Keuze draagarmen
Re: Keuze draagarmen
Even een vraagje: in hoeverre is het schadelijk om door te rijden met versleten draagarmrubbers? Lijkt me niet ideaal hè. Kwam er vanmorgen achter dat ze kapot zijn, ga vrijdag voor een weekendje weg richting Ardennen en wil het liefst dat het ding dan op en top is, maar dat moet maar net lukken binnen de tijd en het budget. Want ik ga dus echt niet de hoofdprijs betalen bij de stealer... 

Bij de dealer betaal je 100 euro voor 2 stuks.
Da's exclusief montage, neem ik aan? Dan ga ik eens even naar de garage hier in de buurt denk ik. Kunnen die meteen oordelen hoe het is met de draagarmen zelf. Hopelijk kunnen die nog even. Ze hebben er 150k op zitten en het zou wel knap vervelend zijn als die nu ook vervangen moeten worden, want ik vond een grote beurt en vier winterbanden eigenlijk wel duur genoeg voor deze maand 
Wel zuur, want ik zie ze ook voor 50 euro op ebay staan. Maar ja, zelf monteren kan ik niet en dat duurt me te lang. Bovendien wordt het dus een haastklus, want het vehikel moet natuurlijk ook nog uitgelijnd worden na het plaatsen van die rubbers, lijkt me?

Wel zuur, want ik zie ze ook voor 50 euro op ebay staan. Maar ja, zelf monteren kan ik niet en dat duurt me te lang. Bovendien wordt het dus een haastklus, want het vehikel moet natuurlijk ook nog uitgelijnd worden na het plaatsen van die rubbers, lijkt me?
nee is niet verstandig om hier mee door te rijden, als je een beetje handig bent zijn ze zo vervangen.
Auto opkrikken en steunen eronder, eventueel beschermplaat verwijderen en dan de hydrolagers verwijderen, deze zitten dus beide met 2 bouten vast en hierna met een poelietrekker of zoiets verwijderen van de draagarm. Prijzen zijn verschillend bij automaterialen/dealer en natuurlijk het merk wat je koopt/wilt.
Veel succes Jack
Auto opkrikken en steunen eronder, eventueel beschermplaat verwijderen en dan de hydrolagers verwijderen, deze zitten dus beide met 2 bouten vast en hierna met een poelietrekker of zoiets verwijderen van de draagarm. Prijzen zijn verschillend bij automaterialen/dealer en natuurlijk het merk wat je koopt/wilt.
Veel succes Jack
E61 545 N62
BMW K1300S
BMW K1300S
Is niet zo heel veel werk. En uitlijnen is niet nodig.
ik zou wel eerst ff afwachten wat ze zeggen over je fusee kogels inderdaad, zijn deze ook slecht dan kun je meteen beter alles in 1 keertje doen of laten doen. En keertje uitlijnen is ook niet verkeerd, pas nog een 4 punts uitlijning laten doen en daarbij stond mijn rechterachterwiel ook niet goed, kosten hiervoor €55
E61 545 N62
BMW K1300S
BMW K1300S
Hmmm, de fuseekogels hebben ze niet naar gekeken. Net wel bij twee onafhankelijke garages geweest en die adviseren allebei om meteen de gehele draagarm te vervangen.
Da's klote, want dat kost een boel centjes. En het liefst moet het ook nog voor vrijdagmiddag x| Enige mogelijkheid om dat voor elkaar te krijgen is om de draagarmen nu zelf op te gaan halen in Duitsland...
Da's klote, want dat kost een boel centjes. En het liefst moet het ook nog voor vrijdagmiddag x| Enige mogelijkheid om dat voor elkaar te krijgen is om de draagarmen nu zelf op te gaan halen in Duitsland...
Ik heb 2 weken terug de draagarmen vervangen , er zaten
armen onder en heb nu armen van DA SOLUTIONS, hij is nog niet uitgelijnd maar dat gebeurt binnenkort en dan horen we wat er aan het camber nog klopt.

Mikkie schreef:Hmmm, de fuseekogels hebben ze niet naar gekeken. Net wel bij twee onafhankelijke garages geweest en die adviseren allebei om meteen de gehele draagarm te vervangen.
Das dus ook echt zo slap.
Als de fusees goed zijn is het niet nodig om je draagarm te vervangen.
Vaak is het wel zo dat je bij vervangen van de rubbers de fusees sneller tegen komt.
Als ze slecht worden is het niet altijd meteen merkbaar, maar als de armen los liggen kan je het al wel merken.
Om nu meteen de draagarmen te vervangen die bij de stealer 200 per stuk kosten vind ik wel erg ver gaan

Het is zo jammer dat garages tegenwoordig eigenlijk alleen leuk geld verdienen op de onderdelen en niet op uurloon.
Doe maarmeteen vervangen, verdienen we tenminste ook nog wat

Is ook. Nouja, ik heb ervoor gekozen om gewoon de complete Meyle-armen te bestellen. Klaar voor 260 euro en dan weet ik zeker dat ik de komende tijd niet aan de beurt ben. Had nu een brug tot m'n beschikking en heb daar gebruik van gemaakt. Had wel voor de andere oplossing kunnen kiezen, maar dan loop ik het risico volgend jaar weer aan de beurt te zijn. Nu hoop/denk ik een paar jaar onder de pannen te zijn en da's prima zo
.
Ze rijden overigens prima, die Meyles. Geen klachten over.

Ze rijden overigens prima, die Meyles. Geen klachten over.
Wat een ironie om nu, een krap jaar later, m'n eigen reacties terug te lezen als ik op zoek ben naar een alternatief.
Waarom? Omdat de Meyles naar krap 30k alweer de geest aan het geven zijn. Soms erg veel trilling op hoge snelheid en soms helemaal niks. Ook trillen in de remmen. Van de week dus maar even de auto op de assteunen en kijken of ik iets aan de draagarmrubbers kan zien. Waarschijnlijk dit keer dus enkel nieuwe rubbers erop laten zetten. Heb geen poelietrekker ofzo thuis, dus denk dat ik 't ivm tijdgebrek maar een keer bij de garage laat doen. Zit nu te twijfelen... ik kwam 'Moog' tegen maar da's voor mij een onbekend merk, iemand een idee van de kwaliteit? Zag ook Febi-Bilstein, da's volgens mij wel aardig spul, toch?

Waarom? Omdat de Meyles naar krap 30k alweer de geest aan het geven zijn. Soms erg veel trilling op hoge snelheid en soms helemaal niks. Ook trillen in de remmen. Van de week dus maar even de auto op de assteunen en kijken of ik iets aan de draagarmrubbers kan zien. Waarschijnlijk dit keer dus enkel nieuwe rubbers erop laten zetten. Heb geen poelietrekker ofzo thuis, dus denk dat ik 't ivm tijdgebrek maar een keer bij de garage laat doen. Zit nu te twijfelen... ik kwam 'Moog' tegen maar da's voor mij een onbekend merk, iemand een idee van de kwaliteit? Zag ook Febi-Bilstein, da's volgens mij wel aardig spul, toch?