Dinesh_skr 320i Coupe Voorstellen

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
dinesh_skr

Bericht door dinesh_skr » 11 mei 2012, 16:59

Nog steeds geen showroom aangemaakt, nu is het dan toch tijd.

Heb in juni 2010 mijn eerste bimmer gehaald. Ben sinds kleins al fan geweest van BMW. Zat eerst te twijfelen tussen een 316 en 320, ben uiteindelijk toch voor de 6 cilinder gegaan.

Het gaat om een E36 320i Coupe uit 1992. Toen ik hem kocht stond er 228.000 op de teller. 2 jaar later staat ie nu op 256.000. De kleur is Lagunengrün.

Wat heb ik zo nu en dan heb gedaan aan de bimmer.

Vorig jaar heb ik de kleppendeksel pakking laten vervangen. Deze was aan vervanging toe. Had last van lekkage. Dit is gelukkig gelijk verholpen. Heb ook meteen de bougies vernieuwd.

Toen ik hem kocht zat er ook een openluchtfilter op. Deze heb ik ook weggehaald en een originele luchtfilterhuis geplaatst.

De BMW had alleen elektrische ramen erop, heb vorig jaar zelf Cruise Control ingebouwd. Ook ben ik gegaan van een 8 knops Boordcomputer naar 18 knops.

Daarnaast heb ik de sfeerverlichting uit een E39 (2 rode ledjes) bij me leeslampjes geplaatst. Dit geeft echt een mooi effect. Tijd geleden heb ik ook de binnenspiegel vervangen door een automatisch dimmende uit een E39.

Ook heb ik dmv relais de elektrische ramen zodanig aangesloten dat ze automatisch sluiten als ik de auto op slot gooi met de afstandsbediening. Ik heb geen originele AB, dus de sluit knop inhouden werkt niet bij mij. Heb het dus op deze manier opgelost. Toch relaxed, gewoon weglopen opslot en de ramen sluiten automatisch.

Heb ook chrome tellerringen erop gezet. Vind ze wel een mooie look geven.

Qua uiterlijk heb ik niet echt veel gedaan. Heb de originele koplampen vervangen door DEPO's met Angel Eyes. Achteraf heb ik de Angel Eyes vervangen door gele CCFL ringen, omdat ik van die lampjes in me ringen had. De CCFL is zelfs overdag echt goed zichtbaar. Ook heb ik toen meteen smoked knippers erop gezet.

Ook heb ik de grillhouder en de nieren vervangen me de facelift nieren. De oude grillehouder had redelijk wat roest. En nieuwe nieren vind ik zelf mooier staan.

Daarnaast heb ik de stadslichten en mistlampen aangesloten op de binnenverlichting (Home Coming). Ze gaan dus samen met me binnenverlichting aan en uit, als ik de auto open of op slot doe.

Ook heb ik dmv een module dat me mistlampen dimmen bij het richting aangeven. Krijg je ongeveer het effect wat nieuwe auto's hebben. Dus geef je richting naar links dimt me linker mistlamp aan. Slaat de richting wijzer af. Dimt ie ook uit. Precies zo bij de rechter kant.

Heb van de week nog de waterpomp, spanrollen en multiriem vervangen. Bij warme motor hoorde je de lagers piepen. Wat was dat een helse karwij als je niet veel ervaring hebt. Gelukkig is het allemaal gelukt. Heb toen ook meteen een bezineslang vervangen ivm lekkage. Oude slang was redelijk porreus geworden.

Hier een paar foto's van de bimmer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hitz

Re: Dinesh_skr 320i Coupe Voorstellen

Bericht door Hitz » 11 mei 2012, 17:03

Ziet er goed uit! Leuke modificaties ook!

Verder nog plannen met de E36?
330d

Jaapi

Bericht door Jaapi » 11 mei 2012, 17:12

Ziet er idd goed uit man :duim: , zo'n home come functie lijkt mij ook wel wat :ja:

Lkkr bezig iig :duim:

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 11 mei 2012, 17:19

Waar heb je die binnenverlichting gekocht?

Ik heb tijdje terug namelijk binnenverlichting uit een e39 verkocht die ingebouwd zou worden in een e36.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

nassje

Bericht door nassje » 11 mei 2012, 19:01

Hey gozer, werd tijd man..
Je bimmer is echt uniek betreft je kleur en de opties die je zelf heb gefixt..

Tot dinsdag :duim:
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 11 mei 2012, 21:44

Hele leuke technische mods! Mooie wagen. Altijd fijn als je een beetje handig bent met elektra enzo.

Dcreator

Bericht door Dcreator » 11 mei 2012, 21:46

klinkt inderdaad allemaal zeer gaaf!
auto ziet er nog goed uit, ga vooral zo door! :duim:

GreyCooperS
Contacteer:

Bericht door GreyCooperS » 11 mei 2012, 22:03

Mooie coupe...en cool dat je zoveel zaken zelf hebt kunnen doen! :duim:
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire

dinesh_skr

Bericht door dinesh_skr » 11 mei 2012, 23:16

Bedankt voor de reacties! :duim:

Eerst volgende wat ik ga doen is een andere schuifdak erin zetten. Welke er nu in zit doet het helemaal niet. Hoop dat dat voor het mooie weer is gefixt.

En over de binnenverlichting. Ik heb 2 gaten geboord in het kapje van de verlichting en de 2 ledjes uit de binnenverlichting van een E39 gedemonteerd en in de gaten geplaatst. :+

savas

Bericht door savas » 20 mei 2012, 13:27

super gedaan.. :duim:

Allemaal toffe mods die de auto tog net weer een stapje luxer maken..

Meneerik

Bericht door Meneerik » 20 mei 2012, 14:25

keurig man....dat home comming heb ik ook eens over gedacht, wil dan eigenlijk een powerledje in de onderkant van de spiegel als instapverlichting.....
:duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”