530I???
Re: 530I???
Word de auto daar echt zuiniger van?
Jazeker want heb de dealer dit ook al gezegd en die zegt ook dat het door software update komt.
BMW Bayerische Motoren Werke
met mijn 530i ben ik blij dat ik 1 op 9,5 haal gemiddeld ( alleen geloof ik de boordcomputer ook niet helemaal )
zit ook veel stadsverkeer bij.
zit ook veel stadsverkeer bij.
Toch maar eens een update laten doen dan.
Ik verwacht echt niet dat dat ook maar een milliliter uitmaakt.
Het heeft meer effect om de auto dan te laten (eco) chippen denk ik.
Het heeft meer effect om de auto dan te laten (eco) chippen denk ik.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 18 apr 2012, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd....zie forumregels mbt citeren
Reden: Citaat verwijderd....zie forumregels mbt citeren
- Kingfisher
- Contacteer:
Het verbruik op mijn boordcomputer klopt voor geen meter, hij zit er altijd flink naast. Ik zie vaak fantastische verbruikscijfers voorbij komen op dit forum en vraag me dan af of dat echt zo is, of dat dat gewoon is afgelezen van de boordcomputer die wellicht veel te optimistisch is. (Die van mij is overigens van het pessimistische type)
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Mijn verbruiksmeter is evenmin erg betrouwbaar, ik kijk altijd naar gereden kilometers gedeeld door de verbruikte liters brandstof
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Daarvoor hou ik een lijstje in Excel bij waarin ik bij elke tankbeurt het verbruik uitreken. De boordcomputer van mijn vorige E46 320d week eigenlijk nauwelijks af (max. 0,1 l/100 km) maar die van mijn huidige E61 wijkt wel wat meer af, gemiddeld 0,3 l/100km
Maar dan nog scoor ik met een E61 525iA uit 2006 een gemiddeld verbruik van 1 op 11. (gemiddelde over ruim 30.000km, inclusief vakanties met de caravan erachter) Het is ook een beetje een 'sport' om 800km op één tank te halen.
En ja, de mijne is in oktober 2010 van nieuwe bobines en een software update voorzien. Ook zit er een 18" breedset onder. Dat is dan weer minder voor het verbruik...
Maar dan nog scoor ik met een E61 525iA uit 2006 een gemiddeld verbruik van 1 op 11. (gemiddelde over ruim 30.000km, inclusief vakanties met de caravan erachter) Het is ook een beetje een 'sport' om 800km op één tank te halen.
En ja, de mijne is in oktober 2010 van nieuwe bobines en een software update voorzien. Ook zit er een 18" breedset onder. Dat is dan weer minder voor het verbruik...
Software update bij de dealer maakt kwa verbruiks weinig uit hoor....
Ik heb mijn 525i E61 nu vanaf januari en haal een gemiddelde bij stad en snelweg gemixed van ongeveer 1:10
Heen en terug naar de wintersport met een dakkoffer erop en ter plaatse korte stukken en op de snelweh ~160 met stukken 180 kwam ik gemiddeld uit op zuiniger dan 1:10
Ergo snelweg is veel prettiger voor het verbruik dan stadswerk, daar lust hij wel een slokje.
Heen en terug naar de wintersport met een dakkoffer erop en ter plaatse korte stukken en op de snelweh ~160 met stukken 180 kwam ik gemiddeld uit op zuiniger dan 1:10
Ergo snelweg is veel prettiger voor het verbruik dan stadswerk, daar lust hij wel een slokje.
een update maakt niets uit heb ik een halfjaar geleden laten doen,de verbruiks indicatie klopt erg goed als ik het terug reken.
Bobine s vervangen bij 83dkm is dat niet wat erg vroeg als die niet goed zijn zal hij denk ik ook slechter moeten lopen.
Maar om even op het verhaal terug te komen 530i?
ik zou er zelf weer voor gaan en geen 525i pakken niet dat die slecht is maar gewoon het beetje extra vermogen,voor het verbruik hoef je het niet te laten denk ik.Mijn boer heeft een e46 328i coupe die verbruikt het zelfde als mijn.Het grote verschil zit hem in de handbak.Een kammeraad van me die deed met zijn e39 528i gewoon met gemaak 1 op 9.
Als je bmw wilt rijden en eenigsinds zuinig wilt rijden pak je een hand bak maar ik vind een 5 serie met een automaat zijn 3 serie zou nog wel handbak mogen zijn.
Bobine s vervangen bij 83dkm is dat niet wat erg vroeg als die niet goed zijn zal hij denk ik ook slechter moeten lopen.
Maar om even op het verhaal terug te komen 530i?
ik zou er zelf weer voor gaan en geen 525i pakken niet dat die slecht is maar gewoon het beetje extra vermogen,voor het verbruik hoef je het niet te laten denk ik.Mijn boer heeft een e46 328i coupe die verbruikt het zelfde als mijn.Het grote verschil zit hem in de handbak.Een kammeraad van me die deed met zijn e39 528i gewoon met gemaak 1 op 9.
Als je bmw wilt rijden en eenigsinds zuinig wilt rijden pak je een hand bak maar ik vind een 5 serie met een automaat zijn 3 serie zou nog wel handbak mogen zijn.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Ik heb sinds 4 maanden een 530 i 2005, het gemideld verbruik ligt ca. op 11,5 l / 100 km.
Op de snelweg ritten 30 km (zonder file) is 9 l op 100 km haalbaar, bij korte ritten 2 tot 5 km binnendoor verbruikt de auto ca 13 l / 100 km.
Ik heb de verbruiks meter gecontroleerd, deze ligt redelijk bij de werkelijkheid.
Gr Goos
Op de snelweg ritten 30 km (zonder file) is 9 l op 100 km haalbaar, bij korte ritten 2 tot 5 km binnendoor verbruikt de auto ca 13 l / 100 km.
Ik heb de verbruiks meter gecontroleerd, deze ligt redelijk bij de werkelijkheid.
Gr Goos
E12 528, E34 535i, E39 528i, E61 530i F11 535i, G30 540i
De BC van mijn E61 geeft gemiddeld ook 0,3 L/100km minder (meestal 6,3 L/100km) aan dan dat hij in realiteit verbruikt (gem. 6,6 L/100km).IQM schreef:De boordcomputer van mijn huidige E61 wijkt wel wat meer af, gemiddeld 0,3 l/100km
Ben van plan om dat binnenkort aan te passen via het verborgen menu.
PS: verbruikscijfers liggen nogal aan de hoge kant owv de vele files die ik te trotseren heb. Tijdens de vakantieperiode lag het ongeveer 1 L/100km lager.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
ik rijd met mijn 530i bj 2004, handbak, iedere dag 80 km, waarvan 40km snelweg, 30km B-weg en 10km stad. Verbruik is altijd 1 liter op 10,5 km. Vorige week naar Parijs gereden, 4 personen in de auto, kofferbak vol bagage. Verbruik was 1 op 14. Ik heb me wel aan de snelheidslimiet gehouden (alleen vanwege de flitspalen) en kijk met een schuin oog altijd naar dat irritante verbruiksmetertje. De genoemde waardes komen niet uit de BC maar gereden km's gedeeld door getankte liters. Op de snelweg dus zeer acceptabel, in de stad een heel ander verhaal (durf ik niet te meten).