()
()
Ieps
'k Heb vorige zomer eind augustus een BMW E46 Sedan van 1999 gekocht en intussen al van 150.000 naar 164.250 km gebold (als student zijnde & de trein nemen dus veel).
Twas direct een hele leuke ervaring aangezien mijn vorige wagen een Renault R25 GTX was die het op zijn 26e verjaardag het begaf.
Enkele wijzigingen in gedachten zijn:
Exterieur:
* Eisenmann uitlaat
* M-spiegels
* AEZ Valencia Dark velgen 8x18"
* SMD LED Angel Eyes
* GP Thunder xenons steken
* LED-achterlichten
* Zwarte nieren
* Carbon logo's BMW
* Stootlijsten spuiten
* mat zwart kleur carrosserie (mogelijks met carwrapping maar ik zoek nog goedkope folie)
* ruiten achteraan blinderen
Interieur:
* Dynavin E46 (wachten op Android 2.2 uit is )
* Individual instaplijsten of -instaplijsten
* voetsteun & pedalen
* stuur
* pook
* LED-interieurverlichting
* tellerringen in chroom
* noot-bruine lijsten wrappen in carbon, mat-zwart of andere uit deze stalen zoals gold brushed, gold of steel brushed (jullie mogen jullie mening zeggen, ik dacht aan 2 verschillende kleuren)
* Nog enkele andere elementen zoals zwarte black van aircopaneel en opbergbakjes wrappen...
Hier enkele foto's van de wagen bij aankoop:
AND OF COURSE MY OLD DARLING !
Na een tijdje was ik het wat gewend met zoeen wagen rond de rijden en zoals iedereen begin je dan eens te kijken wat er mooier aan kan.
In april heb ik nieuwe lichtkappen & booskijkers besteld bij winparts.nl (waar ik trouwens heel goed & snel bediend werd geweest zowel bij bestelling als bij enkele vragen after-sales) en dit ziet er zo uit:
Ik ben over facelift n° 1 heel tevreden met het vooraanzicht maar ik ben niet overtuigd van de achterkant. Het is echt wel op het randje vind ik en ik wou iets exclusief en niet iedereen volgen die er gewoon de achterlichten van de E46 >2001 opgooid .
Geef gerust jullie mening! Dit is namelijk waarom ik ook de tijd maak om deze post te maken.
Buiten het zienbare zijn er wel kleine defecten:
* Airco werkt pas na motor 2x gestart (er is een contact mis in het airco-bedieningsunit hoogstwss dus ben ik nog aan het uitkijken om 1 te zoeken 2e hands maar het moet wel zonder AUC (automatische luchtcirculatie zijn) omdat mijn wagen dit niet ondersteunt
* Reeds 2 maal last gehad van kleine verbranding onder motor met veel rook tot gevolg na de auto gewassen te hebben bij enkele minuten stil te staan wanneer de motor op temperatuur is
* En een minimale buiging of zoiets linksvoor waardoor de wagen een heel minim beetje afwijkt omdat ik 2 fietsers heb moeten uitwijken zonder lichten vlak achter een bocht en soms ook wel een rare toon slaat bij snelheden hoger dan 140 km/u
Zo, that's it !
'k Heb vorige zomer eind augustus een BMW E46 Sedan van 1999 gekocht en intussen al van 150.000 naar 164.250 km gebold (als student zijnde & de trein nemen dus veel).
Twas direct een hele leuke ervaring aangezien mijn vorige wagen een Renault R25 GTX was die het op zijn 26e verjaardag het begaf.
Enkele wijzigingen in gedachten zijn:
Exterieur:
* Eisenmann uitlaat
* M-spiegels
* AEZ Valencia Dark velgen 8x18"
* SMD LED Angel Eyes
* GP Thunder xenons steken
* LED-achterlichten
* Zwarte nieren
* Carbon logo's BMW
* Stootlijsten spuiten
* mat zwart kleur carrosserie (mogelijks met carwrapping maar ik zoek nog goedkope folie)
* ruiten achteraan blinderen
Interieur:
* Dynavin E46 (wachten op Android 2.2 uit is )
* Individual instaplijsten of -instaplijsten
* voetsteun & pedalen
* stuur
* pook
* LED-interieurverlichting
* tellerringen in chroom
* noot-bruine lijsten wrappen in carbon, mat-zwart of andere uit deze stalen zoals gold brushed, gold of steel brushed (jullie mogen jullie mening zeggen, ik dacht aan 2 verschillende kleuren)
* Nog enkele andere elementen zoals zwarte black van aircopaneel en opbergbakjes wrappen...
