Mauz' 316i sedan
-
Mauz' 316i sedan
Ik wilde me ook eens graag voorstellen. Ik hang hier alweer een tijdje rond, voornamelijk om te lezen en kleine onvolkomenheden aan mijn eigen auto op te lossen. Ik heb een tijdje terug al eens een BMW 325i uit 1992 gehad. Maar nu sinds 2 maanden ben ik de trotse eigenaar van een 316i bouwjaar 2000. Een aantal weken terug flink aan het boenen geslagen en eindelijk vanmiddag wat goeie fototjes geschoten (al was het weer er niet echt naar). Maar hier is die dan:

Re: Mauz' 316i sedan
Dat is een knappe sedan!
Veel plezier ermee en hier op het forum!
Veel plezier ermee en hier op het forum!
Welkom, die ziet er netjes uit zeg! Mooie wielen heb je eronder zitten
Wat zijn die 'kleine onvolkomenheden' waar je het over hebt?

Wat zijn die 'kleine onvolkomenheden' waar je het over hebt?
Erg leuke foto's! Vooral foto 4 vind ik erg leuk! Hoop meer plaatjes te zien
Oa van het interieur uiteraard!

-
- dingetjes die nog schoon gemaakt moeten worden, zoals de randjes onder de achterlichten en de knipperlichten
- interieur wat er nu na het detailen van het exterieur er maar erg pover bij afsteekt
- ben door de lak heengeschuurd (kan mezelf wel voor mn kop slaan
)
- interieur wat er nu na het detailen van het exterieur er maar erg pover bij afsteekt
- ben door de lak heengeschuurd (kan mezelf wel voor mn kop slaan

Pfff, zonde man! Ik wil ook steenslag wegwerken, maar enige manier waarop dat fatsoenlijk eigenlijk kan gebeuren is complete front incl. motorkap opnieuw spuiten. Het gehele geintje motorkap, bumper en renovatie van velgen gaat mij minimaal 1300 euro kosten... Toch maar even niet dan maar.
-
Het interieur moet nog opgeknapt worden. Het is nu erg kaal. Het is een stoffen bekleding en ik zit erover te denken om er aftermarket leer in te doen (zoiets bijvoorbeeld).JzAero schreef:Erg leuke foto's! Vooral foto 4 vind ik erg leuk! Hoop meer plaatjes te zienOa van het interieur uiteraard!
Voor die tijd zal ik de stoelen een beetje schoonmaken. (iemand met een extractor in omgeving Eindhoven?)
Voor de rest heb ik wat schoonmaak- en opknapmiddeltjes besteld. Dus ik zit in spanning op een doosje te wachten om te kijken wat voor effect dit heeft.
Ik zit dan nog alleen met dit soort krasjes:

Daar zal ik wat nieuw plastic voor moeten bestellen ben ik bang.
Ook een Parrot MKi9200? If so, heb je ook het gevoel dat de Parrot over bluetooth, AUX en iPod aansluiting veel te weinig Bass geeft? Heldere tonen zijn prima. Over de radio heb ik hele stevige bass, maar over de parrot niet echt. Ik zit ook met dat soort krasjes bij mijn handrem. De covers om je versnellingspook kan je op zich bestellen.. maar dat kost wel weer een duit ja. Leer is inderdaad wel uberchill! En maakt een auto meteen veel stijlvoller! Ik moet mijn leer opknappen met een setje colourlock, helaas net een reparatie gedaan dus ik moet weer sparen..
-
Parrot 9000, dus dezelfde, maar dan zonder lcd scherm. Ik ben niet zo'n liefhebber van veel bass, dus ik moet zeggen dat mij niet al teveel vreemds opvalt. Ik geloof wel dat de unit zijn eigen versterker gebruikt, ipv die van de radio. Dat is wel jammer, want dan kun je nog zo'n leuke radio hebben, de parrot gebruikt toch zijn eigen beperkte versterking.
Maar jij hebt dus de 9200, gebruik je hem in combinatie met een ipod? Want mijn probleem is eigenlijk dat ik vaak van song switch, maar dat ik dan elke keer die ipod met m'n handen moet bedienen, wat niet echt bevorderlijk is voor de aandacht op de weg. Heeft het scherm veel toegevoegde waarde? Hoe bedien jij je audio?
Maar jij hebt dus de 9200, gebruik je hem in combinatie met een ipod? Want mijn probleem is eigenlijk dat ik vaak van song switch, maar dat ik dan elke keer die ipod met m'n handen moet bedienen, wat niet echt bevorderlijk is voor de aandacht op de weg. Heeft het scherm veel toegevoegde waarde? Hoe bedien jij je audio?
Ik heb inderdaad een scherm, ik connect hem zodra ik instap direct met bluetooth (iPhone) zonder dat ik er verder iets voor hoef te doen. Op mijn iPhone moet ik wel even Spotify aanzetten in plaats van de Music App, dan kan ik gewoon switchen en op het scherm aflezen welk nummer er op dat moment draait. Tevens kan ik zonder die irritante stem van de Parrot doorheen te hebben contacten in mijn telefoonboek opzoeken, het oplezen was soms te hilarisch voor woorden bij sommige namen! Al met al ben ik dus erg blij met het schermpje. Minder te spreken ben ik over de Equalizer van de Parrot en zoals eerder genoemd de bass. Ik ben ook niet zo van teveel bass, maar ik vind het wel dramatisch weinig op snelheid. stilstaand is het acceptabel, maar op snelheid moet ik hem veel te hard zetten om goede geluidskwaliteit te krijgen!
Bij mij is ook de Parrot Mki 9000 ingebouwd icm Parrot Unika. Deze laatste kan ik zeker adviseren dan kun je mbv stuurwielbediening iemand bellen en muziek afspelen (harder/zachter en tussen nummers switchen).
.
Ik heb zelf een Harman Kardon set (met versterker) in m'n BMW. De versterker van Parrot moet ik uitzetten om goede kwaliteit te krijgen. Kwaliteit is nu minstens even goed als CD.
Het enige nadeel van de USB stick is dat ik niet tussen mappen kan switchen. Kan dat wel met de Ipod icm spotify? Tussen mappen wisselen?
@Mauz: Zeer nette bimmer btw!!

