en de aanloop die ik had was/is ook minimaal, overhellen op rotondes, en hele diepe kuilen, met een schroefset lig je dan al vaster dus dan heb ik hopelijk geen last meer
Peter's e36 327 Sedan...verkocht en opgehaald :-(
Re: Peter's e36 327 Sedan...ET vraagje
ik vermoed dat het dan geen problemen moet opleveren!
en de aanloop die ik had was/is ook minimaal, overhellen op rotondes, en hele diepe kuilen, met een schroefset lig je dan al vaster dus dan heb ik hopelijk geen last meer
en de aanloop die ik had was/is ook minimaal, overhellen op rotondes, en hele diepe kuilen, met een schroefset lig je dan al vaster dus dan heb ik hopelijk geen last meer
>>>>Showroom E36's<<<<
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: Peter's e36 327 Sedan...ET vraagje
Vandaag weer de nodig handarbeid verricht...
Bij Beek Auto Racing (my home away from home...) de rooie op de brug gezet en vol goede moed aan de schroefset begonnen.
Helaas begonnen aan de achterkant (die zat er binnen een half uurtje onder)

Daarna door met de voorkant...en helaas..toen we de topmounts wilde wisselen, bleek deze niet te passen. Veel navraag en google verder...blijkt mijn auto net 2 maanden te oud te zijn...dus helaas is dit ff niet door gegaan.

De set staat inmiddels te koop hier:
http://www.bimmerportal.nl/ophanging-en ... 27369.html
Toen maar begonnen met wat kleine klusjes
De aftermarket mistlampen eruit en de OEM erin, met gele lamin-x folie erop...(deze had ik al bestelt voor ik de tip kreeg dat je met verf de glazen kan doen)
1 van de aftermarket mistlampen was ook stuk..dus ze zijn en weer heel en weer OEM

Daarna mn set koplampen gewisseld. De oude glazen waren wat dof en een van de stadslichten (de binnenste lamp) deed t niet meer...dus niet echt iets nieuws maar wel weer netjes werken en mooie heldere glazen
nieuw

oud

Toen de kentekenhouderstripdingen vervangen. Is me nog steeds een raadsel waarom ik 2 metalen plaatjes moest mee bestellen, want t was de ene eraf klikken en de andere erop
Maar goed, ook dit is weer netjes zo


Toen de binnenkant aangepast
Op MP een andere midden console met armsteun gekocht uit een sloper
Zag er beetje bagger uit..

Busje mat zwart erbij gepakt en weer netjes gemaakt

Tevens een console voor rond de pook gekocht via MP, met uitsparingen voor de raambediening

Deze zat er in

Oud spul eruit


Hier zit mn raam bediening nu...

Armsteun vast

Alle meuk weer teruggebouwd, en de knopjes alvast doorgetrokken naar de OEM uitsparingen

De OEM knopjes zijn als het goed is vandaag bezorgd op mn werk, en aangezien ik geen reet snap van draadjes en solderen en zo, laat ik dat ff doen als ik ze binnen heb. Maar dan hoeft de boel niet weer opnieuw open.
Het gedeelte waar de sigaretten aansteker en de blanco knopjes zitten heb ik ook via MP gekocht en worden nog bezorgd. Die is wat netter en daar zitten alle blanco afdek kapjes nog bij..die komt er dus ook nog in (hoop dat t past met de aansteker, anders moet de boel alsnog opnieuw los...)
En dat alles voor een lekkere comfi armsteun

Bij Beek Auto Racing (my home away from home...) de rooie op de brug gezet en vol goede moed aan de schroefset begonnen.
Helaas begonnen aan de achterkant (die zat er binnen een half uurtje onder)

Daarna door met de voorkant...en helaas..toen we de topmounts wilde wisselen, bleek deze niet te passen. Veel navraag en google verder...blijkt mijn auto net 2 maanden te oud te zijn...dus helaas is dit ff niet door gegaan.

De set staat inmiddels te koop hier:
http://www.bimmerportal.nl/ophanging-en ... 27369.html
Toen maar begonnen met wat kleine klusjes
De aftermarket mistlampen eruit en de OEM erin, met gele lamin-x folie erop...(deze had ik al bestelt voor ik de tip kreeg dat je met verf de glazen kan doen)
1 van de aftermarket mistlampen was ook stuk..dus ze zijn en weer heel en weer OEM

Daarna mn set koplampen gewisseld. De oude glazen waren wat dof en een van de stadslichten (de binnenste lamp) deed t niet meer...dus niet echt iets nieuws maar wel weer netjes werken en mooie heldere glazen
nieuw

oud

Toen de kentekenhouderstripdingen vervangen. Is me nog steeds een raadsel waarom ik 2 metalen plaatjes moest mee bestellen, want t was de ene eraf klikken en de andere erop
Maar goed, ook dit is weer netjes zo


Toen de binnenkant aangepast
Op MP een andere midden console met armsteun gekocht uit een sloper
Zag er beetje bagger uit..

Busje mat zwart erbij gepakt en weer netjes gemaakt

Tevens een console voor rond de pook gekocht via MP, met uitsparingen voor de raambediening

Deze zat er in

Oud spul eruit


Hier zit mn raam bediening nu...

