Wat zijn goede remschijven + blokken?
Wat zijn goede remschijven + blokken?
Ik ben ontevreden over het standaard spul van bmw. Ligt waarschijnlijk aan mijn rijstijl. -Veel op de Duitse Autobahn en dus hard rijden en hard remmen: vaak van 200+ terug naar 100 enz. Na wat zoeken hier op het forum lees ik dat veel mensen wel tevreden zijn over de standaard remmen, maar volgens mij ligt het echt aan je rijstijl.
Bij mijn vorige e90 na 1x hard remmen allemaal lawaai en na een paar weken schijven altijd krom. Gebeurt nu ook op mijn 530d en mijn vriendin heeft er ook last van op haar 330d. Zoek dus schijven voor de 530 en de 330 die hier wel tegen kunnen, die na een paar keer hard remmen nog steeds remmen en die niet kromtrekken.
Iemand tips?
Bij mijn vorige e90 na 1x hard remmen allemaal lawaai en na een paar weken schijven altijd krom. Gebeurt nu ook op mijn 530d en mijn vriendin heeft er ook last van op haar 330d. Zoek dus schijven voor de 530 en de 330 die hier wel tegen kunnen, die na een paar keer hard remmen nog steeds remmen en die niet kromtrekken.
Iemand tips?
Re: Wat zijn goede remschijven + blokken?
Dan kom je denk ik uit op Brembo's of zo.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Remmen kun je krijgen in alle soorten en maten en je kunt het zo gek maken als je wilt. Echter zijn de standaard remschijven van BMW kwalitatief zeer behoorlijk aangezien genoeg mensen ze op het circuit gebruiken met alleen maar een stel andere remblokken (BMW 130i cup bijvoorbeeld). Het zit em dus in de koeling lijkt me. De M3 en M5 hebben volgens mij iets van luchtkanalen vanaf de voorspoiler die lucht naar de remschijven geleiden. Ik zou me daar eens in verdiepen want een paar andere schijven van bijvoorbeeld Brembo gaat het probleem niet oplossen denk ik. Ik heb ook wel eens begrepen dat je op een E46 de remmerij (voorkant) van een 1-serie kunt zetten en die van de 135i schijnen subliem te zijn voor een straat auto.
De 'gewone' of de 'BMW Performance' set ?? Da's namelijk wel een verschil...
Gewoon standaard E36 3.2 M3 schijven en 130i/135i schijven. Over performance schijven heb ik nog nooit wat gelezen eerlijk gezegd :?Griffendahl schreef:De 'gewone' of de 'BMW Performance' set ?? Da's namelijk wel een verschil...
Wat Euromaster eronder zet lijkt me geen origineel BMW

Voor de 135i heb je de standaard schijven/klauwen/blokken en deze:

Is een soort van Inidividual maar dan op performance gericht. Is optioneel en niet goedkoop, maar 't schijnt een behoorlijk verschil te maken.

Is een soort van Inidividual maar dan op performance gericht. Is optioneel en niet goedkoop, maar 't schijnt een behoorlijk verschil te maken.
O.k. dat lijkt me onderdeel van die performance goodies die leverbaar zijn voor de 1-serie of niet? Ik ken iemand die een 135i heeft en die heeft deze remmerij er volgens mij niet onder en toch is ie er zeer tevreden over. Aangezien hij ook 130i cup heeft gereden geloof ik dan wel dat het spul wel naar behoren werkt
Ziet er wel goed uit trouwens!

Ferodo DS2500 icm standaard schijven(wel origineel van de BMW dealer dus) voldoet zelfs op circuitdagen prima. Nouja prima... het voldoet. Standaard blokken verbranden op de schijven en geven deposits op de schijven waar DS2500 er wat langer over doet. Vertraging scheelt een hele slok. Wil je echt goed remmen, dan moet je Carbone Lorraine RC06 blokken of Hawk HT10 blokken monteren. Maar je velgen krijg je iig niet meer schoon, daarnaast hoort heel je straat dat je thuiskomt door je piepende remmen. (Ik trap op circuit gewoon max vertraging op het laatste rempunt en haal na vol stampen dus net de bocht.. .zzeg maar redelijk hard remmen dus, Circuit Zolder is ook behoorlijk vretend op de remmen, DS2500 en oem bmw schijven houden het dan wel een paar dagen uit.. RC06 zijn dan wel beter).
De sportremblokken op m'n vriendin d'r golf piepen ook de straat bij elkaar.
De sportremblokken op m'n vriendin d'r golf piepen ook de straat bij elkaar.
De RC6 moet je op straat niet te veel gebruiken vertelde Dick me. Als ze niet op temperatuur komen dan worden ze poreus. Hawk schijnt weer remschijven te vreten als ze niet op temperatuur gereden worden. Beter remmen op de openbare weg zou ik niet zoeken in circuit blokken in ieder geval.
Klopt Niels, maar als de topicstarter echt hard wil remmen kan hij alleen gaan voor RC06 en HT10.
Je mag er niet mee filerijden, niet stadsverkeer remmen enzo. Je velgen gaan kompleet naar de maan samen met de lak van je skirts door alle gloeiend hete splinters. (Volgens Bas R erg apart gezicht om in donker met HT10 gewoon vonken uit de wielen te zien komen
)
Voor straat zou ik het houden op oem schijven met Ferodo DS2500.
Je mag er niet mee filerijden, niet stadsverkeer remmen enzo. Je velgen gaan kompleet naar de maan samen met de lak van je skirts door alle gloeiend hete splinters. (Volgens Bas R erg apart gezicht om in donker met HT10 gewoon vonken uit de wielen te zien komen

Voor straat zou ik het houden op oem schijven met Ferodo DS2500.
PS... vaak is het trillen niet kromme schijven, maar verbrand blokmateriaal wat zich afzet op de schijven.
Probeer eerst eens remblokken met een harder compound.
Probeer eerst eens remblokken met een harder compound.
Zoals hierboven al geadviseerd heb ik voor de Ferrodo DS2500 blokken gekozen. Hoop dat m'n velgen nog een beetje schoon te houden zijn hiermee. Om zeker te zijn dat het goed gaat heb ik gekozen voor Sandtler type S schijven ipv OEM. Eerst proberen we het op de 530d, als het bevalt dan ook op de 330d.

Spul is nog niet binnen, maar zal posten hoe het bevalt.
Heb enkel voor de voor-as besteld. Of zal het raadzaam zijn ook direct de achter-as te doen?

Spul is nog niet binnen, maar zal posten hoe het bevalt.
Heb enkel voor de voor-as besteld. Of zal het raadzaam zijn ook direct de achter-as te doen?
Mooi werk! Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Alleen voor moet voldoende zijn lijkt me.
Voor kan voldoende zijn maar let wel dat door de mooie gewichtsverdeling een BMW meer op de achteras remt dan een gemiddelde voorwielaangedreven auto !!
- Dominic-Breda
hier ben ik ook wel benieuwd naar wat de ervaringen zijn van de ferodo ds2500....
Ik moet namelijk ook nieuwe blokken halen, maar zit te twijfelen tussen OEM en de ferodo ds2500.
Maar ik wil natuurlijk geen piepende remmen
En wil graag mijn velgen redelijk schoonhouden..... en weer krijgen als ze vies zijn
Ik moet namelijk ook nieuwe blokken halen, maar zit te twijfelen tussen OEM en de ferodo ds2500.
Maar ik wil natuurlijk geen piepende remmen
En wil graag mijn velgen redelijk schoonhouden..... en weer krijgen als ze vies zijn