Versterker + woofer aansluiten op originele radio
Versterker + woofer aansluiten op originele radio
Beste Members,
Ben momenteel allemaal beetje aan het prutsen geweest met radio's en audio in mijn 3 serie.
Nu ben ik tot de conclusie dat de originele radio mijn voorkeur heeft.
Helaas heb ik wel de radio met casettedek en in de achterbak cd wisselaar. Het gaat om een 3 serie uit begin 2001. 2(geen facelift dus)
Ik wil wel graag een versterker aansluiten en had gelezen dat het mogelijk zou moeten zijn.
Mijn vraag is! Hoe?
Iemand toevallig ergens tekst en uitleg?
Bedankt alvast
Ben momenteel allemaal beetje aan het prutsen geweest met radio's en audio in mijn 3 serie.
Nu ben ik tot de conclusie dat de originele radio mijn voorkeur heeft.
Helaas heb ik wel de radio met casettedek en in de achterbak cd wisselaar. Het gaat om een 3 serie uit begin 2001. 2(geen facelift dus)
Ik wil wel graag een versterker aansluiten en had gelezen dat het mogelijk zou moeten zijn.
Mijn vraag is! Hoe?
Iemand toevallig ergens tekst en uitleg?
Bedankt alvast
- evoluzione
Re: Versterker + woofer aansluiten op originele radio
Daar de originele radio geen RCA uitgang heeft, zal je die er zelf op moeten maken. Dit kan op 2 manieren:
-High input op de versterker. Dan kan je gewoon de draden van de achterspeakers aansluiten op de versterker, en hiermee je sub aansturen. Hiermee vervallen je achterspeakers
-Line converter: Kan je ook op je achterspeakerdraden aansluiten, met behoud van de achterspeakers. In dit kastje kan je dan een standaard rca kabel duwen.
-High input op de versterker. Dan kan je gewoon de draden van de achterspeakers aansluiten op de versterker, en hiermee je sub aansturen. Hiermee vervallen je achterspeakers
-Line converter: Kan je ook op je achterspeakerdraden aansluiten, met behoud van de achterspeakers. In dit kastje kan je dan een standaard rca kabel duwen.
Oke.
Maar hoe krijgt de versterker dan stroom?
Dit gewoon via de + kabel die je dan trekt van de accu naar achter?
Enig idee waar ik die line converter kan krijgen?
Maar hoe krijgt de versterker dan stroom?
Dit gewoon via de + kabel die je dan trekt van de accu naar achter?
Enig idee waar ik die line converter kan krijgen?
- evoluzione
Je can een lijn converter kopen bij een autowinkel die ook radio's en versterkers verkoopt. Even zoeken naar een winkel bij jou in de buurt dus. Volgens mij heeft een 320d de accu ook al achterin, dus kan je daar de + kabel direct op aansluiten, met een zekering ertussen. De - zet je ergens op het cassis vast. De heb ik zelf aan een bout van het achterlicht gezet. Dan rust dus alleen nog dat je een remote kabel (die zorgt dat je versterker aan en uit gaat met de radio) moet trekken naar achteren.
Oke nou dat komt wel goed dan!
Heb vaker audio aangesloten dus dat massa verhaal etc moet lukken!
Als mijn accu achterin ligt zou wel helemaal mooi zijn scheeld een hoop werk.
Waar ergens zou ik hem dan terug moeten vinden achterin?
Heb vaker audio aangesloten dus dat massa verhaal etc moet lukken!
Als mijn accu achterin ligt zou wel helemaal mooi zijn scheeld een hoop werk.
Waar ergens zou ik hem dan terug moeten vinden achterin?
Bij mij zit ie rechtachterin onder het plastic deksel.
Ja dan weet ik al wel waar die zit..
Dit maakt mijn dag ver goed! haha
Dit maakt mijn dag ver goed! haha
- rick.bosch
Ik gebruik nu een high-low convertor, tog krijg ik hier niet het zeflde mooie geluid uit als toen ik het direct op m'n radio met rca uitgang had in m'n vorige auto.
Vind het wel jammer, heb al 2 verschillende geprobeerd.
Vind het wel jammer, heb al 2 verschillende geprobeerd.
BMW 120d | 2007 | 163pk
Dat ligt ook grotendeels aan de kwaliteit van je radio. Die zijn gewoon prut.
Mooiste is een oplossing door een speciale kast in te bouwen. Volgens mij van rockford fosgate kosten wat, maar heb je ook wat
Mooiste is een oplossing door een speciale kast in te bouwen. Volgens mij van rockford fosgate kosten wat, maar heb je ook wat

- rick.bosch
Kwaliteit van de radio? Is gewoon de standaard radio? Maar nja zn rockford kan ook maar dan koop ik liever een ander scherm/radio waar gewoon een aansluiting op zit?
BMW 120d | 2007 | 163pk
De kwaliteit van standaard bmw radio's is ongelofelijk slecht. Ik heb in de 1 serie van mn vriendin ook een audio upgrade toegepast icm versterker en woofers. Had een nieuwe kabelboom gemaakt en van voor naar achter gelegd (daar ligt zoals je nu weet de accu). Dat was de makkelijkste manier om een zo goed mogelijk geluid te krijgen. Wel is aan te raden: dikkere voedingkabels en massakabel ipv de standaard kabels ivm hoger vermogen. Succes!
- rick.bosch
Oke, maar heb je daar en high low converter toegepast? Of wat bedoel je met nieuwe kabelboom?( welke kabels, alleen voeding ofwat?)
BMW 120d | 2007 | 163pk
Ik heb inmiddels de audio aangesloten in de auto.
Alleen de versterker blijft op protect staan.. Woofer doet niks.. die converter moet ik cdenk ik aansluiten op alle2 mijn achterspeakers?
Alleen de versterker blijft op protect staan.. Woofer doet niks.. die converter moet ik cdenk ik aansluiten op alle2 mijn achterspeakers?
die converter moet op allebei inderdaad,
als je versterker op protect staat, vermoed ik eigenlijk een slechte massa
als je versterker op protect staat, vermoed ik eigenlijk een slechte massa
Klopt wat Reloader zegt.
Je maakt een nieuwe kabelboom, met daarin je high-low (fatsoenlijke kwaliteit) en speakerkabels. De voedingkabels mogen er niet eens in , aangezien er dan storing ontstaat. De voedingkabels kun je gewoon vanaf je accu naar je versterker trekken, zitten 9/10 keer allebei achterin (ligt aan hoe je je set-up wil)..
Protect mode kan liggen aan: of geen goede massa (pak een punt en zorg dat dat punt blank metaal is) of te vochtig in je wagen.
Je maakt een nieuwe kabelboom, met daarin je high-low (fatsoenlijke kwaliteit) en speakerkabels. De voedingkabels mogen er niet eens in , aangezien er dan storing ontstaat. De voedingkabels kun je gewoon vanaf je accu naar je versterker trekken, zitten 9/10 keer allebei achterin (ligt aan hoe je je set-up wil)..
Protect mode kan liggen aan: of geen goede massa (pak een punt en zorg dat dat punt blank metaal is) of te vochtig in je wagen.