Hoe krijg ik dit lampje uit?
Re: Hoe krijg ik dit lampje uit?
er moet toch een manier zijn om ze opnieuw in te lezen?
(als je je spanning verander)
en als je in de2e contact stand deze knop ingedrukt hou word ie dus oranje?
dan moet ie dacht ik na een 2tal kms uit gaan
omdat er dan een nieuwe spanning is ingevoerd
(als je je spanning verander)
en als je in de2e contact stand deze knop ingedrukt hou word ie dus oranje?
dan moet ie dacht ik na een 2tal kms uit gaan
omdat er dan een nieuwe spanning is ingevoerd
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: Hoe krijg ik dit lampje uit?
jhoning schreef:Klopt allemaal,
Vandaag dan eindelijk de nieuwe banden er onder.
(op weg daar naartoe nog ff gummen,.... ze waren echt helemaal glad)
Geen sensor in de velg!
Nieuwe banden.
Banden allemaal op de juiste spanning.
Dus moet het aan de sensoren liggen. :?
Denk dat ik maar een pleister op plak
dat we daar niet eerder op gekommen zijn.
Re: Hoe krijg ik dit lampje uit?
Hier ook hetzelfde probleem.
Bij mijn oude lease Laguna was er een band om de velg geplaatst met daarop de sensoren.
Zitten ze bij de BMW nu in de ventielen of niet en hoe kan ik dat zien?
Mijn lampje is uit, maar naar een minuut of 10 a 20 gaat deze aan.
BMW dealer kom ik niet vaak, liever nooit. Maar als het niet anders kan.....tja
Bij mijn oude lease Laguna was er een band om de velg geplaatst met daarop de sensoren.
Zitten ze bij de BMW nu in de ventielen of niet en hoe kan ik dat zien?
Mijn lampje is uit, maar naar een minuut of 10 a 20 gaat deze aan.
BMW dealer kom ik niet vaak, liever nooit. Maar als het niet anders kan.....tja
______________________________________________________
"if you shake it more then twice, you're playing with it ;-)"
"if you shake it more then twice, you're playing with it ;-)"
Re: Hoe krijg ik dit lampje uit?
Bij mij is de RDC ook niet in orde. Na enige tijd rijden gaat het lampje branden. Ondanks dat de bandenspanning in orde is.TheM@x schreef:BMW dealer kom ik niet vaak, liever nooit. Maar als het niet anders kan.....tja
Ik ben bij de dealer geweest om het op te lossen. Hij is daar aangesloten op de computer, oude foutmeldingen zijn gewist en er is nieuwe software geladen. Althans dat zeggen ze. Ik heb het niet gezien want ik mocht niet mee de werkplaats in. ( daar was ik eigenlijk al klaar mee want ik wil graag zien wat ze doen )
Na 1,5 uur wachten en showroom kijken kon ik ''m eindelijk weer meenemen. Ik kreeg een rekening van €100,- onder mn neus en rijden maar weer. Hoop geld maar als het daar mee opgelost zou zijn...... oke.
Maar helaas, nog voordat ik thuis was ging dat mooie lampje weer branden. Welliswaaar later als voorheen, maar hij was er weer. Uiteraard ging ik verhaal halen bij de dealer, want een gepeperde rekening krijgen zonder effect te scoren, daar hou ik niet zo van. "We moesten toch ergens beginnen en wat proberen" was het weerwoord.
Ze wilden wel verder zoeken maar ook daar moest voor worden betaald. Ondanks dat we het fifty / fifty zouden doen, voor de halve prijs dus, moest ik er toch even over nadenken.
Ik had besloten om het daar bij te laten en het lampje dan maar voor lief te nemen. ( pleistertje dan maar )
Ik heb inmiddels andere wielen eronder zonder de drukventielen, maar nog steeds gaat na enige tijd het lampje branden. Ik zit er nu aan te denken om maar eens te experimenteren met de zekeringen, door deze te verwijderen.
Dus mijn tip..... weet waar je aan begint.
Re: Hoe krijg ik dit lampje uit?
Balen.....
ik zie trouwens op de eerste foto een rood lampje, bij mij is deze oranje.
ik zie trouwens op de eerste foto een rood lampje, bij mij is deze oranje.
