Hallo allemaal,
Van de een op de andere dag viel mij op dat mijn koppeling veel later aan leek te grepen dan voorheen. Nu rij ik wel vaak in nieuwe auto's waarbij het koppelingspedaal veel gevoeliger is dan bij mijn auto. Als ik nu het koppelingspedaal op laat komen gebeurt er eigenlijk niks en het laatste stukje grijpt hij pas aan. Is hier een reden voor? Koppeling zelf werkt gewoon goed en slipt niet door. Ik vraag mij af of dit kwaad kan, en of dit niet kan verergeren zodat ik later niet meer kan koppelen / ontkoppelen?
Hoop dat er iemand is die mij kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Remi
Laat aangrijpen koppeling UPDATE
Laat aangrijpen koppeling UPDATE
Laatst gewijzigd door Remi-k op 24 mar 2012, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Minder gevoel in koppelingspedaal
Deze auto's zijn uitgerust met een zelfstellende koppeling, dus het probleem zou niet moeten verergeren. Als hij versleten is kan je inderdaad last krijgen van doorslippen, erge trillingen in de koppeling, of een pedaal wat je bijna niet meer ingedrukt krijgt. Het kan zelfs ook nog dat de auto helemaal niet meer vooruitkomt als je hem oplaat. Bij de E46 is het normaal dat de koppeling pas op het laatst aangrijpt, dat heb ik bij mijn auto ook en bij alle andere E46's waar ik in heb gereden was het ook. Ik denk dus dat het altijd zo geweest is, en dat het je omdat je vaak in andere auto's rijdt op is gevallen.
Re: Minder gevoel in koppelingspedaal
Oke, dus het hoor toch wel zo... Het viel mij echt ineens op maar dan ben ik in ieder geval gerust gesteld.
Bedankt voor de informatie;)
Bedankt voor de informatie;)
Re: Laat aangrijpen koppeling UPDATE
Vandaag nog eens goed op het aangrijpen van mijn koppeling gelet.
De koppeling doet pas iets bij het laatste stukje wat ik het pedaal kan laten opkomen. Als ik hem intrap, en weer op laat komen doet hij echt niet en voor mijn gevoel het laatste stukje slag van het koppelingspedaal gebeurt er wat. Ik begin nu toch erg te twijfelen aan mijn koppeling, ook al slipt hij niet door.
Iemand die mij kan helpen of tips kan geven?
De koppeling doet pas iets bij het laatste stukje wat ik het pedaal kan laten opkomen. Als ik hem intrap, en weer op laat komen doet hij echt niet en voor mijn gevoel het laatste stukje slag van het koppelingspedaal gebeurt er wat. Ik begin nu toch erg te twijfelen aan mijn koppeling, ook al slipt hij niet door.
Iemand die mij kan helpen of tips kan geven?
Re: Laat aangrijpen koppeling UPDATE
hier is ook al wat mer over te vinden met de zoekfunctie..
heb laatst hier dus ook een topic over gemaakt...
mij koppeling aangrijppunt ligt ook hoog,
maar tot op de dag van vandaag doet hij het wel normaal...
had al wel een vacature laten maken bij een bevriende monteur,
die rekende 675euro ofzo icl vervangend vervoer...
en wat andere mensen mij adviseerde is lekker mee door rijden;)
wat je nog wel kan doen om het koppelingspedaal veel directer te maken is het ventieltje tussen koppelingsleiding zit(de wel beruchte CDV) ertussen uit te halen...
echt heel makkelijk....
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=763107" onclick="window.open(this.href);return false; een duidelijke diy....
die van mij ligt ook al ergens op de vuilnisbelt
heb laatst hier dus ook een topic over gemaakt...
mij koppeling aangrijppunt ligt ook hoog,
maar tot op de dag van vandaag doet hij het wel normaal...
had al wel een vacature laten maken bij een bevriende monteur,
die rekende 675euro ofzo icl vervangend vervoer...
en wat andere mensen mij adviseerde is lekker mee door rijden;)
wat je nog wel kan doen om het koppelingspedaal veel directer te maken is het ventieltje tussen koppelingsleiding zit(de wel beruchte CDV) ertussen uit te halen...
echt heel makkelijk....
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=763107" onclick="window.open(this.href);return false; een duidelijke diy....
die van mij ligt ook al ergens op de vuilnisbelt