Schuifdak sluit automatisch bij sluiten auto

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Robbiegoal

Schuifdak sluit automatisch bij sluiten auto

Bericht door Robbiegoal » 23 mar 2012, 21:07

Goedeavond liefhebbers,

Sinds vanmiddag doet mijn auto iets wat ie nog niet eerder heeft gedaan. Als ik de auto afsluit met de afstandbediening, gaat automatisch het schuif/kanteldak dicht. Zowel als het dak op de kantelstand staat als wanneer hij helemaal open is.

Is dit een bepaalde instelling? Heb wel onlangs de batterij van mijn sleutel vervangen, kan het daarmee te maken hebben? Voor zover ik meende te weten kun je het schuifdak alleen met de sleutel sluiten door de 'dichtknop' lang in te houden...

Graag jullie reactie.

Groet, Rob
Freude am Fahren!
Afbeelding

markkamphorst

Re: Schuifdak sluit automatisch bij sluiten auto

Bericht door markkamphorst » 23 mar 2012, 22:47

Dat is wel verrekte handig, rob!! ik wou dat mijn zijramen ook gewoon dicht gingen zonder dat ik die knop aan de andere kant van de sleutel hoef te duwen...

Robbiegoal

Bericht door Robbiegoal » 23 mar 2012, 22:50

Klopt het is eigenlijk heel handig! Maar voor zover ik weet zou het helemaal niet kunnen!
Freude am Fahren!
Afbeelding

AlexS

Bericht door AlexS » 24 mar 2012, 17:28

als je een comfort sluitmodule hebt kan je dat soort sluitingen instellen.. voor zowel deurramen als zonnedak/cabriodak. Zet je raam/zonnedak open, sluit de auto af maar blijf drukken op de 'lock' toets. Zolang je die ingedrukt houdt gaan de ramen en het dak dicht tot aan volledige sluiting.

Andersom werkt het ook, openen net de afstandsbediening en de knop ingedrukt houden laat de ramen (en het dak) mee openen.

Dat het helemaal vanzelf zo gaat heb ik overigens ook niet eerder gezien op een standaard auto; wellicht dat dat een programmering is.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”