BMW 330i Sedan
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
9 voor een M5?
Mmmm....lijkt me een beetje weinig...
Zal dan vast geen fl model zijn denk ik of wel?
En de kilometerstand zal ook niet al te laag zijn!
Ik ben zelf ook nog op speurtocht geweest een maand geleden, voordat ik de 330 kocht naar een M5.
Maar als je echt een mooie wilt met een respectabele kilometerstand en fl model.
Zit je al snel op de 13 of 14000.
Ik vind 9000 vrij weinig man
Maarja ik moet je gelijk geven, de kosten aan zo'n wagen zijn behoorlijk hoog, dit is ook de rede dat ik nog ff wacht met de M5
Misschien NA de 330 dat ik voor de M5 ga kijken.
Dan ben ik ook wat ouder, ik heb nu al moeite om de 330 op me naam te krijgen, laat staan de M5
Nog geen 23 he...
Beginnend bestuurder...dus vandaar dat de 330 kwam en niet de M5
Maar ach, ik ben nog jong!
De M-serie komt er wel, of het de M3 of M5 word weet ik nog niet, maar der komt er wel één met der tijd
Blijven meesterlijke wagens!
Mmmm....lijkt me een beetje weinig...
Zal dan vast geen fl model zijn denk ik of wel?
En de kilometerstand zal ook niet al te laag zijn!
Ik ben zelf ook nog op speurtocht geweest een maand geleden, voordat ik de 330 kocht naar een M5.
Maar als je echt een mooie wilt met een respectabele kilometerstand en fl model.
Zit je al snel op de 13 of 14000.
Ik vind 9000 vrij weinig man
Maarja ik moet je gelijk geven, de kosten aan zo'n wagen zijn behoorlijk hoog, dit is ook de rede dat ik nog ff wacht met de M5
Misschien NA de 330 dat ik voor de M5 ga kijken.
Dan ben ik ook wat ouder, ik heb nu al moeite om de 330 op me naam te krijgen, laat staan de M5
Nog geen 23 he...
Beginnend bestuurder...dus vandaar dat de 330 kwam en niet de M5
Maar ach, ik ben nog jong!
De M-serie komt er wel, of het de M3 of M5 word weet ik nog niet, maar der komt er wel één met der tijd
Blijven meesterlijke wagens!
Bmw Coupe E36 328i Executive Aut5 '95 SOLD
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Bmw M5 E39 €9000
Die bedoel jij zeker :p?
Het is helaas geen echte fl...
De fl komt (als ik het goed zeg) pas na 2001.
Je ziet het ook aan de radio!
Fl-model heb namelijk de 16:9...en niet de 4:3
Buitenkant ziet er uit als fl, maar het is dus geen officiële facelift model...helaas
Ook staat er mij iets bij met een hoge kilometerstand...
Der was wat met het blok dan....ik heb een keer gelezen dat je na een bepaald aantal kilometers iets met het blok gedaan moest worden.
Kan me alleen ff niet zo snel voor de geest halen wat
Ook verbruikt de pfl behoorlijk wat olie wat ik gelezen heb.
En dit is verholpen met het fl model!
Fl model waren paar kleine puntjes aan verbeterd. Zal is even voor je kijken of ik dit nog ergens heb staan op de pc!
Om in ieder geval een lang verhaal kort te houden, mocht je ooit serieus een M5 willen kopen, kijk alsjeblieft uit!
Beste is een fl model. Pfl model waren een aantal punten wat niet helemaal lekker was.
Ik zal is even kijken of ik wat kan vinden man!
Die bedoel jij zeker :p?
Het is helaas geen echte fl...
De fl komt (als ik het goed zeg) pas na 2001.
Je ziet het ook aan de radio!
Fl-model heb namelijk de 16:9...en niet de 4:3
Buitenkant ziet er uit als fl, maar het is dus geen officiële facelift model...helaas
Ook staat er mij iets bij met een hoge kilometerstand...
Der was wat met het blok dan....ik heb een keer gelezen dat je na een bepaald aantal kilometers iets met het blok gedaan moest worden.
Kan me alleen ff niet zo snel voor de geest halen wat
Ook verbruikt de pfl behoorlijk wat olie wat ik gelezen heb.
En dit is verholpen met het fl model!
Fl model waren paar kleine puntjes aan verbeterd. Zal is even voor je kijken of ik dit nog ergens heb staan op de pc!
Om in ieder geval een lang verhaal kort te houden, mocht je ooit serieus een M5 willen kopen, kijk alsjeblieft uit!
