automatiche licht schakelaar achter af in bouwen e46
- rollemanalex
automatiche licht schakelaar achter af in bouwen e46
is het mogelijk om een automatiche licht schakelaar in een e 46 04-2001 in te bouwen of moer er heel veel worden omgebouwd ?
iemand ervaring hier mee?
groet alex
iemand ervaring hier mee?
groet alex
-
- Contacteer:
Re: automatiche licht schakelaar achter af in bouwen e46
Schakelaar alleen is niet genoeg. Je zal ook de sensor op de voorruit moeten bouwen. Daarbij wordt je kilometerstand ook opgeslagen in je schakelaar. Dus je zal ook je km stand daarin moeten laten programmeren. Anders krijg je eens tip achter je km stand.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
- rollemanalex
oke dus als ik bv een schakelaaar en een sensor koop op mp of op de sloop en laat dit bij bmw progammeren dan ben ik klaar ?
-
- Contacteer:
Denk dat je ook nog een module nodig hebt en kabels moet gaan trekken.
Maar ik heb er geen ervaring mee.
Maar ik heb er geen ervaring mee.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
goeie vraag inderdaad... volgens mij bestaat het systeem uit de andere lichtschakelaar, module en raamsensor. Maar is het allemaal ook voorbedraad af fabriek? Zelf zou ik dat inderdaad zelf ook een aanpassing vinden die de moeite waard is
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Je zult volgens mij ook je regensensor aan moeten sluiten.
Als je ruitenwissers automatisch aan gaan bij regen, gaat je licht direct mee aan.
Het nut van dit alles ontgaat mij even...... licht moet je gewoon altijd aan hebben
Het enige makkelijke van die lichtschakelaar is dat je het nooit uit hoeft te zetten, het gaat aan en uit met het contact.
Als je ruitenwissers automatisch aan gaan bij regen, gaat je licht direct mee aan.
Het nut van dit alles ontgaat mij even...... licht moet je gewoon altijd aan hebben
Het enige makkelijke van die lichtschakelaar is dat je het nooit uit hoeft te zetten, het gaat aan en uit met het contact.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Ik kan je wel een goed voorbeeld geven waarom het toch handig kan zijn... Ik rij overdag rond met de dagrijverlichting (gedimd groot licht in mijn geval). Rij ik een tunnel in of wordt het echt donker, is het erg prettig als automatisch mijn dimlicht (en dus ook achterlichten) aangaan.
Voor mij is dat dan de toegevoegde waarde, voor een ander kan het gewoon een leuke optie zijn in de auto.
Voor mij is dat dan de toegevoegde waarde, voor een ander kan het gewoon een leuke optie zijn in de auto.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Ik ben er ook mee bezig geweest is achteraf bijna niet te doen zit namelijk speciale voorruit in met speciale folie erin.
Wat je kunt doen is je auto zo in laten stellen dat het licht aan gaat met het inschakelen van het contact en je licht schakelaar op de aan stand laten staan.
Ik heb ook een e46 en heb alleen een regen sensor en heb het ook zo geprogameerd,bespaard je heel veel kosten.
Ik heb ook nog een e60 waar het wel op zit maar daar heb ik het licht ook altijd aan,hou wel van opties maar vind het niet opwegen tegen de moeite en kosten terwijl het zo kan.
Wat je kunt doen is je auto zo in laten stellen dat het licht aan gaat met het inschakelen van het contact en je licht schakelaar op de aan stand laten staan.
Ik heb ook een e46 en heb alleen een regen sensor en heb het ook zo geprogameerd,bespaard je heel veel kosten.
Ik heb ook nog een e60 waar het wel op zit maar daar heb ik het licht ook altijd aan,hou wel van opties maar vind het niet opwegen tegen de moeite en kosten terwijl het zo kan.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Gedimd groot licht? Volgens mij is dat geen officiële verlichting.AlexS schreef:Ik kan je wel een goed voorbeeld geven waarom het toch handig kan zijn... Ik rij overdag rond met de dagrijverlichting (gedimd groot licht in mijn geval). Rij ik een tunnel in of wordt het echt donker, is het erg prettig als automatisch mijn dimlicht (en dus ook achterlichten) aangaan.
Ik heb er iig nog nooit van gehoord.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
- Martijn_bmw
Zo werkt het inderdaad ook bij mijn E46!bmw530i schreef: Wat je kunt doen is je auto zo in laten stellen dat het licht aan gaat met het inschakelen van het contact en je licht schakelaar op de aan stand laten staan.
top! 1x schakelaar aanzetten en nooit meer naar omkijken...
E30-320i-1984 < sold
E30-316ibaur-1990 < sold
E30-alpinaC1-1987 < sold
E30-316baur-1985 < sold
E30-320i-1990 < sold
E30-318ibaur-1988 < sold
E30-320ibaur-1988 < sold
E30-325ibaur-1990 < sold
E46-318i-1999 < sold
E91-318i-2006
E30-316ibaur-1990 < sold
E30-alpinaC1-1987 < sold
E30-316baur-1985 < sold
E30-320i-1990 < sold
E30-318ibaur-1988 < sold
E30-320ibaur-1988 < sold
E30-325ibaur-1990 < sold
E46-318i-1999 < sold
E91-318i-2006
Heb je dan geen problemen als je start als je bv xenon hebt?
Heb ook een A stand alleen mis ik nog een mistlamp schakelaar, terwijl ik wel mistlampen hebt
Heb ook een A stand alleen mis ik nog een mistlamp schakelaar, terwijl ik wel mistlampen hebt
Een a stand is voor automatische lampen je hebt dan waarschijnlijk ook een licht sensor of er is iets verbouwd aan de auto wat niet orgineel is omdat je over mistlampen praat terwijl er geen schakelaar voor is.
Maar ik heb zelf xenon en mijn broertje ook en op mijn e60 zit ook xenon en werkt het ook zo,heb er geen problemen mee.
Maar ik heb zelf xenon en mijn broertje ook en op mijn e60 zit ook xenon en werkt het ook zo,heb er geen problemen mee.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Mischien zitten de mistlampen er puur in voor de 'looks' zonder ook maar enige bedrading. Dat wordt wel vaker gedaan.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Fl heeft toch altijd mistlampen erin?
Ik heb wel regen sensor volgens optielijst, maar lichtsensor zit er niet tussen. A stand werkt wel gewoon.
Ik zal eens kijken of er een kabel loopt naar de mistlampen.
Sorry voor geen opmaak van de spoiler(mobiel)
Ik heb wel regen sensor volgens optielijst, maar lichtsensor zit er niet tussen. A stand werkt wel gewoon.
Ik zal eens kijken of er een kabel loopt naar de mistlampen.
Sorry voor geen opmaak van de spoiler(mobiel)
- Spoiler: Laat zien
Laatst gewijzigd door bullus op 15 apr 2012, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Is niet gezegt dat een FL standaard mistlampen heeft. In je optielijst staan ze in elk geval niet.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008