Ik heb zelf een Harman Kardon set (met versterker) in m'n BMW. De versterker van Parrot moet ik uitzetten om goede kwaliteit te krijgen. Kwaliteit is nu minstens even goed als CD.
Het enige nadeel van de USB stick is dat ik niet tussen mappen kan switchen. Kan dat wel met de Ipod icm spotify? Tussen mappen wisselen?
@Mauz: Zeer nette bimmer btw!!

-
Ik heb zojuist nog even op de bass gelet, maar ik moet zeggen dat ik echt niks te klagen heb. Heb ook de super virtual bass (of hoe heet die optie?) niet aanstaan.
De Unika zou niet echt een uitkomst zijn voor mij. Ik kan ook heel goed bij de bijgeleverde afstandsbediening. En verder voegt Unika niet veel toe. Het probleem is dat ik het wieltje van mijn ipod nano regelmatig moet gebruiken als ik een nieuw nummer wil, van een andere artiest. Ik heb namelijk nogal veel losse nummers van verschillende artiesten. En een playlist van tevoren maken, heb ik het geduld niet voor en ik bedenk me toch wel weer als ik eenmaal in de auto zit. Dus wat ik nu vaak doe is 'm op shuffle zetten en maar op next duwen tot ik een nummer vind waar ik op dat moment zin in heb.
De Unika zou niet echt een uitkomst zijn voor mij. Ik kan ook heel goed bij de bijgeleverde afstandsbediening. En verder voegt Unika niet veel toe. Het probleem is dat ik het wieltje van mijn ipod nano regelmatig moet gebruiken als ik een nieuw nummer wil, van een andere artiest. Ik heb namelijk nogal veel losse nummers van verschillende artiesten. En een playlist van tevoren maken, heb ik het geduld niet voor en ik bedenk me toch wel weer als ik eenmaal in de auto zit. Dus wat ik nu vaak doe is 'm op shuffle zetten en maar op next duwen tot ik een nummer vind waar ik op dat moment zin in heb.
Klopt dat is de Super Virtual Bass inderdaad. Die moet bij mij ook uit anders gaat hij krassen vanwege de HK versterker.
Waar heb je bijgeleverde afstandsbediening zitten? Ik vind de Unika echt ideaal! Via een toetsencombinatie kun je naar USB en weer terug naar Radio. Daarna kun je volume aanpassen en nummers vooruit/achteruit gaan met stuur knopjes
. Via het spraak knopje op het stuur kan ik iemand bellen, naam herkenning valt me ook reuze mee!
Het mooiste zou zijn als je tussen mappen op zowel IPOD als USB kan switchen...maar dat kan dus niet
Waar heb je bijgeleverde afstandsbediening zitten? Ik vind de Unika echt ideaal! Via een toetsencombinatie kun je naar USB en weer terug naar Radio. Daarna kun je volume aanpassen en nummers vooruit/achteruit gaan met stuur knopjes

Het mooiste zou zijn als je tussen mappen op zowel IPOD als USB kan switchen...maar dat kan dus niet

Laatst gewijzigd door Quadrantz op 13 apr 2012, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb de afstandsbediening nou naast de versnellingspook zitten, zoals die op de laatste foto staat. Dan kan ik zonder enige moeite dat ding bedienen zonder m'n arm van de armsteun te halen