530I???
Re: 530I???
Is helemaal afhankelijk van o.a.:
- bouwjaar
- handbak/automaat
- sedan/touring
- korte/lange ritten
Maar het zal in de praktijk wel rond de 1:10 uitkomen denk ik zo.
- bouwjaar
- handbak/automaat
- sedan/touring
- korte/lange ritten
Maar het zal in de praktijk wel rond de 1:10 uitkomen denk ik zo.
530I reken op 1:9 a 1:10 en uiteraard automaat gebruikt iets meer dan normaal.
en binnen stad zal hij veel meer gebruiken !
en binnen stad zal hij veel meer gebruiken !
BMW Bayerische Motoren Werke
het gaat er om eentje uit 2004 met 115dkm op de teller
wat zijn deze trouwens een beetje waard?
530i automaat 115dkm org nl auto
full option
530i automaat 115dkm org nl auto
full option
tussen 15 en 20 kunnen de prijzen verschillen.
als het een dealer is of particulier ?
Meer weet ik het ook niet.
als het een dealer is of particulier ?
Meer weet ik het ook niet.
Het verbruik is best hoog vind ik,ik rijd best door en korte afstanden(2 tot 5 km) dan zit ik tussen de 1 op 5 en 1 op 6 en op de snelweg rond de 140 km h zit ik 1 op10. Ik heb een 530i uit 2007 met 258 pk en 83dkm en een automaat natuurlijk. niet echt zuinig dus.
De prijs verschild heel erg km stand wel of geen mpakket full option hoor ik heel vaak en zit er vaak nog niet de helft op.
Ik heb hem bijna vol op 5 opties na en nieuw waarde zat geloof ik op 1 ton.
Maar 2004 met die km en redelijke opties gok ik het zelfde alsbmw 318i
De prijs verschild heel erg km stand wel of geen mpakket full option hoor ik heel vaak en zit er vaak nog niet de helft op.
Ik heb hem bijna vol op 5 opties na en nieuw waarde zat geloof ik op 1 ton.
Maar 2004 met die km en redelijke opties gok ik het zelfde alsbmw 318i
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Ik heb een 530i en rijd normaal tot rustig en zit gemiddeld eigenlijk altijd rond de 1 op 10.2
Waarde van een High Ex van 2004 zal zo rond de 18000 liggen denk ik.
Denk niet dat een 530 alleen een wat dikkere motor heeft, ze zijn gelijk ook een aardig stukje duurder in de aanschaf maaaaarrrrrrrrrr daarnaast zijn ze meestal ook luxer uitgevoerd.
Hiervoor had ik de zelfde auto maar dan Executive 520i en om eerlijk te zijn zit dat kwa verbruik ongeveer om het zelfde.
De auto is voor de motor eigenlijk net iets aan de zware kant waardoor die meer moet werken en hoger in toeren zit en dus weer ongeveer op het zelfde uit komt als de 3liter die het allemaal wat makkelijker heeft.
Waarde van een High Ex van 2004 zal zo rond de 18000 liggen denk ik.
Denk niet dat een 530 alleen een wat dikkere motor heeft, ze zijn gelijk ook een aardig stukje duurder in de aanschaf maaaaarrrrrrrrrr daarnaast zijn ze meestal ook luxer uitgevoerd.
Hiervoor had ik de zelfde auto maar dan Executive 520i en om eerlijk te zijn zit dat kwa verbruik ongeveer om het zelfde.
De auto is voor de motor eigenlijk net iets aan de zware kant waardoor die meer moet werken en hoger in toeren zit en dus weer ongeveer op het zelfde uit komt als de 3liter die het allemaal wat makkelijker heeft.
