Fluittoon onder de auto ?
-
Fluittoon onder de auto ?
Kan iemand me helpen met het volgende probleem.
Sinds kort heb ik na het vooral van de snelweg terugkomend naar een volledige stop een fluittoon vooraan de auto.
Als ik luister heb ik het idee dat het vooral onder de auto vandaan komt.
Ik heb geen idee wat dit kan zijn,
http://youtu.be/Ip_0Wy33nbk" onclick="window.open(this.href);return false; link naar de video
BMW e46 2002 180000km automaat Gas g3
Iemand een idee?
Sinds kort heb ik na het vooral van de snelweg terugkomend naar een volledige stop een fluittoon vooraan de auto.
Als ik luister heb ik het idee dat het vooral onder de auto vandaan komt.
Ik heb geen idee wat dit kan zijn,
http://youtu.be/Ip_0Wy33nbk" onclick="window.open(this.href);return false; link naar de video
BMW e46 2002 180000km automaat Gas g3
Iemand een idee?
Re: Fluittoon onder de auto ?
Wiellagers misschien
-
hmm, lijkt me vreemd als wiellagers piepen als je stilstaat toch?
Laatst gewijzigd door mattvanwyk op 29 apr 2012, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Zou het dan de brandstofpomp van de benzine zijn? Die staat neem ik aan uit als ik op gas rijd.
Misschien is een stuk op benzine rijden, kijken of hij dat nog steeds de fluittoon geeft bij stilstand.
Misschien is een stuk op benzine rijden, kijken of hij dat nog steeds de fluittoon geeft bij stilstand.
Je rijdt dus nooit op benzine?
Grote kans dat je brandstofpomp dan overleden is van het stilstaan.
Al weet ik niet zeker dat hij echt uit is als je op gas rijdt.
Bij de meeste auto's gaat de pomp aan zodra het contact aangezet wordt.
Hij heeft namelijk een aanvoer en retour, stroming is er dus altijd wel.
Grote kans dat je brandstofpomp dan overleden is van het stilstaan.
Al weet ik niet zeker dat hij echt uit is als je op gas rijdt.
Bij de meeste auto's gaat de pomp aan zodra het contact aangezet wordt.
Hij heeft namelijk een aanvoer en retour, stroming is er dus altijd wel.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
een auto op gas rijdt altijd 't eerste stukje op benzine. de gasinstallatie werkt wanneer je kvs op temp. begint te komen toch? dus de brandstofpomp staat zowiezo in het begin aan.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
gek genoeg zelfde ervaring de afgelopen dagen en dan vnl bij het starten, ik rijd niet op gas maar heb het vermoeden dat het de waterpomp is.
iemand tips waaraan te merken dat de pomp niet meer 100% is??
Groet Neville
iemand tips waaraan te merken dat de pomp niet meer 100% is??
Groet Neville
-
hij piept dat 2 tellen en dan is het over?
dat heb ik ook, maar dat zijn de multiriemen die dat lawaai maken, drupje olie erop het het is gelijk weg
dat heb ik ook, maar dat zijn de multiriemen die dat lawaai maken, drupje olie erop het het is gelijk weg
een fluitend geluid wat duidelijk te horen is en idd ter hoogte van de multieriem vandaar dat ik dacht misschien de waterpomp.
a.s zaterdag sowieso de waterpomp vervangen (zwakkepunten E 46).
Kan ik gelijk de spanrollen goed inspuiten.
a.s zaterdag sowieso de waterpomp vervangen (zwakkepunten E 46).
Kan ik gelijk de spanrollen goed inspuiten.
Inspuiten is natuurlijk niks oplossen, misschien voor een paar honderd km ja...neville schreef:Kan ik gelijk de spanrollen goed inspuiten.
Ik denk zelf dat het ook de waterpomp is, deze met alle looprollen en multiriem, vervangen, zit je tenminste voor de komende jaren weer goed!
problemen aan de spanrol spelen toch meestal op als je een nieuwe multiriem geplaatst hebt??
Overigens nog even een vraag betreffende de waterpomp, wat zijn nog meer kenmerken van een niet werkende pomp (snel oplopende motortempratuur)
Groet Neville
Overigens nog even een vraag betreffende de waterpomp, wat zijn nog meer kenmerken van een niet werkende pomp (snel oplopende motortempratuur)
Groet Neville
Fluittoon verholpen bleek niet de waterpomp niet de airco pomp (compressor) maar de spanrolletjes zo nu verder met het volgende, de draagarmen voor en achter.
Groet Neville
Groet Neville
-
Mijn geluid zoals te horen in de video: http://youtu.be/Ip_0Wy33nbk" onclick="window.open(this.href);return false; is op wonderbaarlijke wijze weg...
Meestal betekent dit juist slecht nieuws. Ik snap nog steeds niet wat mijn geluid kan zijn aangezien ik dus op benzine start, en de brandstoftoevoer prima is naar de motor toe (zowel LPG als benzine). Mijn auto kapte vandaag er spontaan mee, blijkbaar de nokkenassensor kapot waardoor de auto niet meer start.
Ik ga het maar meteen allemaal bij de stealer na laten kijken daar VandenBerg geen tijd had helaas.
Keep u informed
Meestal betekent dit juist slecht nieuws. Ik snap nog steeds niet wat mijn geluid kan zijn aangezien ik dus op benzine start, en de brandstoftoevoer prima is naar de motor toe (zowel LPG als benzine). Mijn auto kapte vandaag er spontaan mee, blijkbaar de nokkenassensor kapot waardoor de auto niet meer start.
Ik ga het maar meteen allemaal bij de stealer na laten kijken daar VandenBerg geen tijd had helaas.
Keep u informed