10j rondom
10j rondom
Hallo
Kan iemand mij vertellen of er onder een 525xi uit 2006 10j velgen rondom passen.
Ik hoor nu zoveel verhalen, de 1 zegt van wel en een ander zegt weer van niet ben het spoor nu bijster.
Hoop dat iemand mij hier wat wijzer kan maken, het gaat wel om 19 inch met 10j.
Kan iemand mij vertellen of er onder een 525xi uit 2006 10j velgen rondom passen.
Ik hoor nu zoveel verhalen, de 1 zegt van wel en een ander zegt weer van niet ben het spoor nu bijster.
Hoop dat iemand mij hier wat wijzer kan maken, het gaat wel om 19 inch met 10j.
Re: 10j rondom
Beste,
Dit ligt meerendeels aan de et-waarde, opzich is de breedte het probleem niet.
Als de et waarde zo rond de 22 a 30 is moet het gewoon passen.
Dit ligt meerendeels aan de et-waarde, opzich is de breedte het probleem niet.
Als de et waarde zo rond de 22 a 30 is moet het gewoon passen.
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
Dank je wel voor de info kan nu gericht gaan zoeken naar velgen. 

- Kingfisher
- Contacteer:
Ik heb er geen verstand van, maar Nassje heb je met je advies wel rekening gehouden met het feit dat het hier om een 525xi gaat? Die heeft afwijkende ET waarden nodig (tov een gewone uitvoering). Misschien moet je eens een geschikte velgenboer opzoeken die 10j op proef wil installeren om te kijken of het past.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Mijn excuses, ik begrijp dat ze af fabriek et 43 hebben dus in dit geval bij een J waarde van 10 zou een gemiddelde et-waarde van 50 moeten passen.
Voor de achterkant kan de et-waarde wel wat lager, 43 - 30 voor een 10J velg.
Aan de voorzijde zit je namelijk met het sturen, dus richting de 50 moet goed lukken, maar zoals Kingfisher ook zegt is passen in dit geval het beste.
Dan geldt dit meer voor de voorkant aangezien achter niet zo bijzonder is om 10J te plaaten.
Voor de achterkant kan de et-waarde wel wat lager, 43 - 30 voor een 10J velg.
Aan de voorzijde zit je namelijk met het sturen, dus richting de 50 moet goed lukken, maar zoals Kingfisher ook zegt is passen in dit geval het beste.
Dan geldt dit meer voor de voorkant aangezien achter niet zo bijzonder is om 10J te plaaten.
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
Originele BMW velgen gaan slechts tot 9,5J en dat is dan alleen achter. Wat voor banden zou je er dan om willen leggen? Getrokken of niet, 275, 285 of nog breder? Dan moet je een aardig stuk naar buiten om te voorkomen dat er iets aanloopt als je maximaal instuurt. En het is nog maar de vraag of je de wielen dan nog wel binnen de wielkast kunt houden. Het is er eigenlijk niet voor ontworpen weet je.
Bij mijn E61 merk ik trouwens heel goed verschil tussen de 225 winterbanden en 245 - 275 breedset voor de zomer. De laatste rijden veel strakker maar ook beduidend gevoeliger in sporen. Persoonlijk zou ik op een 5 serie geen 10J op de vooras willen hebben. Volgens stuurt dat echt niet lekker meer en is vreselijk gevoelig voor spoorvorming. Of het zou een X5 moeten zijn...
Bij mijn E61 merk ik trouwens heel goed verschil tussen de 225 winterbanden en 245 - 275 breedset voor de zomer. De laatste rijden veel strakker maar ook beduidend gevoeliger in sporen. Persoonlijk zou ik op een 5 serie geen 10J op de vooras willen hebben. Volgens stuurt dat echt niet lekker meer en is vreselijk gevoelig voor spoorvorming. Of het zou een X5 moeten zijn...
- fastfisico
10J aan de voorkant,,dat gaat moeilijk worden met het indraaien van je stuur.
Ben bang dat het niet gaat. Achter is een ander verhaal
Ben bang dat het niet gaat. Achter is een ander verhaal
Downsizing..... waar gaat dat heen met BMW.......
10 j achter is geen probleem maar ik denk dat je voor met 10j niet goed weg kom, of je moet een lage et waarde nemen, want ik ben bang dat anders je velg tegen je veerpoot aan komt, maar dan krijg je dus een raar beeld met achter mooi gelijk met de wielkast en voor buiten de wielkast. Ga het gewoon nameten en je weet het, enne anders even passen bij de velgenboer waar je ze wilt gaan halen.

