BMW 330i Sedan
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Het probleem hier is dat die bussen versleten zijn, dus meteen nieuwe draagarmen bij gekocht waar de bussen al op zitten:
Hier zie je ze meteen als eerste staan, draagarm set.
http://www.daparts.nl/contents/nl/d38_E ... -2007.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier zie je ze meteen als eerste staan, draagarm set.
http://www.daparts.nl/contents/nl/d38_E ... -2007.html" onclick="window.open(this.href);return false;
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Zo, hij heeft het weekend overleefd.
aankomend weekend wordt de auto flink aangepakt:
- Nieuwe draagarmen eronder
- Carterventilatie slang vervangen
- De motor flushen, behandelen met Slick 50 en nieuwe Olie + oliefilter erop
- Inlaat spruitstuk eraf (voor de carterventilatie) en nieuw pakking erop
en ook binnenkort voor een setje Falken Azenis banden kijken in de maten 225/35zr18 en 265/30zr18.
aankomend weekend wordt de auto flink aangepakt:
- Nieuwe draagarmen eronder
- Carterventilatie slang vervangen
- De motor flushen, behandelen met Slick 50 en nieuwe Olie + oliefilter erop
- Inlaat spruitstuk eraf (voor de carterventilatie) en nieuw pakking erop
en ook binnenkort voor een setje Falken Azenis banden kijken in de maten 225/35zr18 en 265/30zr18.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
slick 50? volgens mij is gewoon normale goede kwaliteit olie meer dan voldoende
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Slick 50 brengt een extra beschermings laag aan op de delen in de motor, Gaat de motor hopelijk wat rustiger door lopen.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Inlaatspruitstuk hoeft er voor de carterventilatie niet af trouwens, als je de pakking nog niet gekocht hebt.
Ik heb deze link voor de vervanging gebruikt, hoef je naast het het carterventilatiespul alleen een o-ring voor de gasklep erbij te halen.
Ik heb deze link voor de vervanging gebruikt, hoef je naast het het carterventilatiespul alleen een o-ring voor de gasklep erbij te halen.
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
zeer nette auto hoor en waar kan je zo een scherm met gps bestellen ? en is het makkelijk te plaatsen ?
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Dankjewel
Via internet zoeken, weet zo niet waar mn vader het vandaan heeft.
Het plaatsen stelt niks voor, je moet alleen het paneel met de airco e.d naar onder verplaatsen, dat zal op het begin niet netjes passen, maar daar heb je weer extra randjes voor waardoor het wel past.
Via internet zoeken, weet zo niet waar mn vader het vandaan heeft.
Het plaatsen stelt niks voor, je moet alleen het paneel met de airco e.d naar onder verplaatsen, dat zal op het begin niet netjes passen, maar daar heb je weer extra randjes voor waardoor het wel past.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
ok dankjewel ik ga het eens bekijken waar ik het kan vinden, het interieur vandert er een groot stuk van vind ik :p
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Ja is een heel stuk netter en mooier
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Zo, vandaag de luchtfilter iets verplaatst, en begonnen met een mal voor het hitteschild.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Ziet er goed uit! Ben alleen geen fan van de powerfilter, zou dan liever een inlegfilter van K&N erin doen! Powerfilter zorgt ervoor dat er veel vuil meekomt in de motor.
Dik hé zo'n 330
Dik hé zo'n 330
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
hebben zelf zowat op al onze auto's een open filter opgezet (geluid speelt ook wel een rol)
En de 57I kit van K&N komt vrijwel geen vuil doorheen.
En de 330 is zeker heerlijk! het was het waard om een nieuwe aangekochte Suzuki Swift van 2008 in te ruilen tegen een E46 van 2001
En de 57I kit van K&N komt vrijwel geen vuil doorheen.
En de 330 is zeker heerlijk! het was het waard om een nieuwe aangekochte Suzuki Swift van 2008 in te ruilen tegen een E46 van 2001
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Godver wat rijd dat ding! motor geflushed, en slick 50 behandeling gegeven.
Wat een verschil qua vermogen! 2000 toeren vol gas in zn 1, ik kreeg gewoon zowat een whiplash.
Dat ding hangt zo lekker aan het gas nu, en hij was eerst al snel.
Ik schat dat hij nu weer aardig rond de 230 pktjes zit.
Wat een heerlijke auto.
Wat een verschil qua vermogen! 2000 toeren vol gas in zn 1, ik kreeg gewoon zowat een whiplash.
Dat ding hangt zo lekker aan het gas nu, en hij was eerst al snel.
Ik schat dat hij nu weer aardig rond de 230 pktjes zit.