Beste is een fl model. Pfl model waren een aantal punten wat niet helemaal lekker was.
Ik zal is even kijken of ik wat kan vinden man!
Bmw Coupe E36 328i Executive Aut5 '95 SOLD
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Kijk Dutchie, dit had ik 2 maanden geleden allemaal gevonden op internet.
Toen ik zelf ook aan het speuren was voor een M5
4 mensen die hun dingetje zeggen, of het waar is, is een 2e natuurlijk.
Maar wat ze zeggen zit wel veel in!
1. Droom van een wagen, maar kan eenvoudig een nachtmerrie worden. Ik zou er graag ook 1 willen aanschaffen, maar ben wat huiverig. Wat ik iig zou doen;
- Bijna alle VFL M5 blokken hebben een olieprobleem.
- Diagnoseprogramma meenemen ? Direct uitlezen en na proefrit uitlezen.
- Koppeling vervangen (welke stand)
- KM stand, >180000 kan de motor ver op zijn. Natuurlijk ook afhankelijk van de rijstijl.
- Toestand schijven en banden en schokbrekers. Zegt veel over de rijstijl
- Kijk eens naar de motorkap/voorruit. Extreme steenslag moet een verklaring hebben.
- Tijdens de proefrit afremmen op de motor en dan gas geven. kijken of er geen rookpluim ontstaat.
- En ook je eigen gevoel natuurlijk..
Succes en laat eens wat weten.
2. Bij het voorfaceliftmodel is:
- De motor/ bak gevoelig en meestal verbruiken ze olie. (1 op +/- 1500 km)
- Bakolie komt traag op temperatuur( daarna schakelen ze perfect)
- Uitvallen pixels bij koud weer (bekend probleem bij de e39)
- Koppeling
- Versnellingsbak
- luchtmassameter (test luchtmassameter constant 80 in 3 en dan de sportknop inschakelen moet een stevige duw geven wanneer deze goed werkt).
- De dynamo, kijk of deze 13 volt levert en geen 19, dat vinden je accu en electrische systemen namelijk niet zo best.
- Vanos
Na de facelift zijn wel een hoop problemen opgelost.
Onder andere:
- Xenon kwaliteit is bagger van de PFL
- Zuigerringen zijn veranderd ivm olieverbruik
- Vanos units zijn ge-update (rammel)
- Climate control werkt wel goed vergeleden met de voorganger
3. - Tot 2001 laten de cilinderwanden los,
- Elke 80000 `n nieuwe koppeling
4. M5 E39
- Koppelingsplaat + Vliegwiel (af fabriek zwaar onderbemeten)
- Hardy disc en lagering prise-as van de versnellingsbak
- Nikasil wanden (latere modellen hebben Alusil, = sterker)
- VANOS ( soldeer v/d solenoïde contact)
- LMM ( is een terugroep actie over geweest)
- Oliepomp (idem)
- Brandstof pomp (terugroep actie)
- ECU
- Cilinderkoppen L+R
Eén tip, kijk héél erg goed uit bij aankoop van een M5 met meer dan 160.000 km op de klok. Vaak worden deze auto's uit derde hand mishandeld (lees: niet warmdraaien en continu op de flikker geven) waardoor de motor over het algemeen niet meer fris is.
Check ook de km stand, heel vaak komt het voor dat deze is terug gedraaid. (laat je potentiële aankoop bij de dealer of specialist controleren. De km stand word nl op meerdere plekken in het CAN-bus systeem opgeslagen!!! (KOMBI, LCM, FRW, ABS en EWS...) Vaak worden deze modules bij het terugdraaien overgeslagen omdat men niet weet hoe deze gemanipuleerd moeten worden. En uit de shadow ram geheugen kan altijd de originele km stand worden herleid!!!
Qua onderhoud moet je rekenen op een zogenaamde M- toeslag slijtage delen zoals remmen, remblokken, koppelingsplaat ed zijn zeer prijzig.
Als je jezelf moet afvragen of je de onderhoud v/d auto kunt bekostigen dan kan je beter GEEN M-5 aanschaffen.
Brandstofverbruik is in de stad 1:4,5 , snelweg (meest gunstig geval) 1:9)
Verzekering is duur, ook al heb je de nodige no-claim opgebouwd
Een M5 is erg leuk maar je moet niet krap bij kas zitten om zo'n kanon te kunnen rijden en onderhouden.
Dit had ik toen der tijd gevonden!