After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind
- lekkerwijf1
10 j voor zou ik niet aan beginnen.
Dan zit je minimaal zon beetje aan 275 brede banden en die zijn nog iets getrokken ook.
Plus dat je zeer veel last krijgt van spoorvorming en je stuurpomp zal dit niet erg leuk vinden. en kosten hieraan zijn niet goedkoop.
Dan zit je minimaal zon beetje aan 275 brede banden en die zijn nog iets getrokken ook.
Plus dat je zeer veel last krijgt van spoorvorming en je stuurpomp zal dit niet erg leuk vinden. en kosten hieraan zijn niet goedkoop.
Re: Bedankt 10j rondom
Bedankt voor de info maar bij nader inzien ben niet meer van plan om 10j rondom te zetten.
Ik ga toch voor een breedset 8,5 j op de voor as en 9,5 j op achter as.
Nou heb ik set gezien met 8,5 j et 35 voor de vooras en 9,5 j et 15 voor de achteras gaat deze set wel passen het gaat met name om de achteras met et 15.
Ik ga toch voor een breedset 8,5 j op de voor as en 9,5 j op achter as.
Nou heb ik set gezien met 8,5 j et 35 voor de vooras en 9,5 j et 15 voor de achteras gaat deze set wel passen het gaat met name om de achteras met et 15.
Goed opletten of je X drive met een breedset om kan gaan. Het 4wd systeem van een E46 kon slecht omgaan met een breedset, en word OEM ook op een square setup geleverd door BMW. Weet niet zeker hoe dit met een E60 zit.
Wat is een square set-up?
Beste Bmw Rijders
Nou ben ik al een tijdje op zoek naar velgen voor me bmw 525 xi uit 2006, na al jullie informatie heb ik ook even de bmw dealer gebeld i.v.m het monteren van een breedset op een xi, en de vraag bij hun neer gelegd of het kan: een breedset met 8,5j op de vooras met een bandenmaat 245/35/r19 en 9,5 j op de achteras met een bandenmaat van 275/30r19 of dat wel gaat,krijg ik te horen sorry meneer dat weten we niet of dat gaat passen onder een bmw 5 serie
.Vraag ik of het wel mag omdat het een 4x4 is, ook dat kunnen ze me niet vertellen,mijn vraag nu is kan een van jullie het vertellen of het mag een breedset op een 4x4.
Gr
Nou ben ik al een tijdje op zoek naar velgen voor me bmw 525 xi uit 2006, na al jullie informatie heb ik ook even de bmw dealer gebeld i.v.m het monteren van een breedset op een xi, en de vraag bij hun neer gelegd of het kan: een breedset met 8,5j op de vooras met een bandenmaat 245/35/r19 en 9,5 j op de achteras met een bandenmaat van 275/30r19 of dat wel gaat,krijg ik te horen sorry meneer dat weten we niet of dat gaat passen onder een bmw 5 serie

Gr
En 4x4 heeft een afwijkende ET (Einpress Tiefe) vergeleken met een gewone uitvoering. Een xi uitvoering heeft daarom altijd een afwijkende set velgen. Het zou zo maar kunnen dat een standaard breedset niet past of te ver naar buiten staat en dus wettelijk niet mag. Maar dat weet ik niet. Heb het nog niet eerder bij de poot gehad.
Wellicht kun je het een keer proberen met een dergelijke set eronder? Dan zie je zelf of het past en hoever ze naar buiten staan.
Wellicht kun je het een keer proberen met een dergelijke set eronder? Dan zie je zelf of het past en hoever ze naar buiten staan.
Los van het feit of het past of niet, zijn niet alle 4wd systemen blij met een breedset. Als het onderstel is ontwikkeld met een square setup, komen er met een breedset hele andere krachten op het onderstel waardoor onderdelen veel harder slijten en eerder stuk kunnen gaan. Dit was onder andere het geval met het XI systeem van de E46.