Starten van Auto

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
CEYT

Starten van Auto

Bericht door CEYT » 10 apr 2012, 09:53

Mijn 525i van 2002 heeft sinds een paar dagen de volgende probleem.
Ik weet niet hoe ik het precies moet omschrijven maar het komt hier op neer.
Ik start mijn auto, ik ga gewoon rijden en er is niks aan de hand. Ik zet hem uit en wil hem over een half uur gaan starten dan doet hij helemaal niks meer, accu is niet leeg, maar hij slaat niet aan, je hoort de motor ook niet draaien ofzo.
Ik dacht dat het aan de startmotor lag maar toen ik 10 minuten later weer probeerde sloeg hij ineens aan.
Toen heb ik hem een paar keer uitgezet en weer gestart zonder problemen. Daarna naar huis gereden en afgezet.
Ik probeerde hem weer te starten maar kreeg weer het zelfde probleem.

2 uurtjes later probeerde ik het weer en hij startte gewoon. Ik heb hem toen afgezet en half uurtje later weer geprobeerd te starten maar dat ging weer niet.

Wat zal de probleem kunnen zijn, ik heb een collega gebeld en hij zei dat het eventueel aan de cas module kon liggen.
Zou het ook eventueel aan de sleutels van de auto kunnen liggen?

Iemand een idee?

dw70

Re: Starten van Auto

Bericht door dw70 » 10 apr 2012, 12:14

als de startmotor niet ronddraait weet je eigenlijk genoeg.

Dat deze na een paar minuten weer bijkomt heeft met uitzetten en krimpen te maken. Het koperwerk (de wikkeling) in je startmotor heeft ergens een hik. Krimpt het, komt de wikkeling weer bij en start de motor wel, zet het uit is er een open verbinding en geen stroomdoorgang.

Revisie startmotor aanschaffen bij een goed revisiebedrijf in je buurt.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

CEYT

Bericht door CEYT » 10 apr 2012, 13:21

@dw70
Ik ben al inmiddels iets wijzer geworden, het ligt aan de sleutels.. De sleutel waarmee ik mijn auto open en sluit start de auto niet.
De sleutel die ik niet gebruikte i, waarvan de batterij van leeg is, opent en sluit de deuren niet maar start de auto wel.
Dus zal wel een lees probleem zijn neem ik aan.. iig een afspraak gemaakt morgen om de sleutels opnieuw in te laten lezen.
Ik ben dus inmiddels weer on the road met 2 sleutels op zak )))

dw70

Bericht door dw70 » 10 apr 2012, 14:05

:rolf:
elektrasodemetrie... :gek:
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Bart009

Bericht door Bart009 » 10 apr 2012, 18:33

Het kan ook zijn dat de sleutel gewoon op is. Had ik ook met mijn kindje! Nieuwe sleutel besteld en het euvel was opgelost.

was wel sh** want ik kwam erachter toen ik weg wilde rijden bij een druk tankstation :D. Hij deed helemaal niks meer. Gelukkig na een minuutje kloten startte ie weer.

Sleutel inlezen kan je overigens heel makkelijk zelf even doen!

CEYT

Bericht door CEYT » 10 apr 2012, 18:50

@Bart009
Ik denk inderdaad dat de sleutel op is.
Ik moest hem van de dealer een uurtje in de contactslot laten zitten en ermee rijden dan zou hij zich moeten laden maar helaas laad hiij niet.
Het rare is, de sleutel waarvan de batterij leeg is start de auto maar opent of sluit niet de deuren.
De sleutel waar ik de deuren mee open en sluit (dus waar de batterij wel goed is) start de auto niet.
Morgen weet ik meer )) Ik kan in ieder geval weer rijden weliswaar met 2 sleutels op zak!

Bart009

Bericht door Bart009 » 12 apr 2012, 18:14

Hmm dat vind ik wel strange. Inlezen van de sleutels werkte ook niet?

Als de een wel start en de ander niet, terwijl de een niet opent en sluit terwijl de ander dat wel doet (heb je m nog?) denk ik toch dat er iets anders is en dat het niet aan die ene sleutel ligt. Tenzij beide sleutels op hun laatste benen lopen.

Ben benieuwd hoe dit afloopt!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”