Wat een heerlijke auto.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
- BMW Clubsport
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 07 sep 2009, 20:31
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Heb je een plaatje van het verplaatsen van de luchtfilter?
Merk je er iets van dat je nu een hitteschild hebt? (zou in principe nu geen "warme" lucht mee aanzuigen).
Toch ben ik er een beetje huiverig voor om een open lucht filter te plaatsen op mijn auto.
Als ik het zou doen is het inderdaad ook alleen maar voor het geluid en het zal zeker bruut klinken.
Ik vraag me alleen af hoe goed of slecht dit nu werkelijk voor je motor is op lange termijn? (i.v.m. aantrekken van vuildeeltjes o.i.d.)
Ik ben me hier een beetje op aan het oriënteren en lees dat jij (jullie thuis) op verschillende auto's open filters geplaatst hebben en hier erg over te spreken zijn.
Voor de rest een strakke auto en zal 'm misschien wel eens tegen komen op een meeting.
Merk je er iets van dat je nu een hitteschild hebt? (zou in principe nu geen "warme" lucht mee aanzuigen).
Toch ben ik er een beetje huiverig voor om een open lucht filter te plaatsen op mijn auto.
Als ik het zou doen is het inderdaad ook alleen maar voor het geluid en het zal zeker bruut klinken.
Ik vraag me alleen af hoe goed of slecht dit nu werkelijk voor je motor is op lange termijn? (i.v.m. aantrekken van vuildeeltjes o.i.d.)
Ik ben me hier een beetje op aan het oriënteren en lees dat jij (jullie thuis) op verschillende auto's open filters geplaatst hebben en hier erg over te spreken zijn.
Voor de rest een strakke auto en zal 'm misschien wel eens tegen komen op een meeting.
Re: Dutchie - BMW 330i Sedan
Hitte schild moet nog gemaakt worden.
Maar als je voor een filter gaat kijken, koop dan een K&N 57i kit. Ik zal is een foto maken van de filter van binnen en van buiten binnenkort.
hij zit er nu zn 6000km op, en je ziet dat de buitenkant wat donker begint te worden en dat er wat vuil op zit, aan de binnenkant is hij nog steeds de originele kleur en zit er geen vuiltje of niks in. ook krijg de motor veel meer lucht waardoor er wellicht een kleine vermogens verschil ontstaat, iets wat je mischien een klein beetje zult merken.
tot nu toe hebben we op al onze benzine auto's (opel omega V6, Renault Twingo, zelfs een 525TDS diesel, Suzuki Swift 2008 en nu de 330i) open luchtfilters van K&N gehad, en tot nu toe nog niks negatiefs over de filter kunnen zeggen. met de omega hadden we 200.000 km in 3 jaar tijd gereden met de filters erop, zonder ook maar enkele problemen.
Ik zou zeggen zeker doen! wel als je er een schild omheen besteld/fabriceerd.
hier de foto, de filter zat eerst vlak naast de dynamo, vanuit daar blaast de fan en de motor direct die kant op, dus het filter in, doet hij nu ook nog een beetje, maar de filter zit nu wel voor het luchtgat dat normaal naar de filter liep, en als het schild er dan omheen zit komt die hete lucht er oook niet meer in, en zal hij hopelijk NOG harder gaan trekken
Maar als je voor een filter gaat kijken, koop dan een K&N 57i kit. Ik zal is een foto maken van de filter van binnen en van buiten binnenkort.
hij zit er nu zn 6000km op, en je ziet dat de buitenkant wat donker begint te worden en dat er wat vuil op zit, aan de binnenkant is hij nog steeds de originele kleur en zit er geen vuiltje of niks in. ook krijg de motor veel meer lucht waardoor er wellicht een kleine vermogens verschil ontstaat, iets wat je mischien een klein beetje zult merken.
tot nu toe hebben we op al onze benzine auto's (opel omega V6, Renault Twingo, zelfs een 525TDS diesel, Suzuki Swift 2008 en nu de 330i) open luchtfilters van K&N gehad, en tot nu toe nog niks negatiefs over de filter kunnen zeggen. met de omega hadden we 200.000 km in 3 jaar tijd gereden met de filters erop, zonder ook maar enkele problemen.
Ik zou zeggen zeker doen! wel als je er een schild omheen besteld/fabriceerd.
hier de foto, de filter zat eerst vlak naast de dynamo, vanuit daar blaast de fan en de motor direct die kant op, dus het filter in, doet hij nu ook nog een beetje, maar de filter zit nu wel voor het luchtgat dat normaal naar de filter liep, en als het schild er dan omheen zit komt die hete lucht er oook niet meer in, en zal hij hopelijk NOG harder gaan trekken
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact