320d slecht starten

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
cnorretje

320d slecht starten

Bericht door cnorretje » 07 dec 2011, 21:05

Hallo,

ik heb een 320d sedan 136pk (1999) die heeft een probleempje.

Sinds ik de auto heb is de trekkracht varierend. --> zo goed als opgelost (nieuwe vacuumslangen en lmm gereinigd)

verbruik was eerst goed, maar sinds ik op vakantie ben geweest naar de alpen is dat zo'n 25 procent hoger. ook start hij sindsdien slechter. nu heb ik de pas geleden de auto naar de dealer gebracht. Die hebben hem uitgelezen: geen foutcodes. Daarna hebben ze geconstateert dat er vanaf de verstuivers zo goed als geen retourbrandstofstroom liep. verstuivers zijn eruitgehaald en schoongemaakt. Sindsdien is de trekkracht ietsje verbeterd, verbruik gelijk gebleven maar hij start nu nog veel slechter. Ook geeft hij een blauwe pluim als je start. Als de auto eenmaal draait rookt hij niets, ook niet als bij volgas. Zodus, wat zou het kunnen zijn?

btw, autozaak gaf aan dat verstuivers niet echt een mooi beeld gaven.
bvd! ;)
Laatst gewijzigd door cnorretje op 08 dec 2011, 23:14, 2 keer totaal gewijzigd.

ArnoldC

Re: 320d varierende trekkracht

Bericht door ArnoldC » 08 dec 2011, 18:37

Denk dat er wat met je gloeisysteem (kan slecht aanslaan veroorzaken) of hogedruk brandstofpomp aan de hand is. Hoeveel heeft hij gelopen? Rond de 3 ton kunnen deze namelijk sneuvelen... Maar het zou ook erg goed aan de verstuivers kunnen liggen, mede omdat ze niet zo'n goed beeld geven, dan kan het mengsel van lucht en brandstof ook minder goed zijn en geeft problemen met starten omdat het dan moeilijk ontbrandt.

cnorretje

Re: 320d varierende trekkracht

Bericht door cnorretje » 08 dec 2011, 23:13

dank u voor de reactie! gloeien is denk ik niet de belangrijkste reden. sinds hij bij de autozaak is geweest start hij vele malen slechter en het enigste wat ze hebben veranderd is dat de verstuivers zijn gereinigd. het zou idd kunnen dat de brandstofpomp niet veel debiet meer geeft (druk?). de auto zit nu op 320xxx km. De dealer gaf aan dat er 3 slechte verstuivers waren (met slecht beeld)
Laatst gewijzigd door Gast op 08 dec 2011, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

cnorretje

Re: 320d slecht starten

Bericht door cnorretje » 10 apr 2012, 08:51

Klopt inderdaad. ondertussen heb ik verstuivers laten reviceren en een nieuwe brandstofpomp geplaatst. Auto rijdt weer naar behoren.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”