rammelende ramen
rammelende ramen
hallo,
Ik heb een 320 d touring uit 2000, waarbij de ramen van de voorste portieren rammelen onder het rijden.Ook hoor je een knarsend geluid als je het raam aan de bijrijderskant open maakt.
weet iemand wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen??
Ik heb een 320 d touring uit 2000, waarbij de ramen van de voorste portieren rammelen onder het rijden.Ook hoor je een knarsend geluid als je het raam aan de bijrijderskant open maakt.
weet iemand wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen??
Re: rammelende ramen
Het beste kun je de rubbers inspuiten met siliconenspray en dit regelmatig onderhouden.
Normaal gesproken rij ik altijd met muziek aan (iets (te) hard), maar vandaag niet en ik had het zelfde "probleem". Ook maar eens doen .
oke, bedankt voor de tip, maar kan het ook iets met de raamgeleiders te maken hebben? omdat ze ook knarsen bij het naar beneden gaan.
Is het moeilijk om het binnenpaneel van de deur open te maken?
Is het moeilijk om het binnenpaneel van de deur open te maken?
Dit is een best veel voorkomend probleem bij de e46. Het beste kun je eerst je raamrubbers inspuiten met siliconenspray. Hiermee hou je de rubbers soepel, je kan het ook doen met vaseline maar dat laat een vettige laag achter op je ramen. Dit is simpel te doen. Mocht het probleem dan nog niet over zijn kun je altijd nog verder zoeken.
Ik had het ook, en heb toen deurpaneel los gemaakt.
Wat blijkt nu, de kabels vanaf de electrische motoren zitten in een kunstof houder, en die is bij mij gebroken.
Daardoor wordt alleen 1 kant van het raam omhoog of omlaag getrokken, wat het knarsen tot gevolg heeft.
Zelf ben ik nu op zoek naar een oplossing hiervoor!
Wat blijkt nu, de kabels vanaf de electrische motoren zitten in een kunstof houder, en die is bij mij gebroken.
Daardoor wordt alleen 1 kant van het raam omhoog of omlaag getrokken, wat het knarsen tot gevolg heeft.
Zelf ben ik nu op zoek naar een oplossing hiervoor!
Zoek dan even op het woord raammechanisme.
Probleem heb ik ook.
Oplossingen zijn er in 3 tal:
1. gebruik tire wraps (of hoe ze ook heten)
2. gebruikte onderdeel aanschaffen (rond 50 euro)
3. nieuw mechanisme bestellen bij de dealer (90 euro incl btw)
Optie 3 is van alle kanten het beste c.q. ga ik doen.
Probleem heb ik ook.
Heb ook net dergelijk probleem gehad,
maar bij mij was er enkel lawaai onder het rijden, blijkbaar een gekend probleem bij bmw.
je moet gewoon een stuk plakband kleven op de plaats waar je voorste portier de sierlijst bovenaan raakt.
Nu is het volledig wel.
Note: Alleen mensen met een zwarte sierlijst zouden hier problemen moeten mee hebben, dit zou niet het geval mogen zijn bij wagens met chromé lijsten.
maar bij mij was er enkel lawaai onder het rijden, blijkbaar een gekend probleem bij bmw.
je moet gewoon een stuk plakband kleven op de plaats waar je voorste portier de sierlijst bovenaan raakt.
Nu is het volledig wel.
Note: Alleen mensen met een zwarte sierlijst zouden hier problemen moeten mee hebben, dit zou niet het geval mogen zijn bij wagens met chromé lijsten.
Inspuiten met siliconenspray is een grote no-no , er zit zuur in waar je rubbers niet beter van worden. Je kan beter een stick halen speciaal voor de raamrubbers... kost 3 euro en daar doe je de rest van je leven mee.
Ja ik had lopen zoeken op trefwoorden, maar verder zoeken dan pagina 2 kan niet op deze site omdat ik dan te veel zoekopdrachten in 1 keer heb ofzo :?superalio schreef:Zoek dan even op het woord raammechanisme.
Probleem heb ik ook.
Ik had voor 60 euro al bij een bmw sloop/leverancier een nieuw setje voor 60 euro, ik ga dit maar doen, ben ik gelijk van toekomstig gezeur af!
Volgens mij ben je niet van het geluid af ook al vervang je het raammechanisme.....
want ik hebhet bij beide voorste ramen......denk ook maar dat ik die stick ga halen.
Kan iemand aangeven welke stick er precies bedoeld wordt, naam en leverancier.
want ik hebhet bij beide voorste ramen......denk ook maar dat ik die stick ga halen.
Nou ik heb zelf een 328, dus standaard chromen randen, zoals eerder vermeld werd icm de rammel.
Maar ik heb van het weekend mijn deurpaneel er even afgehaald, en er bleek een kunstof houder van het raam afgebroken te zijn.
Die zorgt voor de rammel,dus wanneer ik het vervang ben ik van de rammel af!
Maar ik heb van het weekend mijn deurpaneel er even afgehaald, en er bleek een kunstof houder van het raam afgebroken te zijn.
Die zorgt voor de rammel,dus wanneer ik het vervang ben ik van de rammel af!
Laatst gewijzigd door Farl op 25 nov 2009, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ik heb dus hetzelfde probleem.superalio schreef:Volgens mij ben je niet van het geluid af ook al vervang je het raammechanisme.....
Maar, aangezien het met deurrubberstick kan worden opgelost, ben ik er klaar mee. (hoop ik)
@superalio: ik heb 'Valma' rubber stick, ik meen bij halfords gehaald. (ik heb het om de deurrubbes tegen vastvriezen te beschermen)
mijn oplossing heb ik gevonden bij het topic: krakende raamrubbers
BMW E46 316ti Compact