startprobleem
startprobleem
trubbels met de 330..
gisteren wilde ie niet starten (startmotor TIK TIK TIK), dus heb ik de lader eraan gehangen. Vanmorgen starten zonder een centje pijn. Echter, in de middag: nada. Niks. Weer alleen de startmotor TIK TIK TIK
Net heb ik 'm opgehaald met mn vader, startkabels eraan, ff laten lopen en starten. Eenmaal thuis in de garage (5 a 10 min rijden er vandaan) uitgezet en weer proberen te starten. Dood, niks, nada. De startmotor maakt het bekende geluid.. TIK TIK TIK TIK
Als ie niet start beginnen mijn koplampen te knipperen trouwens..
De accu heb ik net doorgemeten en die kwam op 8V terwijl ie 12V moet hebben toch?
Is mijn accu gewoon dood? of is er meer?
Overigens heeft ie het de hele winter prima gedaan, maar lijkt me niet dat dat er iets mee te maken heeft..
Thanks
gisteren wilde ie niet starten (startmotor TIK TIK TIK), dus heb ik de lader eraan gehangen. Vanmorgen starten zonder een centje pijn. Echter, in de middag: nada. Niks. Weer alleen de startmotor TIK TIK TIK
Net heb ik 'm opgehaald met mn vader, startkabels eraan, ff laten lopen en starten. Eenmaal thuis in de garage (5 a 10 min rijden er vandaan) uitgezet en weer proberen te starten. Dood, niks, nada. De startmotor maakt het bekende geluid.. TIK TIK TIK TIK
Als ie niet start beginnen mijn koplampen te knipperen trouwens..
De accu heb ik net doorgemeten en die kwam op 8V terwijl ie 12V moet hebben toch?
Is mijn accu gewoon dood? of is er meer?
Overigens heeft ie het de hele winter prima gedaan, maar lijkt me niet dat dat er iets mee te maken heeft..
Thanks
Re: startprobleem
accu of je dynamo die je accu niet meer oplaad startmotor maakt een heel ander geluid.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
-
- Contacteer:
Hoeveel spanning heb je op je accu als de motor draait?
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Dynamo kan niet, want mijn accu was vanmorgen helemaal vol. 1x starten, ritje van 5 a 10 min, paar uur stil laten staan en hij deed niks meer..
@ bart, dat kan ik nu dus ff niet meer meten.. :
@ bart, dat kan ik nu dus ff niet meer meten.. :
Bij motor aan moet de spanning op de accupolen minstens 13,5 V zijn (en eigenlijk niet meer dan 14.4V). zo niet is je dynamo in ieder geval niet goed, maar in mijn ervaring heeft je accu dan ook wel een opn**ker gehad..
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Ik denk dat je accu gewoon kapot is. En nog wel spanning geeft maar onvoldoende om te starten. En tikkend geluid komt door te lage spanning en koplampen gaan ook knipperen ja klopt heb het zelf ook gehad alleen was bij mij de accu gewoon leeg.
Het overlijden kan van de ene op de andere dag gebeuren. Zit er een indicator glas op de accu? Zo ja welke kleur (groen,wit, zwart)
Het overlijden kan van de ene op de andere dag gebeuren. Zit er een indicator glas op de accu? Zo ja welke kleur (groen,wit, zwart)
Er zit geen indicatorglas op. Maar ik heb gisteravond een nieuwe accu gehaald (wat zijn die dingen duur ineens! ) erin gezet, starten en lopen
Topic mag dicht ^^
Thanks voor de reacties
Topic mag dicht ^^
Thanks voor de reacties
Laatst gewijzigd door Gast op 10 mei 2012, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
accu dood, deed mijn 330 namelijk ook ff snel nieuwe accu erin en problem solved
gang is alles :D:D
Of misschien slecht contact van de klem op de accupool, na plaatsen van de nieuwe accu is dit opgelost. Heb je met meten op de accupolen zelf gemeten of op de klemmen die over de polen zitten?
E61 545 N62
BMW K1300S
BMW K1300S
Op de klemmen zelf en de polen. Beide gaven ze toen 8v aan..
oke dat is dan duidelijk, accu overleden zoals je al vermeld had.
E61 545 N62
BMW K1300S
BMW K1300S