Hier enkele foto's van de wagen bij aankoop:
AND OF COURSE MY OLD DARLING !
Na een tijdje was ik het wat gewend met zoeen wagen rond de rijden en zoals iedereen begin je dan eens te kijken wat er mooier aan kan.
In april heb ik nieuwe lichtkappen & booskijkers besteld bij winparts.nl (waar ik trouwens heel goed & snel bediend werd geweest zowel bij bestelling als bij enkele vragen after-sales) en dit ziet er zo uit:
Ik ben over facelift n° 1 heel tevreden met het vooraanzicht maar ik ben niet overtuigd van de achterkant. Het is echt wel op het randje vind ik en ik wou iets exclusief en niet iedereen volgen die er gewoon de achterlichten van de E46 >2001 opgooid .
Geef gerust jullie mening! Dit is namelijk waarom ik ook de tijd maak om deze post te maken.
Buiten het zienbare zijn er wel kleine defecten:
* Airco werkt pas na motor 2x gestart (er is een contact mis in het airco-bedieningsunit hoogstwss dus ben ik nog aan het uitkijken om 1 te zoeken 2e hands maar het moet wel zonder AUC (automatische luchtcirculatie zijn) omdat mijn wagen dit niet ondersteunt
* Reeds 2 maal last gehad van kleine verbranding onder motor met veel rook tot gevolg na de auto gewassen te hebben bij enkele minuten stil te staan wanneer de motor op temperatuur is
* En een minimale buiging of zoiets linksvoor waardoor de wagen een heel minim beetje afwijkt omdat ik 2 fietsers heb moeten uitwijken zonder lichten vlak achter een bocht en soms ook wel een rare toon slaat bij snelheden hoger dan 140 km/u
Zo, that's it !
Laatst gewijzigd door SVLSDuran op 11 jun 2012, 19:03, 2 keer totaal gewijzigd.
[url=http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=26442.0][img]http://i1271.photobucket.com/albums/jj630/SVLSDuran/BMW%20320i/On%20BBS%20Styling%20193/NierenTitansilber1-Cut-275x100.jpg[/img][/url]
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: 1999 - E46 - 320i Sedan
Welkom hier!
Unieke smaak heb je
Unieke smaak heb je
Zoals je ziet zal ik de achterlichtenvervangen door LED fullsmoked's. Nu de huidige er bijna een 2 maand opzitten ben ik ze echt beu !
Laatst gewijzigd door Gast op 13 jun 2011, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
[url=http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=26442.0][img]http://i1271.photobucket.com/albums/jj630/SVLSDuran/BMW%20320i/On%20BBS%20Styling%20193/NierenTitansilber1-Cut-275x100.jpg[/img][/url]
welkom, nette wagen heb je , alleen die lexus look achterlichten zijn niet mijn style
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM
wat bjornc zei.. nonthoud wel: bmw zet nooit een auto op de markt die niet af is.. optisch zul je er niet echt veel aan kunnen doen om hem er daadwerkelijk "beter" uit te laten zien, want ze zien er standaard al geil uit.
bij bmw kunnen eigenlijk alleen de rijhoogte, de wielen, en eventueel de lampen (die niet teveel afwijken van oem) veranderen een goede bijdrage leveren aan de looks
bij bmw kunnen eigenlijk alleen de rijhoogte, de wielen, en eventueel de lampen (die niet teveel afwijken van oem) veranderen een goede bijdrage leveren aan de looks
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
De sloomkijkers helpen ook niet echtSVLSDuran schreef:Zoals je ziet zal ik de achterlichtenvervangen door LED fullsmoked's. Nu de huidige er bijna een 2 maand opzitten ben ik ze echt beu !
Ja, een post onderhouden op 2 verschillende website is niet evident alhoewel ik hier waarschijnlijk meer hulp zal kunnen hebben door mensen die ook nog een E46 PFL hebben/hadden dan in mijn belgenlandje dus zal ik proberen alle nieuwtjes op beide website's te posten.
Foto's zijn te bekijken in mijn album: http://www.bimmerportal.nl/gallery/albu ... bum_id=602" onclick="window.open(this.href);return false; (de 5 foto's die in de hoofdmap staan is hoe hij er nu bijstaat)
De beginpost is al een eeuw geleden als we kijken naar de mods die hij sindsdien heeft ondergaan (en maar best )
* In juni 2011 heb ik de interieurlijsten in carbon gestoken. Dit maakte een super verschil als je dat vergeleek met de houten inleg.
