Moeizame bediening electrische ramen
Moeizame bediening electrische ramen
Hallo.
Ik heb het al bij veel auto's gezien maar de mijne heeft het nu dan ook. De ramen gaan wat moeizaam naar beneden. Eerst normaal en na een paar centimeter gaat het langzamer om vervolgens weer wat sneller te gaan. Een raam, de passagierskant, kantelt zelfs een fractie en gaat niet helemaal naar beneden. Hij blijft een CM boven de raamlijst zitten en kan hem met de hand wel naar beneden duwen.
Het lijkt alsof het raam aanloopt in een bepaald stuk maar dat kan niet. Deuren hebben geen schade. Wie heeft een oplossing?
Ik heb het al bij veel auto's gezien maar de mijne heeft het nu dan ook. De ramen gaan wat moeizaam naar beneden. Eerst normaal en na een paar centimeter gaat het langzamer om vervolgens weer wat sneller te gaan. Een raam, de passagierskant, kantelt zelfs een fractie en gaat niet helemaal naar beneden. Hij blijft een CM boven de raamlijst zitten en kan hem met de hand wel naar beneden duwen.
Het lijkt alsof het raam aanloopt in een bepaald stuk maar dat kan niet. Deuren hebben geen schade. Wie heeft een oplossing?
Re: Moeizame bediening electrische ramen
Dan is er waarschijnlijk een clipje afgebroken waarmee de kabel vast zit, dit kan men goedkoop oplossen door hem met 2 tieraps vast te zetten.
Ik zou proberen om het raam niet meer te bedienen, anders heb je kans dat ie niet meer dicht gaat electrisch.
Diy
http://www.skene.org/bmw/window/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=356847" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had het nl ook gehad en heb het via de diy gefixed en het werkt weer perfect.
Ik zou proberen om het raam niet meer te bedienen, anders heb je kans dat ie niet meer dicht gaat electrisch.
Diy
http://www.skene.org/bmw/window/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=356847" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had het nl ook gehad en heb het via de diy gefixed en het werkt weer perfect.
Mijn ramen gaan weer erg moeizaam omhoog. Als ik WD40 heb gebruikt dan kunnen ze er weer enkele weken tegen maar wellicht weet iemand hier een andere oplossing voor?
Ik zal eerst eens kijken aan de binnenkant van mijn deur waar het mechanisme zit. Best irritant namelijk!
- SubCityZero
Heb ik ook. Als ik mijn raam maar beneden doe, en het raam komt onder de hoek aan de spiegel kant, hoor je een hele lelijke dik en gaat ie moeizaam naar beneden, maar nog moeizamer omhoog ..
Recent: BMW E39 520i 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Komt omdat 1 geleiding niet mee werkt, waar de clipjes afgebroken zijn. Hierdoor gaat je raam aan 1 kant hangen en heb je dus meer weerstand.
Repareren met tie raps is dus de oplossing? En weet je wat het kost om nieuwe clips te bestellen? Ik heb werkelijk geen idee hoe die bediening in elkaar steekt.
Eerst de einddemper maar eens vervangen.
Laatst gewijzigd door Gast op 12 mei 2012, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
- SubCityZero
Die gast van die ene site zegt dat het met tieribs voor een paar jaar heeft opgelost, en dat het dan weer als nieuw werkt.
Is het probeeren waard, tis nu behoorlijk irritant dat ik mn raam nooIt helemaal open durf te doen.
Maar wachten op een dag met mooi weer zodat ik een middagje op de oprit ermee kan prutsen.
Is het probeeren waard, tis nu behoorlijk irritant dat ik mn raam nooIt helemaal open durf te doen.
Maar wachten op een dag met mooi weer zodat ik een middagje op de oprit ermee kan prutsen.
Er loopt trouwens al een diy hierRenier schreef:Repareren met tie raps is dus de oplossing? En weet je wat het kost om nieuwe clips te bestellen? Ik heb werkelijk geen idee hoe die bediening in elkaar steekt.bullus schreef:Komt omdat 1 geleiding niet mee werkt, waar de clipjes afgebroken zijn. Hierdoor gaat je raam aan 1 kant hangen en heb je dus meer weerstand.
http://www.bimmerportal.nl/diy-do-it-yo ... hilit=raam" onclick="window.open(this.href);return false;
je kunt ook alleen die clipjes bestellen , kosten zijn <10,- via ebay (zie ook link bovenstaande)
Super bedankt Bullus.
Ook voor de verwijzing naar de DIY.
Gr, Renier
Ook voor de verwijzing naar de DIY.
Gr, Renier
Geen dank,
Het beste is om het "ff" uitelkaar te halen en kijken of het lipje gebroken is van het clipje en evt voordat je begint de beschermhoes alvast kopen.
Ik had geen beschermhoes gehaald en moest extra voorzichtig doen om het niet te beschadigen om het los te halen, daar was ik eigenlijk best lang bezig mee geweest. In totaal denk ik 2u bezig geweest.
Het beste is om het "ff" uitelkaar te halen en kijken of het lipje gebroken is van het clipje en evt voordat je begint de beschermhoes alvast kopen.
Ik had geen beschermhoes gehaald en moest extra voorzichtig doen om het niet te beschadigen om het los te halen, daar was ik eigenlijk best lang bezig mee geweest. In totaal denk ik 2u bezig geweest.
Thnx voor de tip van de beschermhoes!
Gr, Renier
Gr, Renier
- SubCityZero
Wat voor beschermhoes eigelijk? En waarvoor.
Om je deur waterdicht te maken, benaming is niet helemaal correct , de vochtscherm dan.Die moet je nl eraf halen en die zit vastgekit evt ook kit achter de hand kopen.
- SubCityZero
Dat scherm is bij mij in prima staat, dus die kan ik gewoon blijven gebruiken.