Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, motor opgehaald, nieuw kop
- benmaassen
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 24 nov 2010, 14:31
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Auto terug, veel updates!!
Goed bezig!
Prachtige auto!
Prachtige auto!
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Auto terug, veel updates!!
Aan de details zie je weer de liefhebber...
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Auto terug, veel updates!!
Ziet er weer lekker uit!
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Auto terug, veel updates!!
Lekker bezig Mats! prachtige cabrio
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Auto terug, veel updates!!
Bedankt mannen!
Misschien ( letterlijk ) opnieuw het wiel uitvinden, maar naar mijn mening is het logisch dat dezelfde velgen met bredere randen een lagere ET waarde hebben, omdat ET waarde de afstand is tussen de achterkant van het hart ( montagevlak ) en het middelpunt van de velg. Als je dus een bredere rand monteerd veranderd het middelpunt van je velg, en word je ET waarde vanzelf lager...
Even geknutseld met paint, alle middelpunten zijn uitgemeten;
Maar anderszijds ook weer raar omdat er voor het achterste gedeelte van de velg niets gewijzigd word ?
Share your thoughts
Misschien ( letterlijk ) opnieuw het wiel uitvinden, maar naar mijn mening is het logisch dat dezelfde velgen met bredere randen een lagere ET waarde hebben, omdat ET waarde de afstand is tussen de achterkant van het hart ( montagevlak ) en het middelpunt van de velg. Als je dus een bredere rand monteerd veranderd het middelpunt van je velg, en word je ET waarde vanzelf lager...
Even geknutseld met paint, alle middelpunten zijn uitgemeten;
Maar anderszijds ook weer raar omdat er voor het achterste gedeelte van de velg niets gewijzigd word ?
Share your thoughts
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Auto terug, veel updates!!
hmmm dat weet ik zo net nog niet, want het punt van wielmontage blijft gelijk, alleen de J waarde van je velg wordt breder... off zeg ik nu iets raars?
ET waarde zou dan toch pas veranderen op het moment dat je er een Spacer tussen zet,
immers of jij nu een 10J of een 7J velg hebt, met een ET waarde van noem iets, 47, blijft hij bij bijvoorbeeld je schroefkit binnenaan aanlopen?
ET waarde zou dan toch pas veranderen op het moment dat je er een Spacer tussen zet,
immers of jij nu een 10J of een 7J velg hebt, met een ET waarde van noem iets, 47, blijft hij bij bijvoorbeeld je schroefkit binnenaan aanlopen?
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Auto terug, veel updates!!
Dat vind ik juist het verwarrende omdat ET daar interessant voor is, ( toch ? ) maar dan is een 3-delige velg ook niet alledaags.
als je hier kijkt, dan zie je daar ook nog de ET waarde uitgelegd, waarbij het middelpunt van de velg een hoofdrol speelt. Dat deze variabel is in mijn geval, is dit juist erg verwarrend. Het eerste wat in mij opkomt; bredere rand monteren = lagere ET waarde
als je hier kijkt, dan zie je daar ook nog de ET waarde uitgelegd, waarbij het middelpunt van de velg een hoofdrol speelt. Dat deze variabel is in mijn geval, is dit juist erg verwarrend. Het eerste wat in mij opkomt; bredere rand monteren = lagere ET waarde
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, velgen meedenker..
maar die randen komen toch aan de buitenkant bevestigd? dus komt de velg toch meer naar buiten door een andere J waarde, want je monteert je velg op je hart, en die veranderd toch niet van breedte ten opzichte van de as?? of veranderd het deel op het hart (wat naar binnen toe valt zegmaar) ook?
>>>>Showroom E36's<<<<
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, velgen meedenker..
als het hart van de velg tov van de naaf niet veranderd, blijft je ET waarde ook gelijk...als je een bredere rand aan de buitenkant van je velg maakt, wordt deze alleen breder, maar valt verder niet dieper (hogere ET) in de kasten of steekt ook niet verder uit (lagere ET waarde) dan voorheen (het hart dan he, de lip dus wel)
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, velgen meedenker..