* In juli 2011 dan maar de broodnodige shortshift pook aangeschift zodat m'n interieur overeenkwam en de ultra-overdreven lexus-lichten vervangen door full smoked LED achterlichten.
* Dan zoveel mogelijk gespaard om in september 2011 de wagen een heel nieuw zicht te geven doormiddel van subtiele mods en een deftig setje velgen.
Zwarte nieren (die te veel afweken van de originele waardoor er achter enkele weken al terug de OEM op staken) + carbon emblemen
LED-nummerplaatverlichting met carbon embleem
US-module met nieuwe pinkerkappen en solaris-bulbs
Tacho-ringen
En natuurlijk de BBS CSL rimzzz
US-stootlijst
* Dan was het geld natuurlijk even zoek en begon de winterperiode. Dan heb ik beslist alle plannen en mods om hem mat zwart te wrappen en volledig een black beast van te maken gestopt en dus een volledige andere tour opgegaan.
Maart 2012 was de doorbraak dat m'n E46 een andere weg insloeg. Na veel internetverkeer van webshops kwamen;
Nieuwe koplampen met Xenonlens en Angel Eyes (8000K) + nieuwe zwarte grill die OEM oogt
Een Silver Time Attack waardoor je de velg nu tenminste onder de wagen zag bij donkere tijden
Voetsteun + Pedalen
LED-interieurverlichting (moet nog altijd es een goede foto trekken van de mod op z'n geheel maar LED i.s.m. cameraflits is geen gemakkelijk gegeven met een gewone kodak)
* De combinatie titaansilver en overheersend zwart zei me ook niets dus wat het tijd voor nieuwe achterlichten en andere velgen:
OEM Styling 193's (18 inch) met facelift LED-achterlichten (enkel jammer dat het richtingswijzergedeelte ook geen LED is.
Zo, dit is wat er dus tot nog toe gebeurd is.
Komende mods zijn:
* Tech 1 voorbumper en misschien ook achterbumper
* Eibach Pro kit of Eibach Streetline (aangezien de 18'ers)
* Ruiten blinderen
* Xenon (met ballasten)
* Witte knipperlichtkappen vooraan i.p.v. zichtbare (met waarschijnlijk verwijdering van US-module)
* Mistlichten achteraan langs beide kanten proberen te laten werken
huidig:
* OEM zwarte nieren kopen en omranding laten spuiten in carrosseriekleur met zwarte staven binnenin
* Raamlijsten laten spuiten in carrosseriekleur of hoogglans zwart
* Stootlijsten laten spuiten in carrosseriekleur
* Heel misschien nog een Eisenmann
Foto's zijn te bekijken in mijn album: http://www.bimmerportal.nl/gallery/albu ... bum_id=602" onclick="window.open(this.href);return false; (de 5 foto's die in de hoofdmap staan is hoe hij er nu bijstaat)
De beginpost is al een eeuw geleden als we kijken naar de mods die hij sindsdien heeft ondergaan (en maar best )
* In juni 2011 heb ik de interieurlijsten in carbon gestoken. Dit maakte een super verschil als je dat vergeleek met de houten inleg.
* In juli 2011 dan maar de broodnodige shortshift pook aangeschift zodat m'n interieur overeenkwam en de ultra-overdreven lexus-lichten vervangen door full smoked LED achterlichten.
* Dan zoveel mogelijk gespaard om in september 2011 de wagen een heel nieuw zicht te geven doormiddel van subtiele mods en een deftig setje velgen.
Zwarte nieren (die te veel afweken van de originele waardoor er achter enkele weken al terug de OEM op staken) + carbon emblemen
LED-nummerplaatverlichting met carbon embleem
US-module met nieuwe pinkerkappen en solaris-bulbs
Tacho-ringen
En natuurlijk de BBS CSL rimzzz
US-stootlijst
* Dan was het geld natuurlijk even zoek en begon de winterperiode. Dan heb ik beslist alle plannen en mods om hem mat zwart te wrappen en volledig een black beast van te maken gestopt en dus een volledige andere tour opgegaan.
