bc resetten en taal veranderen in engels
- Marcel RSD
Re: bc resetten en taal veranderen in engels
Ik denk dat je hem even moet vasthouden op de 10 met de linkerknop. Daarna kun je met rechts de keuze maken en weer met links bevestigen.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Mods:
- Evolve IATS relocate
- kenneth.BMW
dit hebt helaas niet geholpen, hij blijft op taal; 00 - d staan verder geen mogelijkheid om met de 2 knopjes te switchen. 

Echt rijplezier begint hier.
Hier het zelfde verhaal. Blijft op 00 D staan. Helaas..
- Marcel RSD
Ik zal het dit weekend ook eens proberen
Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate
Kan het zijn dat na het gerommel in de BC en het vrij schakelen hiervan de motor bij het starten even moeite heeft en heel slecht stationair loopt?
Dit was nl bij mij het geval. Ik heb vrijdagmiddag geprobeerd de taal te veranderen en hierbij uiteraard een beetje door de menu's van de BC gebladerd.
Hierna niet meer gereden en dus de motor niet meer aan gehad. Zaterdagavond wilde de motor bijna niet starten, alsof deze geen benzine kreeg. Na 3 keer proberen en doorstarten slaat de motor aan maar loopt deze heel bokkig en onrustig en wil afslaan als ik geen gas geef. Na enkele momenten de motor draaiende te houden met het gaspedaal wordt de motor weer rustig en gaat deze weer goed draaien. Tijdje stationair laten draaien en hierna geen probleem meer. Vandaag ook weer starten en lopen als een zonnetje zoals deze dat altijd doet. Enig idee?
Dit was nl bij mij het geval. Ik heb vrijdagmiddag geprobeerd de taal te veranderen en hierbij uiteraard een beetje door de menu's van de BC gebladerd.
Hierna niet meer gereden en dus de motor niet meer aan gehad. Zaterdagavond wilde de motor bijna niet starten, alsof deze geen benzine kreeg. Na 3 keer proberen en doorstarten slaat de motor aan maar loopt deze heel bokkig en onrustig en wil afslaan als ik geen gas geef. Na enkele momenten de motor draaiende te houden met het gaspedaal wordt de motor weer rustig en gaat deze weer goed draaien. Tijdje stationair laten draaien en hierna geen probleem meer. Vandaag ook weer starten en lopen als een zonnetje zoals deze dat altijd doet. Enig idee?
- kenneth.BMW
vladi, hier heb ik geen last van, en via je bc zou je ook niks kunnen veranderen hierien, ik zou zelf alles is controleren.
- Marcel RSD
Lijkt meer op te weinig druk in de leidingen van je kleppen geweest. Dan bokt hij ook, wat geleidelijk verdwijnt. Lijken mij twee van elkaar losstaande dingen die door een bizar toeval samenvallen.
Ik heb zelf niet gewijzigd via het "geheim menu". Ik gebruik INPA, GT1 of Progman om settings te wijzigen. Bij mij is alles nu engelstalig, behalve de telefoon. Deze is door de SIM nu nederlandstalig.
Ik heb zelf niet gewijzigd via het "geheim menu". Ik gebruik INPA, GT1 of Progman om settings te wijzigen. Bij mij is alles nu engelstalig, behalve de telefoon. Deze is door de SIM nu nederlandstalig.
Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate
Ja leek mij ook al vreemd dat het hier mee te maken zou kunnen hebben. Het enige wat ik kon bedenken dat door het gerommel in de BC misschien het motormanagement in de war zou zijn geraakt en dat deze zichzelf even opnieuw moest inleren. Maar idd, ook niet echt logisch...
Heb dit een keer eerder gehad, dit was toen ik onderzoek aan het doen was naar lekstroom en de accu meerdere keren los heb gehad. Toen heb ik ook een maal een moeilijke start gehad op dezelfde manier als ik hier eerder beschreef.
Dank iig voor de reacties. Ik zal het in de gaten houden. Zeker dat verhaal over de kleppen, dat zou dan niet best zijn. Alhoewel ik dacht dat de kleppen mechanisch aangestuurd worden. Het baart me zorgen dat dit dan eenmaal gebeurd en de motor daarna weer als een zonnetje loopt.
Maar goed, ontopic..
Heb dit een keer eerder gehad, dit was toen ik onderzoek aan het doen was naar lekstroom en de accu meerdere keren los heb gehad. Toen heb ik ook een maal een moeilijke start gehad op dezelfde manier als ik hier eerder beschreef.
Dank iig voor de reacties. Ik zal het in de gaten houden. Zeker dat verhaal over de kleppen, dat zou dan niet best zijn. Alhoewel ik dacht dat de kleppen mechanisch aangestuurd worden. Het baart me zorgen dat dit dan eenmaal gebeurd en de motor daarna weer als een zonnetje loopt.
Maar goed, ontopic..

- kenneth.BMW
is dat het bmw uitlees programma etc marcel via de bmw stekker/obd stekker? of is dit weet heel wat anders?
ik zou het ook graag engelstaig willen hebben.
ik zou het ook graag engelstaig willen hebben.

- Marcel RSD
Ja, dat klopt. Ik doe daar zelf alle instellingen mee. Ik zou je hier wel mee kunnen helpen. Suur anders een PB.
Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate