Storing veiligheidsgordelsysteem ?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
BMW318I

Re: Storing veiligheidsgordelsysteem ?

Bericht door BMW318I » 20 mar 2012, 14:21

Maar die van mijn neefje geeft nou ook een foutmelding terwijl die van hem goed was.

heb hem alleen even getest of het daarvan kwam ?
BMW Bayerische Motoren Werke

Aron

Bericht door Aron » 20 mar 2012, 15:25

Heb je ook gekeken of je stuurbediening met zijn sleepring werkte?
Dat hij een melding heeft kan ook gewoon resetten zijn..

BMW318I

Bericht door BMW318I » 20 mar 2012, 18:06

Nee dat heb ik niet getest, alleen die van mijn neef was goed en wou onderling gewoon even testen.
Hij is nou boos op mij, omdat hij nou ook die storing heeft.

heb het al met handscanner uitgelezen en komt twee foutcodes maar kan hem niet wissen ???

Alleen een ding wil ik vermelden mijn auto heeft een software update gehad en die van hem is oud
kan dat de probleem misschien zijn dat de module wat ik gewisseld heb automatisch het module heeft geupdate en de
module zijn eigen auto niet meer kent ???

BMW318I

Bericht door BMW318I » 20 mar 2012, 21:10

Ik heb vandaag de hele sleepring uitelkaar gehaald om te kijken of er iets kon ontdekken maar alles ziet er goed uit.
Wat kan nou hier kapot aan gaan ?

Heb wel een nieuwe besteld bij de dealer nu maar afwachten of de probleem hiermee verholpen wordt !

Afbeelding

Afbeelding

BMW318I

Bericht door BMW318I » 22 mar 2012, 21:15

Dag heren nou de boosdoener is gevonden door de monteur.
Het is de SZL MODULE= schakelaareenheid stuurkolom.

het is een dure grap ben nou opzoek naar deze onderdeel !

BMW318I

Bericht door BMW318I » 24 mar 2012, 11:09

Gisteren nieuwe stuurhoeksensor geplaats wat achter de stuur zit waar alle bedienings hendel op zit !
en is gecodeerd met (autologic) alleen nog steeds melding van gordelspanner ??? knopjes op stuur en claxon werkt ook niet ?

we zitten nu met volgende probleem deze geeft hij aan met uitlezen:
951A voltage suply LRE: limit value undershot

hendriks55

Bericht door hendriks55 » 27 mar 2012, 21:15

Hallo
Ik heb sinds kort een E61 met schade
de schade is inmiddels bijna gerepareerd.
hij geeft ook deze foutmelding aan .
Kan het zijn dat dat komt omdat de rechterdeur airbag geactiveerd is geweest.Ik heb er een nieuwe inzitten maar de melding blijft.Onder de bestuurdersstoel ligt een kabeltje waar een weerstandje aan is gesoldeerd en volgens mij heeft dat kabeltje aan de gordelspanner gezeten.
Ook in de zekeringkast achter bij de accu zit een los stekkertje waar ze een weerstandje ingezet hebben.
Reset het systeem zich niet toen de airbag is vervangen of moet dat via de computer?
Ik moet hem toch op Nederlands laten zetten en laat dat dan wel meteen doen..

s0mbrer0

Bericht door s0mbrer0 » 03 apr 2012, 23:09

Hallo, ik heb deze foutmelding ook al enkele keren gehad. Heb deze vervolgens gereset, en het was een poosje weg. Nu heb ik gister weer de foutmelding gekregen.
Ook heb ik de fout gevonden en weten op te lossen.
De foutmelding kwam van het (druk)matje uit de stoel en de stekkers onder de stoel.
Ik heb de stekkers afgeknipt en de kabels doorgesoldeerd. De fout is nu opgelost en geeft ook geen storingen meer op de computer.

Heb op duitse fora ook al vaker dit probleem gezien. Men verklaart dat het hem zit in de weerstand die de stekkers hebben. Bij al een klein potentiaalverschil in de weerstand van de stekkers geeft die een foutmelding.

Hoop jullie hier mee geholpen te hebben

Tourer

Bericht door Tourer » 06 apr 2012, 16:00

Verdorie net auto gewassen en wat foto's gemaakt voor de rubriek showroom (komen deze week erop) krijg ik die vervloekte storing airbag/gordelbegrenzer weer. Begin Januari heeft ZF Dortmund bij versnellingolie verversen deze melding gereset en toen heb ik er 3 maanden geen last meer van gehad. Zoals gezegd net auto gewassen en moeder in de stad afgezet, ze stapt uit en PLING die fout melding. Ze is normaal van postuur en heb haar vaker als passagier gehad. Mijn achterbak bij zekeringen was droog en claxon werkt ook.
Ben je net weer blij met een blinkende bimmer komt die %#Â¥^ electonica weer de boel verzieken :( .
Hopelijk weer een kwestie van resetten maar zou ik misschien toch ergens een lekje hebben?
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm

h3b

Bericht door h3b » 06 apr 2012, 18:09

s0mbrer0 schreef: Ik heb de stekkers afgeknipt en de kabels doorgesoldeerd. De fout is nu opgelost en geeft ook geen storingen meer op de computer.
Klink heel bekend, zelf met mijn vorige auto ook gehad met foutmelding van de bijrijders airbag. Dit lag destijds ook aan de stekkerverbinding waarbij er na verloop van tijd een te hoge weerstand opgebouwd wordt in de stekkerverbindingen. Door inderdaad de stekkers eraf te halen en door te solderen los je dit op. Je kunt natuurlijk ook nieuwe stekkers er opzetten maar dat is meer werk dan doorsolderen en is op deze manier goedkoper.
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”