De randen worden aan de buitenzijde bevestigd, dat heeft verder geen invloed op de afstand van het hart ( montagevlak ) en achterzijde van de achterste schaal, de rand is het enige wat veranderd.Dcreator schreef:maar die randen komen toch aan de buitenkant bevestigd? dus komt de velg toch meer naar buiten door een andere J waarde, want je monteert je velg op je hart, en die veranderd toch niet van breedte ten opzichte van de as?? of veranderd het deel op het hart (wat naar binnen toe valt zegmaar) ook?
@ GreyCooperS;
De ET waarde word -als ik de eerder geplaatste link mag geloven- berekend met behulp van het middelpunt van de velg, heb het net nog gedaan, kwam op een totaalbreedte van 227mm, de huidige maat is 8J, wat vermenigvuldigd met 2,54
203,2mm oplevert, d.w.z. dat de binnenzijde van de velgranden 8J is ( 203,2mm ), en de overige 23,8mm ( 227-203,2 ) te wijten is aan de dikte van de velgranden zelf, 11,9mm per kant. de 227mm gedeeld door 2 levert het midden van de velg op, 113,5mm...
dat minus de afstand van achterkant hart, het montagevlak, tot de achterste rand van de velg is 153,5mm
het verschil levert een hele redelijke ET waarde op van 40,
Maar als ik dus andere randen monteer valt mijn middenpunt van de totale velg verder richting het hart, en zal de waarde kleiner worden.. ook al veranderd er verder niets m.b.t. gevaar voor de schokbrekers, eerder voor het aanlopen.
Ook vind ik het raar dat wanneer je het midden bepaald m.b.v. de 203,2mm, de binnenzijde, dat je dan uiteindelijk
( 203,2 / 2 = 101,6 153,5-101,6 =) op ET 51,9 komt,
misschien een geval ET-Waarde meten, youre doing it wrong, maar als ik internet moet geloven moet het zo..
snap er niks meer van!
reden waarom het van belang is, is omdat die andere jongen op het Engelse forum dezelfde set heeft, maar dan ET 13, vandaar dat de achterste schaal dan misschien breder of smaller is dan mijn 6,75 inch.
Waardoor ik uit een 8,5J maat niet voldoende informatie kan halen om hetzelfde effect te krijgen met de randen..
ROTVELGEN!
( huidige style 22 = 7,5Jx17, ET 41 )
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Specialisten
Zo, net even in T zand geweest, terug naar de spuiter.. er was een soort vlek zichtbaar waar het gespoten was.
Daar hebben ze de polijstmachine erop gezet en ik moest aanwijzen waar het zat ( ?!?! ) maakt niet uit verder, tot de eigenaar komt van het bedrijf dat zegt tegen zijn collega; '' het is goed zo hoor, moet je zien hoe dat ding er voor de rest uitziet! beetje mierenneuken dit ''
de rest van de auto moet nog gepolijst worden ( randjes her en der, afplakken )
hij liep meteen weer verder en stond zo perplex dat ik tijd te kort schoot om te reageren, zijn collega ( die mij trouwens nog complimenteerde met het interieur dat er mooi uit zag ) zei niets.
ik zeg tegen hem; ik weet dat jij dat niet hebt gezegd net maareh, dat deel van de motorkap is beschadigd geweest door de garage, die garage heeft jullie keurig ingeschakeld om dat deel van de kap op te lossen en dat is jullie pakkie aan, de rest valt onder mijn spuiter en wat daar niet aan klopt ga IK wel achteraan, daar heeft je baas niks mee te maken en het is heel fout om daarover te oordelen en vooral waar de klant bij is, het ergste nog, is daar je werkwijze op aan passen.
Ik heb die man verder bedankt voor het polijsten en ben toen nogal geirriteerd weggereden. Ik was van plan de Hartge harten daar heen te brengen, maar je zult begrijpen dat dat niet meer gebeuren gaat,
Ik heb het nu wel even gehad met alle ''Specialisten'' hier in de buurt, niemand heeft werkelijk hart voor de zaak en doet zijn werk omdat degene betaald krijgt, maar zit in zijn hoofd al thuis op de bank.. er ontbreekt een beetje liefde wat een specialist juist een specialist maakt.
Daarom ben ik extra dankbaar tegenover jullie, iedereen die dit leest, die heeft dat namelijk wel, ik denk dat ik zonder dit forum dit rijdende project al een tijdje had beeindigd.
bij deze; bedankt daarvoor!
