Zoem geluid

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
John_M3

Zoem geluid

Bericht door John_M3 » 11 mei 2012, 15:11

:///m: Beste :///m: Rijders.

Sinds aantal dagen merk ik wat vreemds op, hoor een geluid mee zoemen op me toerental van de motor,
lijkt beetje erop dat het me dynamo is die mee zoemt, wat je heb als je fiets met licht aan beetje zo'n geluid is het.
Ben bij de bmw dealer geweest die zegt van ja kennen meerdere dingen zijn, lager van je airco of wat.

Ik heb het wel is vaker gehoord maar toen ging het weer weg, nu heb ik het al 2/3 dagen lang.

Ik weet niet of het via me speakers gaat lijkt me niet echt, want als ik geluid uit zet hoor ik het nog.

Ik heb pas geleden wel navigati in me auto gezet misschien dat er wat kapot is gegaan ?

Ik heb geen idee,

Zijn er mensen wat dit bekend in de oren klinkt???

thanksss

vang

Re: Zoem geluid

Bericht door vang » 11 mei 2012, 18:20

als ik t zo lees, denk ik aan aircopomp. ff airco uitzetten en horen of t geluid nog aanwezig is.
Beest Met 4 Wielen

Martijn M3

Bericht door Martijn M3 » 11 mei 2012, 19:30

Ik denk ook de aircopomp inderdaad.
Maar het kan ook heel goed zijn dat er te weinig olie in het reservoir voor de stuurbekrachtiging zit. Is ook een kwaaltje van de E46. Dat zweet redelijk totdat er op een gegeven moment net te weinig olie inzit waardoor je dat geluid krijgt. Dat zou ik als 1e controleren voordat je het verder gaat zoeken.
Pas nog gehad met de 320i van een collega.

John_M3

Bericht door John_M3 » 12 mei 2012, 10:50

Bedankt voor de reacties, heb het stuur reservoir olie nagekijken, daar zit ruim voldoende in,
Me airco die heb ik nog niet gebruikt die staat uit, zou wel even kenne proberen om hem aan te zette en later weer uit.

maar me tempratuur in de auto heb ik op 18 graden staan, laatste tijd staat de zonnetje er wel op misschien dat die dan automatisch de airco gebruikt ?
want als ik me auto uit zet hoor je ook iets na borrelen

Martijn M3

Bericht door Martijn M3 » 12 mei 2012, 16:39

De aircopomp loopt zowieso gewoon mee of ie nou aan of uit staat, dus dat zou toch goed de boosdoener kunnen zijn.

John_M3

Bericht door John_M3 » 12 mei 2012, 17:08

idd maakt niet uit, heb hem uit en aan gezegt de airco.

maar vreemde is dat ik toch het idee dat het via me speakers gaat, want als me radio uit is hoor je lichte ruis eruit, en geef beetje gas lijkt ook wel of die ruis daar ook op reageert. en later in meer toeren hoor je hem mee zoemen wat ik eerder melde.

Maarja opgegeven moment ga je er echt bewust naar luisteren he.

Denk dat meer mensen dat hebben :+

Waar moet ik gaan zoeken, ben zojuist weer bij een dealer geweest, ken ook niks raars opmerken, misschien dat het een spanner is bij me nokkenas zegt die maarja dan moet die kop eraf om hem na te kijken pfff.

vang

Bericht door vang » 12 mei 2012, 18:42

als het geluid over de speakers gaat, dan zou er iets met je dynamo/spanningsregelaar/aarding kunnen zijn
Beest Met 4 Wielen

John_M3

Bericht door John_M3 » 12 mei 2012, 19:45

Bedankt voor de tip, maar je gaat er op gegeven moment goed naar luisteren en hoor gewoon duidelijk geluid over me achterspeaker gaan, reageert als ik gas geef. ik zal wel even naar de dealer gaan en mij verhaal even vertellen hoop dat het een kleine probleem is, ga over 1.5 week op vakantie met me :///m: 3

mocht dat het probleem zijn, ken het inprencipe toch geen kwaad dat ik er mee rij nu ?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”