e39 kilometerstand
e39 kilometerstand
Hey allemaal,ik ben nieuw hier en direct al een vraag.Ik heb mijn unit vervangen waar de kilometers opstaan enzo.Ik heb een tweedehands kunnen krijgen,nu plaats ik dus de andere teller en die geeft 246000km aan terwijl er maar 213000 opstaan.De unit geeft dus de km aan van de vorige wagen.Heeft iemand hier een oplossing voor?Bedankt al.Groetjes
- Marcel RSD
Re: e39 kilometerstand
Als jouw wagen van voor 1998 is, dan kun je met BMW scanner 1.36 de km stand aanpassen.
Is deze nieuwer, dan is het een write once chip en deze kun je niet meer overschrijven.
Km stand staat in je kombi, lichtmodule en ik dacht ook in je EWS. Deze worden aangepast naar de nieuwe stand als je VIN nummer overeenkomt. Je zult namelijk ook een rood bolletje naast je km stand zien staan. Deze geeft aan dat de geregistreerde VIN nummers niet overeenkomen. Ook deze kun je met BMW scanner 1.36 wijzigen.
Is deze nieuwer, dan is het een write once chip en deze kun je niet meer overschrijven.
Km stand staat in je kombi, lichtmodule en ik dacht ook in je EWS. Deze worden aangepast naar de nieuwe stand als je VIN nummer overeenkomt. Je zult namelijk ook een rood bolletje naast je km stand zien staan. Deze geeft aan dat de geregistreerde VIN nummers niet overeenkomen. Ook deze kun je met BMW scanner 1.36 wijzigen.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Mods:
- Evolve IATS relocate
Tja,hahaha.Ik wil mijn oorspronkelijke km wel terug japikkebaas schreef:Jij wilt weten hoe je de km stand terugdraaien kan?

Marcel RSD schreef:Als jouw wagen van voor 1998 is, dan kun je met BMW scanner 1.36 de km stand aanpassen.
Hey Marcel,mijn auto is van 1999.Dus ik kan er niets aan veranderen?
- Marcel RSD
Nee, niet standaard. Er zijn natuurlijk altijd freewheelers die de chip loshalen en er een nieuwe chip met de aangepaste kilometerstand terugzetten. Hier kan ik je niet mee helpen. VIN nummer is wel aan te passen. Kun je ook een verklaring laten opnemen dat je kombi gewisseld is.
Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate
Marcel RSD schreef:Nee, niet standaard. Er zijn natuurlijk altijd freewheelers die de chip loshalen en er een nieuwe chip met de aangepaste kilometerstand terugzetten. Hier kan ik je niet mee helpen. VIN nummer is wel aan te passen. Kun je ook een verklaring laten opnemen dat je kombi gewisseld is.
Bedankt voor alle info,ik ga eens zelf proberen voor de pixelstrip om te draaien