Toen ik zelf ook aan het speuren was voor een M5
4 mensen die hun dingetje zeggen, of het waar is, is een 2e natuurlijk.
Maar wat ze zeggen zit wel veel in!
1. Droom van een wagen, maar kan eenvoudig een nachtmerrie worden. Ik zou er graag ook 1 willen aanschaffen, maar ben wat huiverig. Wat ik iig zou doen;
- Bijna alle VFL M5 blokken hebben een olieprobleem.
- Diagnoseprogramma meenemen ? Direct uitlezen en na proefrit uitlezen.
- Koppeling vervangen (welke stand)
- KM stand, >180000 kan de motor ver op zijn. Natuurlijk ook afhankelijk van de rijstijl.
- Toestand schijven en banden en schokbrekers. Zegt veel over de rijstijl
- Kijk eens naar de motorkap/voorruit. Extreme steenslag moet een verklaring hebben.
- Tijdens de proefrit afremmen op de motor en dan gas geven. kijken of er geen rookpluim ontstaat.
- En ook je eigen gevoel natuurlijk..
Succes en laat eens wat weten.
2. Bij het voorfaceliftmodel is:
- De motor/ bak gevoelig en meestal verbruiken ze olie. (1 op +/- 1500 km)
- Bakolie komt traag op temperatuur( daarna schakelen ze perfect)
- Uitvallen pixels bij koud weer (bekend probleem bij de e39)
- Koppeling
- Versnellingsbak
- luchtmassameter (test luchtmassameter constant 80 in 3 en dan de sportknop inschakelen moet een stevige duw geven wanneer deze goed werkt).
- De dynamo, kijk of deze 13 volt levert en geen 19, dat vinden je accu en electrische systemen namelijk niet zo best.
- Vanos
Na de facelift zijn wel een hoop problemen opgelost.
Onder andere:
- Xenon kwaliteit is bagger van de PFL
- Zuigerringen zijn veranderd ivm olieverbruik
- Vanos units zijn ge-update (rammel)
- Climate control werkt wel goed vergeleden met de voorganger
3. - Tot 2001 laten de cilinderwanden los,
- Elke 80000 `n nieuwe koppeling
4. M5 E39
- Koppelingsplaat + Vliegwiel (af fabriek zwaar onderbemeten)
- Hardy disc en lagering prise-as van de versnellingsbak
- Nikasil wanden (latere modellen hebben Alusil, = sterker)
- VANOS ( soldeer v/d solenoïde contact)
- LMM ( is een terugroep actie over geweest)
- Oliepomp (idem)
- Brandstof pomp (terugroep actie)
- ECU
- Cilinderkoppen L+R
Eén tip, kijk héél erg goed uit bij aankoop van een M5 met meer dan 160.000 km op de klok. Vaak worden deze auto's uit derde hand mishandeld (lees: niet warmdraaien en continu op de flikker geven) waardoor de motor over het algemeen niet meer fris is.
Check ook de km stand, heel vaak komt het voor dat deze is terug gedraaid. (laat je potentiële aankoop bij de dealer of specialist controleren. De km stand word nl op meerdere plekken in het CAN-bus systeem opgeslagen!!! (KOMBI, LCM, FRW, ABS en EWS...) Vaak worden deze modules bij het terugdraaien overgeslagen omdat men niet weet hoe deze gemanipuleerd moeten worden. En uit de shadow ram geheugen kan altijd de originele km stand worden herleid!!!
Qua onderhoud moet je rekenen op een zogenaamde M- toeslag slijtage delen zoals remmen, remblokken, koppelingsplaat ed zijn zeer prijzig.
Als je jezelf moet afvragen of je de onderhoud v/d auto kunt bekostigen dan kan je beter GEEN M-5 aanschaffen.
Brandstofverbruik is in de stad 1:4,5 , snelweg (meest gunstig geval) 1:9)
Verzekering is duur, ook al heb je de nodige no-claim opgebouwd
Een M5 is erg leuk maar je moet niet krap bij kas zitten om zo'n kanon te kunnen rijden en onderhouden.
Dit had ik toen der tijd gevonden!
Bmw Coupe E36 328i Executive Aut5 '95 SOLD
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
271.000km is ook wel aan de hoge kant voor zo'n racemachine.
en 12 voorgaande eigenaren zegt ook al wel iets over de staat van de auto
en 12 voorgaande eigenaren zegt ook al wel iets over de staat van de auto
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Mijn kameraad had ook een E39 M5 met 250.000 op de klok. Verbruikte nauwelijks olie en reed nog steeds zoals een M5 hoort te rijden, dus het hoeft zeker geen probleem te wezen!!!
