Goedemorgen,
Volgens de service-interval van de I-drive zijn mijn blokken voor bijna op. Ik heb heel veel last gehad van piepende remmen, en dat is echt ' not done' met een 5! Ik heb wat rondgekeken op internet en denk dat ik voor Ferrodo Premier blokken ga.
Wat voor blokken liggen er bij jullie onder? en in combi met welke schijven? en hoe kom je eraan?
ik heb die ferrodo's wel gevonden op Ebay.de, maar er is geen duitser die ze naar NL wil verzenden.....Jammer weer!
Nieuwe remblokken en schijven
Nieuwe remblokken en schijven
Speltip 9: Weet wanneer je moet stoppen!!
Re: Nieuwe remblokken en schijven
Ik heb onlangs de remmerij voor vervangen. Brembo remschijven en ATE blokken. Boeltje besteld bij autoteilemann.de. Binnen een week in huis en de prijzen zijn veel lager dan hier in NL.
Als je voor een van de bekende merken gaat (en dat zijn er best een hoop) zit je denk ik altijd goed. Origineel door BMW gemonteerd zit alles van ATE bij mij erop, maar ik heb begrepen dat BMW ook andere merken gebruikt.
Het piepen voorkom je door alles correct te monteren. Dus op de juiste plaatsen anti piep pasta of zoals ik heb gebruikt; plastilube van ATE.
Suc6
Als je voor een van de bekende merken gaat (en dat zijn er best een hoop) zit je denk ik altijd goed. Origineel door BMW gemonteerd zit alles van ATE bij mij erop, maar ik heb begrepen dat BMW ook andere merken gebruikt.
Het piepen voorkom je door alles correct te monteren. Dus op de juiste plaatsen anti piep pasta of zoals ik heb gebruikt; plastilube van ATE.
Suc6
Re: Nieuwe remblokken en schijven
Vraagje, als je de remmerij hebt vernieuwd, dan moet je ook nog de boordcomputer resetten. is dat ook een klusje om zelf te doen of moet ik dan naar de dealer?
Re: Nieuwe remblokken en schijven
Dat kan je zelf makkelijk doen.
Ga op je stoel zitten
zet je auto in stand 2 van contact
hou de dagteller daarna direct 10 seconden in.
Dan kan je met de dagteller doordrukken tot je het remicoon ziet
Druk je weer even paar seconden je dagteller recenter in
Dan weer dan vraagt die om reset en druk je yes
Makkelijker kan niet en scheelt je een ritje naar de dealer.
http://www.youtube.com/watch?v=JZHeDh_hXLo" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga op je stoel zitten
zet je auto in stand 2 van contact
hou de dagteller daarna direct 10 seconden in.
Dan kan je met de dagteller doordrukken tot je het remicoon ziet
Druk je weer even paar seconden je dagteller recenter in
Dan weer dan vraagt die om reset en druk je yes
Makkelijker kan niet en scheelt je een ritje naar de dealer.
http://www.youtube.com/watch?v=JZHeDh_hXLo" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nieuwe remblokken en schijven
Je moet dan wel de slijtagesensor mee vervangen hebben, anders reset je je eigen wezenloos
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind
Re: Nieuwe remblokken en schijven
@Dess: Dat heb ik dus ook net ondervonden. Ondertussen stond de interval op -1100 km en wilde ik hem resetten zodat ik van die rode 'pit' op het dashboard af was.....HELAAS! Zonder je slijtindicator te vervangen word dit hem niet. Staat bij mij nu op -15000 km...
Heb trouwens m'n blokken nog niet vervangen, ik snap dat BMW makkelijk geld wil verdienen, maar dit gaat me echt te ver.....
Er zit nog ong de helft aan ' rubber' op m'n blokken, zowel binnenkant als buitenkant. M'n schijven zien er ook nog optimaal uit, dus ik laat het boeltje nog zeker een half jaar zitten. Daarna controleer ik het wel weer.
Heb trouwens m'n blokken nog niet vervangen, ik snap dat BMW makkelijk geld wil verdienen, maar dit gaat me echt te ver.....
Er zit nog ong de helft aan ' rubber' op m'n blokken, zowel binnenkant als buitenkant. M'n schijven zien er ook nog optimaal uit, dus ik laat het boeltje nog zeker een half jaar zitten. Daarna controleer ik het wel weer.
Speltip 9: Weet wanneer je moet stoppen!!