______________________________________________________
"if you shake it more then twice, you're playing with it ;-)"
"if you shake it more then twice, you're playing with it ;-)"
Re: Hoe krijg ik dit lampje uit?
om jouw vraag te beantwoorden:
in het midden console bevindt zich een knopje met hetzelfde teken er op, contact aan en dan dat knopje induwen tot het lampje oranje wordt . dan leert het systeem de nieuwe banden/spanning in. dit gebeurd dus aan de hand van de omwentelingen van het wiel, gemeten met de ABS sensor. Als er een wiel ten opzichte van de rest afwijkt dan gaat het lampje rood branden. Bij een MIni zit het knopje onder de handremhandel, zelfde procedure.
bij de oudere BMW modellen o.a. 7-serie (e38) zitten er sensoren in de wielen (ook het reserve wiel, zorgt wel eens voor verwarring) Bij deze moet na het resetten eerst een rit van 10 km gemaakt worden voordat het uitgaat.
in het midden console bevindt zich een knopje met hetzelfde teken er op, contact aan en dan dat knopje induwen tot het lampje oranje wordt . dan leert het systeem de nieuwe banden/spanning in. dit gebeurd dus aan de hand van de omwentelingen van het wiel, gemeten met de ABS sensor. Als er een wiel ten opzichte van de rest afwijkt dan gaat het lampje rood branden. Bij een MIni zit het knopje onder de handremhandel, zelfde procedure.
bij de oudere BMW modellen o.a. 7-serie (e38) zitten er sensoren in de wielen (ook het reserve wiel, zorgt wel eens voor verwarring) Bij deze moet na het resetten eerst een rit van 10 km gemaakt worden voordat het uitgaat.
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: Hoe krijg ik dit lampje uit?
Ben benieuwd of dit werkt.316 Renova schreef:om jouw vraag te beantwoorden:
in het midden console bevindt zich een knopje met hetzelfde teken er op, contact aan en dan dat knopje induwen tot het lampje oranje wordt . dan leert het systeem de nieuwe banden/spanning in. dit gebeurd dus aan de hand van de omwentelingen van het wiel, gemeten met de ABS sensor. Als er een wiel ten opzichte van de rest afwijkt dan gaat het lampje rood branden. Bij een MIni zit het knopje onder de handremhandel, zelfde procedure.
bij de oudere BMW modellen o.a. 7-serie (e38) zitten er sensoren in de wielen (ook het reserve wiel, zorgt wel eens voor verwarring) Bij deze moet na het resetten eerst een rit van 10 km gemaakt worden voordat het uitgaat.
goed onderbouwd in ieder geval
Re: Hoe krijg ik dit lampje uit?
Moest dit niet werken probeer dan het volgende:
-in de wagen stappen en deuren sluiten
-contact in stand 1 zetten
-35 sec laten staan
-dan proberen starten
-in de wagen stappen en deuren sluiten
-contact in stand 1 zetten
-35 sec laten staan
-dan proberen starten
Re: Hoe krijg ik dit lampje uit?
als dat niet werkt dan is er nog meer aan de hand maar dan wordt er over het algemeen ook een abs storing aangegeven.
extra info,
als de banden spanning over alle vier de wielen gelijkmatig daalt slaat het systeem geen storing op, je moet dus nog steeds een keer in de zoveel tijd de spanning controleren.
en een grote afwijking in profieldiepte of zelfs een verschillende banden maat ( op dezelfde as) zal het systeem ook als storing gaan weergeven.
extra info,
als de banden spanning over alle vier de wielen gelijkmatig daalt slaat het systeem geen storing op, je moet dus nog steeds een keer in de zoveel tijd de spanning controleren.
en een grote afwijking in profieldiepte of zelfs een verschillende banden maat ( op dezelfde as) zal het systeem ook als storing gaan weergeven.
Re: Hoe krijg ik dit lampje uit?
De rotatiesnelheid wordt in dit geval gemeten door de ABS censoren. Misschien is er hier een van defect?
Mvg
René
Mvg
René
Re: Hoe krijg ik dit lampje uit?
--------------------
Laatst gewijzigd door M-Power op 13 sep 2008, 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hoe krijg ik dit lampje uit?
De Pleister heeft geholpen,...
De oplossing:
Je koopt 2 nieuwe voorbanden.
Zet het contact aan druk op het knopje om te reseten.
(pleister van de wond afhalen)
Lampje uit.
Ik moest mijn voor banden vervangen vanwege een grote shuur aan de zijkant van de band
(GLAS OP DE RIJBAAN).
Deze kon niet meer gemaakt worden. Toch zat er nog zeker 6mm profiel op.
Ik weet dus eigenlijk niet wat precies het probleem is geweest naar het lampje is uit.
Bedankt voor een ieder die heeft meegedacht om het probleem op te lossen!
De oplossing:
Je koopt 2 nieuwe voorbanden.
Zet het contact aan druk op het knopje om te reseten.
(pleister van de wond afhalen)
Lampje uit.
Ik moest mijn voor banden vervangen vanwege een grote shuur aan de zijkant van de band
(GLAS OP DE RIJBAAN).
Deze kon niet meer gemaakt worden. Toch zat er nog zeker 6mm profiel op.
Ik weet dus eigenlijk niet wat precies het probleem is geweest naar het lampje is uit.
Bedankt voor een ieder die heeft meegedacht om het probleem op te lossen!