De term 'full option' bij BMW (of een vergelijkbaar merk) lokt hier altijd reacties uit. Gezien het feit dat het een orgineel NL auto is kan ik je nu al bijna met zekerheid zeggen dat het geen full option auto is. Wat voor een leek 'full option' lijkt is voor de kenner soms 'standaard (High) Executive'bmw2006 schreef: full option
Of zit echt alles van onderstaand (niet limitatieve) lijstje er op. Zo ja, dan kom je aardig in de buurt van 'full option'
- Active Front Steering
- Head-Up Display
- Lane Departure Warning
- Dynamic Drive
- Garagedeuropener
- Interieurvoorverwarming
- Keyless go
- actieve zetelventilatie
- verwarming zitplaatsen achterin
- Soft-Close-Automatic
Sommige opties kom je nog wel eens tegen maar allemaal op één auto heb ik nog niet meegemaakt. (anyone?)
Je kunt er gerust voor de waarde van een leuke 3 serie aan opties op stukslaan.
Ter indicatie: mijn 525i Touring automaat High Executive van 2006 kostte nieuw ook ruim 83k. Gemiddeld verbruik bij rustige rijstijl 1 op 11. Tourings zijn iets onzuiniger dan een sedan en een breedset helpt ook niet om het verbruik te drukken.
Niet te vergeten :
- Nicht vision
- Active Cruisecontrole
- Massage stoelen
- tv functie./ video module
- standkachel (niet stand ventilatie)
- Zelf klappende spiegels
- Logic 7
- actieve trekhaak (komt met een druk op de knop onder de bumper vandaan te voorschijn)
- zonne schermen achterportieren
- Nicht vision
- Active Cruisecontrole
- Massage stoelen
- tv functie./ video module
- standkachel (niet stand ventilatie)
- Zelf klappende spiegels
- Logic 7
- actieve trekhaak (komt met een druk op de knop onder de bumper vandaan te voorschijn)
- zonne schermen achterportieren
Gebruik van mijn E61 530i X-drive met automaat is met normaal gebruik (gemengd stad en snelweg) 11.5-12.5 l/100km.
Bij alleen snelweg wordt het veel zuiniger (als je je aan de regels houdt) met 8.0-8.5 L/100km.
Succes met je keuze,
Rob
Bij alleen snelweg wordt het veel zuiniger (als je je aan de regels houdt) met 8.0-8.5 L/100km.
Succes met je keuze,
Rob
ik snap niet dat jullie dat halen kwa zuinigheid als ik echt me best doe 1op6,5 in binne stad en op snelweg 1op10,5.
Heb wel 19 inch breedset maar met mijn orginele velgen schild dat haast niks en dat is 18 ich 245 breed rondom.
Moet ik ook zeggen veel drempels hier en rijd echt maar stukjes van een paar km.
Heb wel 19 inch breedset maar met mijn orginele velgen schild dat haast niks en dat is 18 ich 245 breed rondom.
Moet ik ook zeggen veel drempels hier en rijd echt maar stukjes van een paar km.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Hmm, lci? Kijk ook eens naar je bobines...na plaatsing van nieuwe bobines daalde mijn verbruik met maar liefst 25% Inmiddels 1:10 bij gemiddeld gebruk,relatief veel stadsverkeer.
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Doortrappen op snelweg (Constant tussen 120 en 160km/u) = 10.5l/100km
120 op de cruise = 7 a 8l/100km
Stadsverkeer = 10 a 11l/100km
530i 258pk Handbak
120 op de cruise = 7 a 8l/100km
Stadsverkeer = 10 a 11l/100km
530i 258pk Handbak
Ik doe met mijn 525i 1:13 precies en rij gewoon 120 a 130 km p.uur !
verbruik 6.9L 100km echt ik ben er heel trots mee en dit allemaal komt door vorige eigenaar die
software update heeft uitvoeren bij de dealer en hierdoor is mijn auto heel zuinig geworden !
verbruik 6.9L 100km echt ik ben er heel trots mee en dit allemaal komt door vorige eigenaar die
software update heeft uitvoeren bij de dealer en hierdoor is mijn auto heel zuinig geworden !