Issue: muziek opslaan op hard disk vanaf iphone of USB stick

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Dutch_E61

Issue: muziek opslaan op hard disk vanaf iphone of USB stick

Bericht door Dutch_E61 » 22 apr 2012, 17:13

na het ophalen van mijn "nieuwe" 5 serie ben ik wat gaan spelen met de geluidsinstallatie. De auto is voorzien van Logic 7 wat werkelijk briljant geluid geeft. Een aantal zaken zouden mogelijk moeten zijn maar willen niet echt, wellicht heeft iemand dezelfde ervaringen, en een oplossing...

Als ik op de USB poort in de armsteun mijn iphone aansluit en muziek aanzet, dan speelt dit uit de speakertjes van de iphone, niet via de auto. Ook op andere wijze kom ik niet bij de muziek op de telefoon. Volgens de boekjes zou dit geen probleem mogen zijn... Heeft iemand een oplossing, zou het in de kabel zitten? Ik heb een normale laadsnoer van apple gebruikt.

Als ik op deze usb aansluiting een USB stick aansluit dan kan ik moeiteloos muziek ervan afspelen. Opslaan op de hard disk in de auto gaat alleen niet. De keuze is niet beschikbaar en via het iDrive menu gaat het ook niet? Ook hier iemand een suggestie?
Iets vergelijkbaars geldt overigens voor een mobiele hard disk. Ik zie dan een foutmelding "Not supported". Power haal ik van de USB poort en een laptop op de andere kabel van de mobiele hard disk. Verschil met een USB stick is dat de mobiele hard disk ook geen muziek afspeelt, laat staan laat kopiëren naar de hard disk in de auto..

Voor de volledigheid: de auto is van 2009, voorzien van Navi pro met logic 7 audio systeem en USB poort in de armsteun (en uiteraard in het handschoenenvak).

Als iemand suggesties heeft dan hoor ik ze graag, alvast bedankt.

Martin

pejoen1969

Re: Issue: muziek opslaan op hard disk vanaf iphone of USB s

Bericht door pejoen1969 » 23 apr 2012, 21:04

volgens mij kan je je iphone of ipod uitsluitend koppelen via een Apple aansluiting, bij mij zit die in het dashboardkastje. (= extra optie) Je kan hem dan wel via I-Drive menu bedienen.
De USB aansluitingen (ook die in dashboardkastje) alleen te gebruiken om data / muziek te importeren. Er staat ook geen spanning op, je kan die dus ook niet gebruiken om bijv je smartphone op te laden....
Tsja BMW en multimedia.....alles wat standaard is op de eerste beste budgetkoreaan kost bij BMW een vermogen of is simpelweg niet leverbaar....

Maar ik wil daarom ech nie ruilen hoor !! 8)

groeten Jeroen

Dutch_E61

Re: Issue: muziek opslaan op hard disk vanaf iphone of USB s

Bericht door Dutch_E61 » 23 apr 2012, 21:55

hoi Jeroen,

Ik had me nog eens in het boekje verdiept. Het lijkt als volgt te zijn:
-USB poort in handschoenenvak is voor data upload/downloads. USB stick ingeprikt en muziek naar hard disk gekopieerd, geen probleem mee gehad en gaat best snel. Hard disk zal hier niet werken vanwege gebrek aan spanning op deze poort.
-USB poort in de armsteun speelt muziek vanaf een USB stick maar hiervandaan kun je het niet op de hard disk opslaan.
-iPhones etc schijnen volgens het instructieboekje alleen via speciale kabel te gebruiken te zijn, via de poorten in de middenarmsteun. Je hebt dan blijkbaar wel de menustrucuur van de appel op je iDrive. Ik heb zo'n kabeltje net maar op Ebay besteld, eur 17 incl verzenden.

bedankt voor de tips. Gelukkig kan die budget Koreaan een goedkoop kabeltje leveren om die Premium Duitser een beetje compleet te krijgen :gek:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”