Armsteun vast

Alle meuk weer teruggebouwd, en de knopjes alvast doorgetrokken naar de OEM uitsparingen

De OEM knopjes zijn als het goed is vandaag bezorgd op mn werk, en aangezien ik geen reet snap van draadjes en solderen en zo, laat ik dat ff doen als ik ze binnen heb. Maar dan hoeft de boel niet weer opnieuw open.
Het gedeelte waar de sigaretten aansteker en de blanco knopjes zitten heb ik ook via MP gekocht en worden nog bezorgd. Die is wat netter en daar zitten alle blanco afdek kapjes nog bij..die komt er dus ook nog in (hoop dat t past met de aansteker, anders moet de boel alsnog opnieuw los...)
En dat alles voor een lekkere comfi armsteun

1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 2263
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 19:05
Re: Peter's e36 327 Sedan...klein werk pag 4
mooi hoor,de koplampglazen moet ik ook nog een keer doen. heel klein detail maar de auto lijkt ineens nieuw! 
///M-power
- dinesh_skr
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 03:26
Re: Peter's e36 327 Sedan...klein werk pag 4
Netjes!!!
Jammer van de schroefset
Re: Peter's e36 327 Sedan...klein werk pag 4
goed bezig man! gaat er allemaal goed op vooruit! jammer van je schroefset...
>>>>Showroom E36's<<<<
-
AtlasTelamon
Re: Peter's e36 327 Sedan...klein werk pag 4
Die koplampen zien er echt heel goed uit. Flink bezig geweest!
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: Peter's e36 327 Sedan...klein werk pag 4
Thx guys...
Schroefset is idd jammer..maar nu die er niet onder zit en de Intrax veren weer terug, twijfel ik stiekem of ik nog wel wil investeren in een set...mss blijf ik wel lekker zo rijden.
Blijft tenslotte een auto waar ik niets aan zou doen
Schroefset is idd jammer..maar nu die er niet onder zit en de Intrax veren weer terug, twijfel ik stiekem of ik nog wel wil investeren in een set...mss blijf ik wel lekker zo rijden.
Blijft tenslotte een auto waar ik niets aan zou doen
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: Peter's e36 327 Sedan...klein werk pag 4
Helaas is de terugbouw naar de oem raam bediening ook niet gelukt
...zit met deze auto wel meer tegen dan normaal, maar goed...
Gehele raam mechanisme en bekabeling is aftermarket en de oem raam schakelaars sturen blijkbaar alleen een signaal naar een control unit.
Alle combo's geprobeerd, maar geen geluk...
Ik had mn oude console niet bij me, dus nu maar even met fake knopjes rijden

Gehele raam mechanisme en bekabeling is aftermarket en de oem raam schakelaars sturen blijkbaar alleen een signaal naar een control unit.
Alle combo's geprobeerd, maar geen geluk...
Ik had mn oude console niet bij me, dus nu maar even met fake knopjes rijden

1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
- bimmer-jeroen
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 06 jul 2010, 17:57
- Locatie: Brucht
Re: Peter's e36 327 Sedan...retrofit mislukt :-(
Heb je ze wel goed uitgemeten van tevoren dan?
Ik heb vanaf niets m`n eigen kabelboom ontworpen met relais en met orgineel electrisch raammechanisme + schakelaars.
werkt allemaal goed.
ik heb alleen geen comfort sluiting.
(dit zou helemaal super zijn
)
Ik heb vanaf niets m`n eigen kabelboom ontworpen met relais en met orgineel electrisch raammechanisme + schakelaars.
werkt allemaal goed.
ik heb alleen geen comfort sluiting.
(dit zou helemaal super zijn
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: Peter's e36 327 Sedan...retrofit mislukt :-(
Ze zijn er een paar uur mee bezig geweest om idd alles te meten, en met de oem schema's erbij...mijn aftermarket knoppen zijn vijf polig en de oem knoppen maar 4...en blijkbaar sturen de oem knopjes normaal de control unit aan ipv rechtstreeks de ramen? Mijn raam mechanismen zijn ook niet oem vermoed ik...
Ik heb zelf 0 elektrische kennis, dus ik praat ze maar na...
Woon je toevallig beetje in de buurt van den haag, en zou je eens willen kijken voor me, als je eens tijd en in hebt?
Ik heb zelf 0 elektrische kennis, dus ik praat ze maar na...
Woon je toevallig beetje in de buurt van den haag, en zou je eens willen kijken voor me, als je eens tijd en in hebt?
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
- bimmer-jeroen
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 06 jul 2010, 17:57
- Locatie: Brucht
Re: Peter's e36 327 Sedan...retrofit mislukt :-(
je zit al met het feit dat je van 5 polig naar 4 polig gaat. waar laat je het 5e draad? tjah...
en de oem knoppen hebben 4 dat klopt, dat 1 massa, 1 open, 1dicht, 1 voor het licht
je moet er eerst achter komen hoe de aftermarket werkt qua aansturing. gewoon schakelaar in de hand houden en dan bedienen, en dan met een power probe gaan meten waar hij een spannings signaal aangeeft.
zo ga je alle fucties bij langs.
dit schrijf je even op.
op deze manier peil je uit waar welk draad voor is zonder alles te demonteren.
En dan met je oem schakelaar aan de tafel gaan zitten om met een weerstands meter te kijken waar welke uitgang voor is.
Ik woon in Overijssel vlakbij Hardenberg. (Zwolle en dan nog dichter richting de duitse grens
)
en de oem knoppen hebben 4 dat klopt, dat 1 massa, 1 open, 1dicht, 1 voor het licht
je moet er eerst achter komen hoe de aftermarket werkt qua aansturing. gewoon schakelaar in de hand houden en dan bedienen, en dan met een power probe gaan meten waar hij een spannings signaal aangeeft.
zo ga je alle fucties bij langs.
dit schrijf je even op.
op deze manier peil je uit waar welk draad voor is zonder alles te demonteren.
En dan met je oem schakelaar aan de tafel gaan zitten om met een weerstands meter te kijken waar welke uitgang voor is.
Ik woon in Overijssel vlakbij Hardenberg. (Zwolle en dan nog dichter richting de duitse grens
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
- dinesh_skr
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 03:26
Re: Peter's e36 327 Sedan...retrofit mislukt :-(
Hier een OEM schema van de elektrische ramen. BMW maakt inderdaard gebruik van een "Control Unit" (Power Window Module).

