Koplampen met CCFL Angel Eyes uitrusten toegestaan?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
lonnebol

Koplampen met CCFL Angel Eyes uitrusten toegestaan?

Bericht door lonnebol » 27 apr 2012, 22:16

Hallo,

Ik ben nieuw hier dus ik weet niet of het hier op de juiste plaats staat. Zo niet, dan hoor ik het wel.

Ik wil op mijn BMW E46 Sedan uit 1999 Angel Eyes plaatsen. Nu heb ik die een tijdje geleden al besteld op eBay met een aantal andere zaken voor de auto. Heb toen niet echt gekeken naar de verschillen, maar naar wat niet te duur was.

Ben een tijdje daarna in het buitenland geweest en was dus niet thuis toen de AE's arriveerden.
Vandaag het pakketje opengemaakt, bleek er geen handleiding bij te zitten. Op internet gaan kijken hoe dat dan zou moeten en kwam er al gauw achter dat er nogal wat verschillen zijn, o.a. CCFL en LED.

Nou blijken de mijne CCFL te zijn en las ik in de advertentie op eBay dat ze niet StVo (Strassenverordnung, Duitse eBay) gekeurd zijn.

Nu is mijn vraag:
Hoe zit dit in Nederland?
Wat mag wel en niet m.b.t. het narusten van je koplampen met AE's?
Als ik ze plaats, wordt de auto dan afgekeurd bij de APK, kan ik een boete krijgen van de politie?
Als dit niet mag, mag je dan after market koplampen met AE's plaatsen?

Een andere vraag: sluit je deze AE's (CCFL) aan op het stadslicht?

Ik hoop dat iemand me hier een duidelijk antwoord op kan geven. Alvast bedankt.
Onderwerp verplaatst van techniek naar styling. Je zat idd op de verkeerde plaats.
Eigenlijk is het de gewoonte dat we ons hier eerst voorstellen ;)

Moderatoropmerking jurgen667

lonnebol

Re: Koplampen met CCFL Angel Eyes uitrusten toegestaan?

Bericht door lonnebol » 28 apr 2012, 13:39

Okee! Dan ga ik vandaag of anders dit weekend proberen ze te installeren.
Als ik er niet uitkom, dan meld ik me weer.

Hartelijk bedankt.

lonnebol

Bericht door lonnebol » 28 apr 2012, 16:37

Nou, ik heb gecontroleerd of mijn plan voor het aansluiten zou functioneren: ze doen het.

Nu heb ik zonder problemen de kap van de koplamp afgehaald met het plan de AE's te bevestigen. Op de lamp aan de kant van de grille past het wel, alleen de ring aan de buitenkant is veel groter dan een AE. Hoort dat zo of heb ik een kat in de zak gekocht?
Er zouden klemmen bij zitten om ze bovenaan de lamp te kunnen vastklemmen, maar er zitten alleen tape bij en uberhaupt geen mogelijkheid om ze te klemmen. Dus de AE aan de buitenkant krijg ik sowieso niet bevestigt, tenzij die wat dieper in de lamp komt te liggen.

Graag wat advies.

Kan iemand anders een beter merk/ type adviseren?

Bedankt.

DutchPlayer

Bericht door DutchPlayer » 01 mei 2012, 13:47

Check dit eens, http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=607645" onclick="window.open(this.href);return false; hopelijk maakt het je wat duidelijk, op die manier werken namelijk de meeste AE montages. Anders even de verkoper mailen met de vraag waar je klemmetjes zijn...

lonnebol

Bericht door lonnebol » 04 mei 2012, 10:04

Dat maakt het al wat duidelijker. Helaas hebben mijn koplampen niet die uitpuiling (geen idee hoe je het noemt), dus ik kan de ring daar niet overheen schuiven.
Verkoper al gecontacteerd, maar de enige reactie is dat ik op internet moet kijken. Dat was dus eens maar nooit weer.

Ben nu voor m'n studie in het buitenland en heb dus de komende weken geen tijd. Misschien dat ik het deze zomer nog eens probeer en anders misschien maar hele nieuwe koplampen (ooit).

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp.

Gesloten

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”