Ik ben al 2jaar in het bezit van een e36 316i sedan,
hij loopt als een zonnetje niks op aan te merken..
Alleen, Ik heb nu m`n vriendin overver zitten en kom nu regelmatig op de snelweg.
en tjah dan kom je erachter dat je toch echt een 316i rijd en geen 325 / 328..
het acceleren van 80 in de 5 na 120km/h duurd wat lang en na de 180 gaat het allemaal niet meer zo vlug.
nu was ik aan het rondkijken na een 318 is (4cil is een must omdat ik anders niet weer met m`n G3 installatie weg kom)
-alleen dan denk ik 40pk meer en 30/40nm koppel meer... is dat de moeite wel waard?
-hoor heel veel dat een Is een toerenbeuker is. maar hoe doet hij het onder in toeren?
-en oude of nieuwe type zit maar 10nm koppel verschil in en ze hebben allebei een ketting. dus waarom is een M44 beter dan een M42??
het gaat me er niet zozeer om de snelheid, maar gewoon het tussentijds acceleren mis ik gewoon vermogen..
Kat is van de 316i al gedemonteerd (krijg je mooi geluidje van trouwens

316i van 6/1996
109pk bij 5500 rpm
162nm bij 4400 rpm
en dit alles na 251422 km
toch netjes...
wie kan me tips geven of ervaringen over jullie 318IS.
toerenbeuker of ook gewoon fijn om mee te touren/cruisen
Alvast bedankt!
Gr Jeroen,