vermogenverlies bij hoge toeren EN velle acceleratie

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
G-mann
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2012, 20:27

vermogenverlies bij hoge toeren EN velle acceleratie

Bericht door G-mann » 21 mar 2012, 21:13

Hallo, zoals jullie zien ben ik nieuw op de forum en de trotse eigenaar van mijn allereerste bmw.
het is een E60 530D automaat met +- 235000 op teller deze is afkomstig uit 2003.(turbo reeds vervangen door vorige eigenaar bij de dealer)

Ik schrok mij gewoon kapot dat ik de auto pas een week heb en nu al een probleem heb waarvan ik echt wakker lig,

Probleemomschrijving:

Bij accelleratie naar een hoge snelheid, of bij rijden op snelweg en gas[edaal voltrappen (om bijv in te halen) gaat de auto wat inhouden kwa vermorgen maar blijft langzaam wel accellereren. om de paar seconden geeft hij een schokje (duwtje in de rug) en blijft langzaam door accellereren tewijl ik volgas zit. Bij dat schokje/duwtje hoor ik geen gekraak of gebonk behalve aanzuiggeluid. turbo zuigt mooi aan en komt een seconde of 2 op vermogen en laat het los en gaat door met langzaam accellereren dit herhaalt zich zolang ik mijn voet op pedaal voltrap.

(doet die niet altijd, soms pakt hij ook perfect op en gaat als een rakket naar de 200km/h)

iemand ideeen ervaringen?????/ HELPP

irishsoul
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 jan 2012, 21:36

Re: vermogenverlies bij hoge toeren EN velle acceleratie

Bericht door irishsoul » 22 mar 2012, 08:50

Herkenbaar. De mijne doet dit ook af en toe en met name in een tussensprintje van bv 80->120. Ik geef meer dan normaal gas en auto accelereert, rond 100kmh dan ineeens inhouden en dan weer duwtje in de rug, ca 3 keer. Daarna accelereert de auto normaal door. Het lijkt erop dat er 3 keer heel snel acher elkaar geschakeld wordt.

Ik verdenk zelf de LMM aangezien er ook emissie meldingen in de computer stonden een tijdje geleden, ik heb dit destijds laten zitten omdat dynamo en gloeispiralen eerst vervangen moesten worden. Maar mijn vraag is of LMM dit gedrag kan veroorzaken?

Als iemand een idee heeft, graag.

G-mann
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2012, 20:27

Re: vermogenverlies bij hoge toeren EN velle acceleratie

Bericht door G-mann » 22 mar 2012, 11:35

Precies wat jij ook hebt irishsoul. Heb ff gekeken naar lmm gekeken. Kan een nieuwe krijgen orgineel bmw. Voor 100 euri. Van iemand die m gekocht had en bleek dat zijn turbo de probleem veroorzaakte. Dus nu heeft hij m tekoop. Maaar het is een LMM van e60 uit 2006. Zou dat passen op een 2003???

irishsoul
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 jan 2012, 21:36

Re: vermogenverlies bij hoge toeren EN velle acceleratie

Bericht door irishsoul » 22 mar 2012, 15:12

check even onderdeelnummer. Volgens mij past het. Zou een Bosch moeten zijn

OEM / BMW Nummer: 13 62 7 788 744
Bosch nummer: 0928400529

G-mann
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2012, 20:27

Re: vermogenverlies bij hoge toeren EN velle acceleratie

Bericht door G-mann » 23 mar 2012, 14:20

Ik ga morgen (zaterdag) de Lmm laten vervangen. Ik hoop dat het dan verholpen is. Ik laat het wel hoe het is geworden.

irishsoul
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 jan 2012, 21:36

Re: vermogenverlies bij hoge toeren EN velle acceleratie

Bericht door irishsoul » 24 mar 2012, 09:42

Ben benieuwd. als het geholpen heeft dan ga ik ook vervangen. Heb al langer het idee dat mijn LMM voor problemen zorgt.

G-mann
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2012, 20:27

Re: vermogenverlies bij hoge toeren EN velle acceleratie

Bericht door G-mann » 24 mar 2012, 13:12

Irish als ik jou was zou ik heel gauw de lmm vervangen. Wat een verschil in power woww.. Het was de LMM

irishsoul
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 jan 2012, 21:36

Re: vermogenverlies bij hoge toeren EN velle acceleratie

Bericht door irishsoul » 24 mar 2012, 15:27

duidelijk verhaal. Ik ga op onderdelenjacht. Als iemand een leuk adresje heeft graag via pm.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”