Advies sound upgrade
Re: Advies sound upgrade
Hallo,
Ik heb helaas de standaard installatie in mijn e61, dus zonder versterker, en die klinkt inderdaad bagger. Is het mogelijk om alleen de twee tweeters voor aan te sluiten? Om een wat meer helderer geluid te creëren! Of de versterker van de hifi type aan te sluiten, zonder van alles te herprogrammeren en draden te trekken?
Gr
Ik heb helaas de standaard installatie in mijn e61, dus zonder versterker, en die klinkt inderdaad bagger. Is het mogelijk om alleen de twee tweeters voor aan te sluiten? Om een wat meer helderer geluid te creëren! Of de versterker van de hifi type aan te sluiten, zonder van alles te herprogrammeren en draden te trekken?
Gr
De Tweeters kun je in de speakers steken. daar zitten ze normaal gesproken ook in aangesloten.NanuXL schreef:Hallo,
Gr
zit dus een gleufje vrij waar je de tweeter stekker in kunt doen.
grt
Top, dankje!! Ik ga het dit weekend effe proberen. De deurbekleding zal los moeten, kan ik zomaar de accu loskoppelen, ivm de airbags?
Gr
P.S. Vrijdag gaat de -pakket erop....
Gr
P.S. Vrijdag gaat de -pakket erop....
Accu loskoppellen hoeft niet, maar wel verstandiger.
Als je het niet doet moet je de auto nooit op contact zetten zonder dat je airbag is aan gesloten.
Als je het niet doet moet je de auto nooit op contact zetten zonder dat je airbag is aan gesloten.
@repsol
Bedankt, ik ga effe kijken of het zonder accu loskoppelen kan. Als je de accu loskoppelt, wat voor consequenties heeft dat dan?
Gr
Bedankt, ik ga effe kijken of het zonder accu loskoppelen kan. Als je de accu loskoppelt, wat voor consequenties heeft dat dan?
Gr
En waar je moet je op letten, als je deze weer erop zet?
Gr
Gr
Gewoon de plus van de accu halen.
dan doe je het safe!
dan doe je het safe!
Super, heb vandaag de tweeters besteld bij de stealer! Weekend effe inbouwen.
Gr
Gr
Ik haal altijd de MIN van de accu tijdens het inbouwen.
Ik weet niet of het uit maakt, maar ik doe dat omdat het in TIS staat.
Ik weet niet of het uit maakt, maar ik doe dat omdat het in TIS staat.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Is ook het meest gebruikelijke.
De plus van de accu is meestal ook veel omslachtiger om los te halen.
De plus van de accu is meestal ook veel omslachtiger om los te halen.
Advies is om de min-pool los te maken. Bij het loshalen van deze pool loop je geen risico op kortsluiting omdat de hele carrosserie aan de min-pool hangt. Maak je bij het loshalen van de plus-pool met je gereedschap contact met de carrosserie dan heb je meteen kortsluiting.
Heren bedankt!
Vandaag de tweeters ingebouwd! Geluid is echt stukken beter nu
Ik had besloten de accu helemaal niet los te koppelen. Als je de deurpaneel eraf haalt en je laat de kabel van de airbag erop zitten, heb je nog genoeg ruimte om de tweeters in te bouwen! Dus gewoon een beetje voorzichtig te werk gaan en er is niets aan de hand.
Verder heb ik gisteren de m-pakket erop laten zetten, bij m-pakket.nl. Wat een verschil zeg…
Auto is nu zowel buiten als binnen freude am fahren
Bedankt voor jullie adviezen iig
Gr
Vandaag de tweeters ingebouwd! Geluid is echt stukken beter nu
Ik had besloten de accu helemaal niet los te koppelen. Als je de deurpaneel eraf haalt en je laat de kabel van de airbag erop zitten, heb je nog genoeg ruimte om de tweeters in te bouwen! Dus gewoon een beetje voorzichtig te werk gaan en er is niets aan de hand.
Verder heb ik gisteren de m-pakket erop laten zetten, bij m-pakket.nl. Wat een verschil zeg…
Auto is nu zowel buiten als binnen freude am fahren
Bedankt voor jullie adviezen iig
Gr
Zal trouwens zsm foto's posten
Waar had je de tweeters weg en voor hoe duur?
Ik heb ze gewoon bij de dealer besteld. Kosten 80 euro voor twee.
Gr
Gr