Versterker + woofer aansluiten op originele radio

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
dw70

Re: Versterker + woofer aansluiten op originele radio

Bericht door dw70 » 27 apr 2012, 09:21

rick.bosch schreef:Mijn subwoofer geeft aardig wat bas, maar omdat de hoedeplank zo dicht zit gaat er veel geluid verloren. Gelukkig is hij groot genoeg en houd ik nog redelijk wat bas over. Maar in me kofferbak is echt veel meer bas te horen dan binnen in de auto.
Als je bass wilt is het laatste alternatief wel een gesloten woofer.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 28 apr 2012, 23:33

Of een harde trap tegen je binnenplaat van de achterbank. Die zit er voor een optioneel skiluik en kan je er zo uit trappen (sedan)

Scheelt heel veel en je hebt er geen last van omdat er stof/ leer voor zit en een armsteun. (ook niet bij alle modellen volgens mij)
Het is het bekijken waard als je een armsteun hebt in de rugleuning
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

droppixx

Bericht door droppixx » 29 apr 2012, 19:51

hier ben ik ook nog een opzoek naar hoe ik een versterker aan kan sluiten , word wel alleen niet wijzer van hoe en wat met die Line converter :leip:
heeft iemand miss fotos ef van hoe je het moet doen ?

rick.bosch

Bericht door rick.bosch » 30 apr 2012, 09:26

Op een line converter zitten 6 kabels, 2 RCA kabels(tulp) en kleine kabeltjes. Die 2 rca sluit je aan op je versterker. De 4 andere tap je af van de speaker kabels. Weet niet of je achter in je auto speakers hebt zitten? Zo simpel werkt het inprincipe dus stelt eigenlijk niet veel voor.
BMW 120d | 2007 | 163pk

fanow

Bericht door fanow » 23 mei 2012, 23:09

Van de week een setje standaard versterker kabels gehaald..tevens ook een pioneer radio geinstalleerd...
Bij het vervangen van de orginele radio klonk het al stukken beter !! je hebt dan ook te maken met MOSFET 4x50W..

Merkte al gauw dat ik een beetje bass mis, er was enigszins wel bass maar het klonk zo geforceerd uit de speakers komen..Een kabelsetje gehaald, na 4,5 uur kappen weghalen, achterbank verwijderen kabels netjes wegwerken klonk het al veeeeel beter..

Bass is precies goed, het blijft wel inderdaad een gesloten ruimte, i.v.m. stalen hoedeplank, achterscherm etc etc..maar het klinkt wel lekkerder..

BMW-Mannetje

Bericht door BMW-Mannetje » 09 mar 2013, 18:16

Even een oud gesprek naar voren halen ;P

Kan ik met een HI LOW converter met ISO stekkers niet gewoon aansluiten op je orginele bmw radio met een ISO verloopstuk naar de BMW stekkers? zodat je niet hoeft te knippen in je orginele bekabeling.
zodat je de tulp stekkers van je versterker aan de converter doet en de speakers aan je versterker?
The ultimate driving machine, BMW

Marvin 328iT

Bericht door Marvin 328iT » 18 mar 2013, 22:43

@bmw-mannetje

Je bedoelt dat je dan zelf een soort van plug and play kabelboom voor een versterker maakt?
Je moet dan alleen nog je voeding, en je massa kabel trekken...

Ja dat kan wel...ik heb een pioneer (hybride) AVIC f500bt navigatie, en die heeft een navigatiescherm+losse 4 x 50 watt max versterker.
De navigatie+versterker werkt samen met je oem radio, maar daarvoor moet je wel een speciale stekker kopen die je tussen je oem radio klikt.
Dus als je zo'n stekker koopt, en dan de Hi/low converter ertussen soldeert, en je sluit er een versterkertje op aan, dan kan het versterkte signaal zo weer terug de kabelboom in richting de speakers!
Als je een versterker zou hebben met hi-level input(speakerkabels), dan zou je niet eens een hi/low converter nodig hebben.

ps. heb de pioneer versterkermodule nu niet meer in zitten...zit nu een 4 x 50 watt rms versterker, en het navigatiescherm gebruik ik nu los.

gr.
Marvin

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 19 mar 2013, 08:11

Zo'n kabelharness dus:

Afbeelding

Te koop: viewtopic.php?f=680&t=31581

;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”