Programming for dummies
Re: Programming for dummies
Geweldig topic dit!
Heb dit ook bij mijn Audi gedaan (samen met een neef van mij welke een OBD-kabel heeft).
Dus zelf maar de OBD-kabel besteld, nu nog even kijken voor de software.
Mijn auto kan ik vrijdag op gaan halen, kan nu al niet meer wachten gezien het feit wat er bij BMW allemaal mogelijk is qua programming.
Jullie zullen me zeker terug zien in dit topic !
Heb dit ook bij mijn Audi gedaan (samen met een neef van mij welke een OBD-kabel heeft).
Dus zelf maar de OBD-kabel besteld, nu nog even kijken voor de software.
Mijn auto kan ik vrijdag op gaan halen, kan nu al niet meer wachten gezien het feit wat er bij BMW allemaal mogelijk is qua programming.
Jullie zullen me zeker terug zien in dit topic !
Iemand die me misschien aan kan geven hoe ik het probleem met "foutcode 28 =IFH-0018: Initialisierungsfehler des Interface-Handlers" kan oplossen? Als ik INPA opstart krijg ik namelijk deze melding......
Edit: Ik krijg tevens na het opstarten van INPA en het selecteren van een optie de volgende foutmeldingen:
* Version do not match. Malfunction possible!
* Language variants do not match. Malfunction possible!
Edit: Ik krijg tevens na het opstarten van INPA en het selecteren van een optie de volgende foutmeldingen:
* Version do not match. Malfunction possible!
* Language variants do not match. Malfunction possible!
Die laatste heb ik wel eens gezien maar weet. Niet meer wat het was. Google eens.
Uiteindelijk alles nog eens opnieuw geïnstalleerd maar dan met de Duitse taal en nu krijg ik wel verbinding met INPA
Morgen maar eens verder experimenteren
Kijken of ik het signaal bij open-/dichtmaken van de deuren voor elkaar kan krijgen.....
Morgen maar eens verder experimenteren
Kijken of ik het signaal bij open-/dichtmaken van de deuren voor elkaar kan krijgen.....
Hallo Jongens,
Deze manier van programmeren heeft best wat intresse bij me opgewekt. Maar ik ben nu uren bezig met het installeren van...
Mijn pc herkent deze bestanden niet ofzo? ik krijg een foutmelding.
* De versie van dit bestand is niet compitabel met de windows-versie die wordt uitgevoerd. Controleer de systeeminformatie van uw computer of u een x86 of x64 versie van het programma nodig hebt. Neem vervolgens contact op met de uitgever van de software.*
Weet iemand hier raad mee? Heb ik misschien de verkeerde versie(s)
Wat ik wel geopend krijg is, NCS dummy en ediabas toolset 32?
Deze manier van programmeren heeft best wat intresse bij me opgewekt. Maar ik ben nu uren bezig met het installeren van...
Mijn pc herkent deze bestanden niet ofzo? ik krijg een foutmelding.
* De versie van dit bestand is niet compitabel met de windows-versie die wordt uitgevoerd. Controleer de systeeminformatie van uw computer of u een x86 of x64 versie van het programma nodig hebt. Neem vervolgens contact op met de uitgever van de software.*
Weet iemand hier raad mee? Heb ik misschien de verkeerde versie(s)
Wat ik wel geopend krijg is, NCS dummy en ediabas toolset 32?
Welke versie van Windows heb je op je pc draaien?
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Ik heb momenteel windows 7 64bit erin staan.
Aan het einde van installatie geeft hij ook dit aan.
Aan het einde van installatie geeft hij ook dit aan.
Installeer XP mode op je pc (gratis te downloaden van Microsoft website). Is een virtuele xp die je op je windows 7 kan installeren. Op die xp installeer je dan de software om te coderen. Rechtstreeks op windows 7gaat niet lukken.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Ok ik ga het doen. Erg bedankt voor de tip.
Ok nog 1 stap verwijdert van succes. Ik wil het openen via XP, maar nu geeft hij aan API.dll is missing....
Heb je de programma's wel zoals de instructie zegt geinstalleerd onder de windows xp mode?
@bmw_lover. Ja maar het lukte alsnog niet, dus heb ik gelukkig een nieuwere versie ediabas kunnen vinden.
Hiermee lukt het gelukkig wel op mijn desktop (testpc) met virtual xp.
Nu moet ik nog ervoor zorgen dat ik windows xp op mijn laptop krijg. Ik krijg deze niet van microsoft, omdat
het een home premium edition is. Ook dit zal me vast wel lukken, maar het programmeren
zal ik nog een aantal keren moeten lezen, voordat ik het echt begrijp.
Ik val denk ik onder de categorie dummies en lager î—.
Hiermee lukt het gelukkig wel op mijn desktop (testpc) met virtual xp.
Nu moet ik nog ervoor zorgen dat ik windows xp op mijn laptop krijg. Ik krijg deze niet van microsoft, omdat
het een home premium edition is. Ook dit zal me vast wel lukken, maar het programmeren
zal ik nog een aantal keren moeten lezen, voordat ik het echt begrijp.
Ik val denk ik onder de categorie dummies en lager î—.
Daar val ik ook onder Davud, ben ook al een paar dagen bezig om alles aan de gang te krijgen.
Maar ooit kunnen we het zelf
Maar ooit kunnen we het zelf
Xp mode werkt ook niet onder de home versie. Dus dan zul je een andere laptop met native xp er op moeten hebben, of je windows 7 upgraden....
Ik ga de XP stuurprogramma naast windows 7 apart installeren (met cd'tje). Dus geen virtual, denk wel dat het lukt (nog niet geprobeerd).