Dat was trouwens ook de eerste M5 die ik met een af-fabriek OEM trekhaak heb gezien, leuk met de caravan op vakantie!
Dat was trouwens ook de eerste M5 die ik met een af-fabriek OEM trekhaak heb gezien, leuk met de caravan op vakantie!
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Nee was een andere M5, uit 2002 geloof ik, had inderdaad wel wat kilometers gereden, maar was wel een facelift model.
heb ook nog een bepantserde gezien voor 9500.. maarja 2100 kilo is dan weer teveel van het goede
vandaar dat de M5 ook niet meer op de planning staat,
En aangezien mn moeder erin rijdt, is een 330i ook prima
heb ook nog een bepantserde gezien voor 9500.. maarja 2100 kilo is dan weer teveel van het goede
vandaar dat de M5 ook niet meer op de planning staat,
En aangezien mn moeder erin rijdt, is een 330i ook prima
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Haha okee okee, goed besluit!
De 330i is al een heeeeeeel mooi badschappenwagentje, laat staan de M5!
Kan me goed voorstellen dat je zegt: de M5 wacht nog wel ff
De 330i is al een heeeeeeel mooi badschappenwagentje, laat staan de M5!
Kan me goed voorstellen dat je zegt: de M5 wacht nog wel ff
Bmw Coupe E36 328i Executive Aut5 '95 SOLD
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
nah als mn moeder een paar jaar door rijdt in de 330, dan komt er geen E39 M5 meer, dan minstens een E60 haha.
Maar mischien komt er over een paar jaar wel een over stap naar renault. een Clio RS of 2e hands Megane RS is ook leuk
Maar mischien komt er over een paar jaar wel een over stap naar renault. een Clio RS of 2e hands Megane RS is ook leuk
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Van een BMW naar een franse auto, dat is niks joh!
E36 328i Coupé M '98
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
E46 318i Sedan M '02
E46 330Ci Coupé M '01
E46 325Ci Coupé M '01
E87 130i Cup '06
E92 335i Coupé High Exe '07
E90 325i LCI High Exe
E46 325Ci Coupé Exe '04
E36 325i Cabrio '94 *current
E87 130i High M-pack '06 *current
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Mn vader rijd een Laguna GT uit 2011, en moet stiekem bekennen dat die toch wel beter rijdt qua wegligging (4 wielbesturing).
en met 225pk en 480nm uit een 2 liter diesel is ie nog snel ook.
De BMW is een erg fijne en snelle auto, maar dat zijn de RS modellen van Renault ook.
Maar de BMW blijft nog een tijdje dus we kunnen zo van gedachte veranderen.
en met 225pk en 480nm uit een 2 liter diesel is ie nog snel ook.
De BMW is een erg fijne en snelle auto, maar dat zijn de RS modellen van Renault ook.
Maar de BMW blijft nog een tijdje dus we kunnen zo van gedachte veranderen.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
jammer dat de franse auto's van die nukken hebben, heb hiervoor een peugeot gereden. alles rammelt in franse auto's
en bij renault heb je 9 van de 10 keer een dealer die van Stam is. en dat is wel het laatste waar je blij van word....
en bij renault heb je 9 van de 10 keer een dealer die van Stam is. en dat is wel het laatste waar je blij van word....
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Dat valt allemaal mee tegenwoordig, aan de Renaults sie na 2007 gebouwd zijn gaat niets kapot, en de auto komt toch niet bij de dealer wqnt onderhoud doen we zelf. Renault scoort ook erg hoog in de betrouwbaarheids lijsten, zelfs nog boven audi.
Ik weet niet hoe het met de andere franse merken zit, maar renault is een top merk geworden.
Ik weet niet hoe het met de andere franse merken zit, maar renault is een top merk geworden.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Mja...alleen jammer dat je dat dan niet terugziet in de inruil...
Als je ergens geld op inlevert zijn het wel grotere Franse en Italiaanse auto's. (Laguna's, Citroën C5 & C6, Alfa 166, Lancia's etc...etc...)
Daarbij rijden de Franse auto's vaak wat "wollig" in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ford, welke een erg goed communicatief onderstel hebben tegenwoordig!
Jij vergelijkt nu ook een 11 jaar oude BMW met een 1 jaar oude Renault.... dat is ook niet helemaal eerlijk he.