Je ziet dat er bij de schakelaar gebruik word gemaakt van de pins 1,3 en 4 die contact maken met pin 5 (massa). De "combinaties" die de OEM schakelaar kan maken komt dan denk ik niet overeen met de aftermarket. Dit is puur zo omdat er een OEM module bij moet komen bij de OEM schakelaars.
Ben een tijd geleden bezig geweest met het automatisch sluiten van me ramen bij het op slot gooien (doe het zelf
) en werd er helemaal gek van. Kwam er totaal niet uit. Uiteindelijk is het wel gelukt.
Zoals bimmer-jeroen al aangeeft moet je eerst erachter komen hoe de aftermarket schakelaars werken en dan kun je vergelijken.
Ik woon in Rotterdam en ben regelmatig in Den Haag, dus ik zou misschien wel een keertje ernaar kunnen kijken.

Je ziet dat er bij de schakelaar gebruik word gemaakt van de pins 1,3 en 4 die contact maken met pin 5 (massa). De "combinaties" die de OEM schakelaar kan maken komt dan denk ik niet overeen met de aftermarket. Dit is puur zo omdat er een OEM module bij moet komen bij de OEM schakelaars.
Ben een tijd geleden bezig geweest met het automatisch sluiten van me ramen bij het op slot gooien (doe het zelf
Zoals bimmer-jeroen al aangeeft moet je eerst erachter komen hoe de aftermarket schakelaars werken en dan kun je vergelijken.
Ik woon in Rotterdam en ben regelmatig in Den Haag, dus ik zou misschien wel een keertje ernaar kunnen kijken.
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: Peter's e36 327 Sedan...retrofit mislukt :-(
Thx!
Dit schema hebben de techneuten ook gebruikt idd...het euvel lzit volgens mij echt dat ik of in de bestaande module moet gaan rommelen of er een module tussen plaatsen..en dat allemaal om 2 knopjes van 5,- werkend te krijgen
Mocht je eens zon hebben en dit zien als een leuke uitdaging, zorg ik wel voor een natje en een happie...maar vindt het niet waard om er nog veel geld aan te spenderen..
Dit schema hebben de techneuten ook gebruikt idd...het euvel lzit volgens mij echt dat ik of in de bestaande module moet gaan rommelen of er een module tussen plaatsen..en dat allemaal om 2 knopjes van 5,- werkend te krijgen
Mocht je eens zon hebben en dit zien als een leuke uitdaging, zorg ik wel voor een natje en een happie...maar vindt het niet waard om er nog veel geld aan te spenderen..
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: Peter's e36 327 Sedan...retrofit mislukt :-(
Helaas blijft t stil op het mod front...dus vandaag de auto maar eens goed gewassen en daarna met Quick Detailer gedaan...resultaat is weer een mooie brandweer rode beemert..helaas niet echt lekker weer buiten, dus niet zo.n zin om de velgen van de auto te halen en te wassen, dus maar met Iron-x aan de slag geweest terwijl de wielen er nog onder zaten...
Daarna maar even rondje boulevard gedaan en tegenover Simonis ff wat pics geschoten...ff beetje oefenen met dat instagram gebeuren





en wat normale pics...



en de inmiddels bijna verplichte pomp foto

Daarna maar even rondje boulevard gedaan en tegenover Simonis ff wat pics geschoten...ff beetje oefenen met dat instagram gebeuren





en wat normale pics...



en de inmiddels bijna verplichte pomp foto

1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
-
AtlasTelamon
Re: Peter's e36 327 Sedan...retrofit mislukt :-(
Mooie foto's. Brede stootlijsten zou m fantastisch staan. Zie ook de wagen van Danny.