Verder geen narigheden te melden trouwens, maar dacht dat dit er nog wel bij kon...
Gr, Mats
Daar hebben ze de polijstmachine erop gezet en ik moest aanwijzen waar het zat ( ?!?! ) maakt niet uit verder, tot de eigenaar komt van het bedrijf dat zegt tegen zijn collega; '' het is goed zo hoor, moet je zien hoe dat ding er voor de rest uitziet! beetje mierenneuken dit ''
de rest van de auto moet nog gepolijst worden ( randjes her en der, afplakken )
hij liep meteen weer verder en stond zo perplex dat ik tijd te kort schoot om te reageren, zijn collega ( die mij trouwens nog complimenteerde met het interieur dat er mooi uit zag ) zei niets.
ik zeg tegen hem; ik weet dat jij dat niet hebt gezegd net maareh, dat deel van de motorkap is beschadigd geweest door de garage, die garage heeft jullie keurig ingeschakeld om dat deel van de kap op te lossen en dat is jullie pakkie aan, de rest valt onder mijn spuiter en wat daar niet aan klopt ga IK wel achteraan, daar heeft je baas niks mee te maken en het is heel fout om daarover te oordelen en vooral waar de klant bij is, het ergste nog, is daar je werkwijze op aan passen.
Ik heb die man verder bedankt voor het polijsten en ben toen nogal geirriteerd weggereden. Ik was van plan de Hartge harten daar heen te brengen, maar je zult begrijpen dat dat niet meer gebeuren gaat,
Ik heb het nu wel even gehad met alle ''Specialisten'' hier in de buurt, niemand heeft werkelijk hart voor de zaak en doet zijn werk omdat degene betaald krijgt, maar zit in zijn hoofd al thuis op de bank.. er ontbreekt een beetje liefde wat een specialist juist een specialist maakt.
Daarom ben ik extra dankbaar tegenover jullie, iedereen die dit leest, die heeft dat namelijk wel, ik denk dat ik zonder dit forum dit rijdende project al een tijdje had beeindigd.
bij deze; bedankt daarvoor!
Verder geen narigheden te melden trouwens, maar dacht dat dit er nog wel bij kon...
Gr, Mats
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Spuitverhaal
pfff, voor de zoveelste keer zal het is even meezitten bij jou he mats... NOT
voel gewoon je irritatie als ik dit verhaal lees!
& gelukkig inderdaad hebben we nog o.a. dit forum, waar de liefde nog wel gedeeld kan worden!
voel gewoon je irritatie als ik dit verhaal lees!
& gelukkig inderdaad hebben we nog o.a. dit forum, waar de liefde nog wel gedeeld kan worden!
>>>>Showroom E36's<<<<
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Spuitverhaal
Balen man...klantvriendelijkheid is uiteindelijk niet zo moeilijk, maar wat ontbreekt het toch veel mensen en bedrijven aan dit onderdeel...
Goede beslissing om ze aan te spreken op het gedrag en je geld voortaan elders te besteden...minder verdienen omdat klanten weglopen is vaak de enige trigger voor dit soort lui om eens na te gaan denken...
Goede beslissing om ze aan te spreken op het gedrag en je geld voortaan elders te besteden...minder verdienen omdat klanten weglopen is vaak de enige trigger voor dit soort lui om eens na te gaan denken...
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Spuitverhaal
Respect hoor!
Gewoon hardop aangeven waar je niet van gediend bent en dat je Euro's kennelijk elders meer gewaardeerd worden.
Laat je niet van de wijs brengen.
Gewoon hardop aangeven waar je niet van gediend bent en dat je Euro's kennelijk elders meer gewaardeerd worden.
Laat je niet van de wijs brengen.
- Ramon 325 Vanos
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
- Locatie: Sint Joost
Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, Spuitverhaal
Ja Mats je hebt er gelijk in .
De meeste bedrijven is geen liefde meer voor het vak het is nu hoe meer je met geld gooit dan kan alles.
Het is triest
Nou rustig aan en zal maar zo denken als straks alles weer gefix is dan heb je wel wat
De meeste bedrijven is geen liefde meer voor het vak het is nu hoe meer je met geld gooit dan kan alles.
Het is triest
Nou rustig aan en zal maar zo denken als straks alles weer gefix is dan heb je wel wat