Als je ergens geld op inlevert zijn het wel grotere Franse en Italiaanse auto's. (Laguna's, Citroën C5 & C6, Alfa 166, Lancia's etc...etc...)
Daarbij rijden de Franse auto's vaak wat "wollig" in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ford, welke een erg goed communicatief onderstel hebben tegenwoordig!
Jij vergelijkt nu ook een 11 jaar oude BMW met een 1 jaar oude Renault.... dat is ook niet helemaal eerlijk he.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Dat wollige moet ik meteen ontkrachten, rijd maar is in de Laguna van mn vader (wel een GT, maar toch)
net zo stug als de BMW, minder body-roll dan de BMW, en een betere wegligging dan de BMW, maar die is inderdaad wel wat ouder, maar het is en blijft toch een BMW
we hebben 2 jaar geleden een proefrit gemaakt met een E60 520D, een 123D en ook nog 3 dagen de E90 318i "joy-ride", maar wat waren we blij toen we weer in de laguna stapte.
en dat, terwijl de Laguna goedkoeper dan al die auto's is, en ook nog eens sneller (gechipt, dat wel).
Maar de 330i rijd ook fenomenaal natuurlijk, ik ben absoluut niet negatief over de 330, en hij blijft voorlopig
net zo stug als de BMW, minder body-roll dan de BMW, en een betere wegligging dan de BMW, maar die is inderdaad wel wat ouder, maar het is en blijft toch een BMW
we hebben 2 jaar geleden een proefrit gemaakt met een E60 520D, een 123D en ook nog 3 dagen de E90 318i "joy-ride", maar wat waren we blij toen we weer in de laguna stapte.
en dat, terwijl de Laguna goedkoeper dan al die auto's is, en ook nog eens sneller (gechipt, dat wel).
Maar de 330i rijd ook fenomenaal natuurlijk, ik ben absoluut niet negatief over de 330, en hij blijft voorlopig
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Ah, ok!
Heb zelf nog niet in een GT gereden met 4WS, dat zal zeker goed sturen, maarem... zet er dan eens een vergelijkbare BMW tegenover met dezelfde pk's en sportonderstel. Dat rijdt echt anders hoor! Een standaard Laguna rijdt echt een beetje mja, hoe zeg je dat... wollig ja...
Mijn ervaring is ook meer met de andere Franse merken. Citroen en Peus.
Ook met een Scenic van 2010, maar da's uiteraard helemaal geen vergelijk....met bovenstaande, maar dat rijdt dus echt stukken minder dan wat dan ook.
Daar zou ik me echt aan gaan ergeren, hoe dik ie ook in de opties zat. Als ik die Scenic vergelijk met de '05 Honda Stream die mijn schoonpa had, is dat een wereld van verschil. Die stuurt namelijk wél strak en goed! (echt verrassend hoe zo'n MPV stuurt, net of je in een Civic rijdt!)
Vind zelf bijvoorbeeld Alfa's écht mooie auto's, heb zelfs voor de 330dT nog naar een 156 / 157 Sportswagon zitten kijken, maar ben erg huiverig voor de hoge afschrijving en degelijkheid op langere duur, maar vind het design echt super!
Hoedanook....je krijgt inderdaad een hoop auto als je zo'n GT besteld.
Heb zelf nog niet in een GT gereden met 4WS, dat zal zeker goed sturen, maarem... zet er dan eens een vergelijkbare BMW tegenover met dezelfde pk's en sportonderstel. Dat rijdt echt anders hoor! Een standaard Laguna rijdt echt een beetje mja, hoe zeg je dat... wollig ja...
Mijn ervaring is ook meer met de andere Franse merken. Citroen en Peus.
Ook met een Scenic van 2010, maar da's uiteraard helemaal geen vergelijk....met bovenstaande, maar dat rijdt dus echt stukken minder dan wat dan ook.
Daar zou ik me echt aan gaan ergeren, hoe dik ie ook in de opties zat. Als ik die Scenic vergelijk met de '05 Honda Stream die mijn schoonpa had, is dat een wereld van verschil. Die stuurt namelijk wél strak en goed! (echt verrassend hoe zo'n MPV stuurt, net of je in een Civic rijdt!)
Vind zelf bijvoorbeeld Alfa's écht mooie auto's, heb zelfs voor de 330dT nog naar een 156 / 157 Sportswagon zitten kijken, maar ben erg huiverig voor de hoge afschrijving en degelijkheid op langere duur, maar vind het design echt super!
Hoedanook....je krijgt inderdaad een hoop auto als je zo'n GT besteld.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T