EuroPlus Garantie Duitsland

Specifieke vragen of gewoon praten over het E60 / E61 ///M5 model.
dreamer84

EuroPlus Garantie Duitsland

Bericht door dreamer84 » 06 apr 2012, 14:26

Beste leden van het forum,

Na een lange zoektocht heb ik onlangs een BMW M5 Touring uit Duitsland geïmporteerd. Binnenkort zal ik even wat foto's online gaan plaatsen van mijn nieuwe :///m: .

Bij de auto heb ik 2 jaar EuroPlus garantie gekregen. Zijn er mensen hier met ervaringen op het gebied van deze garantie/verzekering?

Ik heb met wat dealers gebeld, maar niemand wil er aan 'meewerken'. (Althans je zult zelf het bedrag vooraf moeten betalen en daarna proberen te declareren in Duitsland.) Toch vrij raar naar mijn idee, want het is een Europese garantieregeling volgens BMW Duitsland.

Kennen jullie garages in de buurt die wel willen meewerken met deze regeling? (Omgeving Zwolle). Op dit moment heb ik geen problemen met de auto, maar mocht ik die wel hebben is het makkelijk om te weten hoe te handelen.

Alvast bedankt!

hn500001

Re: EuroPlus Garantie Duitsland

Bericht door hn500001 » 06 apr 2012, 14:54

is europlus garantie het zelfde als premium (voorheen huisselectie)> dan geldt dat de eerste 3 maanden de dealer waar je de auto gekocht hebt de garantie moet verlenen en hierna alle dealers in europa verplicht zijn de service te bieden.
Ik had mijn auto in nijmegen gekocht en ben daarna 2 jaar lang naar BMW amsterdam geweest voor alle garanties claimes.

dreamer84

Re: EuroPlus Garantie Duitsland

Bericht door dreamer84 » 06 apr 2012, 14:57

Het is een Premium Selection auto uit Duitsland. (Dus beetje Huisselectie idee)

In Duitsland heet het EuroPlus garantie, maar de dealers hier in de omgeving geven gewoon aan dat je het zelf maar moet regelen.

In dit geval gaat het natuurlijk wel om een auto die uit Duitsland komt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) ///M5”