Maart 2012 was de doorbraak dat m'n E46 een andere weg insloeg. Na veel internetverkeer van webshops kwamen;
Nieuwe koplampen met Xenonlens en Angel Eyes (8000K) + nieuwe zwarte grill die OEM oogt
Een Silver Time Attack waardoor je de velg nu tenminste onder de wagen zag bij donkere tijden
Voetsteun + Pedalen
LED-interieurverlichting (moet nog altijd es een goede foto trekken van de mod op z'n geheel maar LED i.s.m. cameraflits is geen gemakkelijk gegeven met een gewone kodak)
* De combinatie titaansilver en overheersend zwart zei me ook niets dus wat het tijd voor nieuwe achterlichten en andere velgen:
OEM Styling 193's (18 inch) met facelift LED-achterlichten (enkel jammer dat het richtingswijzergedeelte ook geen LED is.
Zo, dit is wat er dus tot nog toe gebeurd is.
Komende mods zijn:
* Tech 1 voorbumper en misschien ook achterbumper
* Eibach Pro kit of Eibach Streetline (aangezien de 18'ers)
* Ruiten blinderen
* Xenon (met ballasten)
* Witte knipperlichtkappen vooraan i.p.v. zichtbare (met waarschijnlijk verwijdering van US-module)
* Mistlichten achteraan langs beide kanten proberen te laten werken
huidig:
* OEM zwarte nieren kopen en omranding laten spuiten in carrosseriekleur met zwarte staven binnenin
* Raamlijsten laten spuiten in carrosseriekleur of hoogglans zwart
* Stootlijsten laten spuiten in carrosseriekleur
* Heel misschien nog een Eisenmann
Was geen fan van je eerdere mods, zoals die bij je laatste reeks foto's eruit ziet vind ik hem erg mooi! Zowel je OEM Styling 193 en de CSL velgen vind ik erg knap. Enige wat nog rest is verlagen en eventueel een M stuur! De bumpers hoeven niet per se, maar uiteraard vind ik beide styling bumpers goed staan! M tech 1 en de standaard bumper.
Precies, ik had toen ik de eerste post las zoiets van... "ojee...." in de laatste post had ik zoiets van "nette kar"!JzAero schreef:Was geen fan van je eerdere mods,
Goed gedaan dus!
@Auke: Heeft ook wel ermee te maken dat ik erg gevoelig ben voor OEM auto's. Uiteraard is niet alles op mijn auto OEM, maar wel zodanig gestyled dat het op OEM lijkt. Nu is het wel een hele mooie kar geworden hoor! Houden zo!
- bob de bouwer
mooie plannen kerel ziet er goed uit .en mooie bimmer
De beginmods zijn er dan ook gekomen terwijl ik nog niets wist van de aftermarket voor een E46.
Om terug te kijken naar toen en te vergelijken met nu is het maal 100.000 denk ik
Over de nieuwe achterlichten; ik had altijd al zoiets bij een FL E46 in titaansilver als ik dat gat zag "man, dat is deftig!".
Daarom dat het ook uiteindelijk deze zijn geworden ipv de LED's in 2 delen.
Het stuur was een toekomstige mod maar het is wel een kostelijk plaatje, aangezien dit natuurlijk zoiezo OEM moet zijn. Heel misschien in de toekomst als de rest op punt staat.
Binnenkort zal het interieur wel een nieuw snoetje krijgen; de zwarte carbonfolie gaat eraf en zal ik vervangen door ofwel silver carbon (en zo de link te leggen met de carrosseriekleur), ofwel in het rood carbon. Meningen altijd welkom !
Om terug te kijken naar toen en te vergelijken met nu is het maal 100.000 denk ik
Over de nieuwe achterlichten; ik had altijd al zoiets bij een FL E46 in titaansilver als ik dat gat zag "man, dat is deftig!".
Daarom dat het ook uiteindelijk deze zijn geworden ipv de LED's in 2 delen.
Het stuur was een toekomstige mod maar het is wel een kostelijk plaatje, aangezien dit natuurlijk zoiezo OEM moet zijn. Heel misschien in de toekomst als de rest op punt staat.
Binnenkort zal het interieur wel een nieuw snoetje krijgen; de zwarte carbonfolie gaat eraf en zal ik vervangen door ofwel silver carbon (en zo de link te leggen met de carrosseriekleur), ofwel in het rood carbon. Meningen altijd welkom !
Leuke updates die staan te wachten! Heel goed! Dat M stuurtje kost rond de 380 euro. Kostelijk plaatje inderdaad maar die staat ook op mijn verlanglijstje
- rick.bosch
Zat eerst te twijfelen ofdat ik de led achterlichten wou zoals eens coupe, maar nu tog besloten om ook led facelift achterlichten te gaan halen! Maakt hem een stuk mooier!
BMW 120d | 2007 | 163pk