bmw m3 e46 pk winst
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 31 mei 2008, 19:40
bmw m3 e46 pk winst
hallo ik heb een vraag over de m3 e46 ik ben van plan om mijn m3 meer vermogen te geven uit me 3.2liter maar zit te twijfelen of ik geblaze motor ga doe of ongeblaze . ongeblazen wil ik het liefst maar wat zouden jullie allemaal vv dan ik zat te denken aan
1. Uitlaat systeem van voor na achter eps/supersprint/active autowerke
2. Chip om maat
3. Carbon airbox
4. Lichtervlieg wiel
het heeft geen haast ik heb net nieuwe velgen bestelt 20" 8.5j voor en 10j achter breyton spirit zwart hard
ik wacht op goede hoop op normale reactie en goed advies wat jullie zouden doen en welke onderdelen/setup zullen gebruiken en site/bedrijf waar de onderdlen vandaan komen
gegroet tom
1. Uitlaat systeem van voor na achter eps/supersprint/active autowerke
2. Chip om maat
3. Carbon airbox
4. Lichtervlieg wiel
het heeft geen haast ik heb net nieuwe velgen bestelt 20" 8.5j voor en 10j achter breyton spirit zwart hard
ik wacht op goede hoop op normale reactie en goed advies wat jullie zouden doen en welke onderdelen/setup zullen gebruiken en site/bedrijf waar de onderdlen vandaan komen
gegroet tom
Re: bmw m3 e46 pk winst
Serieuze winsten zijn enkel te behalen dmv turbo's/superchargers.
De andere manieren geven te weinig winst of waarschijnlijk enkel winst in koppel en throttleresponse.
Of gewoon wachten op de nieuwe M3.
De andere manieren geven te weinig winst of waarschijnlijk enkel winst in koppel en throttleresponse.
Of gewoon wachten op de nieuwe M3.
BMW - Maßstab für Fahrspaß
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 31 mei 2008, 19:40
Re: bmw m3 e46 pk winst
oke en als jullie me moeten aan raden voor de geblazen motor wat raden jullie me aan en waar kan ik het laten doen ??
Re: bmw m3 e46 pk winst
------------
Laatst gewijzigd door M-Power op 13 sep 2008, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 31 mei 2008, 19:40
Re: bmw m3 e46 pk winst
bjornc schreef:Is chippen geen optie?
Of is een M3 al aan zijn tax gechipt?
lees post 1
Re: bmw m3 e46 pk winst
Je zou je motor ook kunnen "blue printen" ofwel een speciale vorm in de klepzetel aan te brengen kan het koppel in het laag- en middengebied verhoogd worden. Dit uiteraard in samenwerking met bewerkingen aan kleppen en in- en uitlaatkanalen en door diverse onderdelen uit te wegen, te balanceren en uit te literen, vermogen winst ligt tussen de 20 en 40 procent.
Turbo is ook een optie, echter moet je rekening houden dat er een hogere druk op de motor komt en en nog aardig wat "klein spul" bij komt.
Vliegwiel afdraaien is de volgende optie, deze weegt standaard 17,4 kilo bij BMW en kan worden afgedraait tot ongeveer 3 kilo, hierbij wordt het vermogen dus veel meer op de banden gezet in plaats van dat het opgenomen wordt door het vliegwiel en verloren gaat.
Airbox zorgt wel voor meer vermogen maar niet echt schrikbarend en vind het voor dat geld nog best wel duur.
heb je gelijk weer wat om over na te denken
Turbo is ook een optie, echter moet je rekening houden dat er een hogere druk op de motor komt en en nog aardig wat "klein spul" bij komt.
Vliegwiel afdraaien is de volgende optie, deze weegt standaard 17,4 kilo bij BMW en kan worden afgedraait tot ongeveer 3 kilo, hierbij wordt het vermogen dus veel meer op de banden gezet in plaats van dat het opgenomen wordt door het vliegwiel en verloren gaat.
Airbox zorgt wel voor meer vermogen maar niet echt schrikbarend en vind het voor dat geld nog best wel duur.
heb je gelijk weer wat om over na te denken
BMW is a pleasure that you never can measure
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 31 mei 2008, 19:40
Re: bmw m3 e46 pk winst
dat blue printen is wel een mooi idee eaar kan je dat laten doen ?
Re: bmw m3 e46 pk winst
Ik weet niet of ze er prijs op stellen qua reclame dus zie PB
BMW is a pleasure that you never can measure
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: bmw m3 e46 pk winst
Als het je echt om de snelheid gaat zou ik die 20 inch eraf gooien.. ga naar een lichte 18 of 17 inch velg.. oke lijkt niet mooi.. maar lichtere velg kost veel minder energie om rond te krijgen.. dit ga je tijdens de sprint echt merken!!
Re: bmw m3 e46 pk winst
vlasblom in uden!, die is nu bezig met een e46 323 waar een m5 V8 blok in komt
Re: bmw m3 e46 pk winst
Je kunt oolk eens bij mosselman, g-power en kelleners kijken.
Supersprint is trouwens een aanrader, zeer goed spul maar wel erg duur in verhouding met andere.
Je vliegwiel laten afdraaien lijkt me niet echt handig, kun je beter een speciale bestellen. De koersen zijn nu gunstig ;D
Supersprint is trouwens een aanrader, zeer goed spul maar wel erg duur in verhouding met andere.
Je vliegwiel laten afdraaien lijkt me niet echt handig, kun je beter een speciale bestellen. De koersen zijn nu gunstig ;D
Re: bmw m3 e46 pk winst
Is natuurlijk wel super om je auto wat op te tunen maar als je geen turbo auto hebt. Is de prijs-pk verhouding te laag vindt ik persoonlijk. En je moet kijken of je chassis van je auto er wel tegen bestand is. Zie link deze m3 is orgineel kijk wat hier met gebeurd is...... www.bmw-fabrieksfouten.nl
Re: bmw m3 e46 pk winst
Best wel een oud topic dit...
Chippen van een M3 geeft maar een kleine 17pk meer. Uitlaten en andere dingetjes geven ook niet veel meer.
Een supercharger of turbo is het best. Voor 4200 euro heb je een ESS systeem wat je 450pk geeft. Voor zo'n 7500 euro zit je op 550pk. Maar dan is het wel nodig de rest van je auto te verbeteren. Denk dan aan remmen, koppeling en een versteviging van het subframe.
Chippen van een M3 geeft maar een kleine 17pk meer. Uitlaten en andere dingetjes geven ook niet veel meer.
Een supercharger of turbo is het best. Voor 4200 euro heb je een ESS systeem wat je 450pk geeft. Voor zo'n 7500 euro zit je op 550pk. Maar dan is het wel nodig de rest van je auto te verbeteren. Denk dan aan remmen, koppeling en een versteviging van het subframe.
- marcovandaar
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 09 jan 2008, 22:02
Re: bmw m3 e46 pk winst
wel schokkend om te lezen die site. maar jammer dat er niet staat hoe afgelopen ism3king schreef:Is natuurlijk wel super om je auto wat op te tunen maar als je geen turbo auto hebt. Is de prijs-pk verhouding te laag vindt ik persoonlijk. En je moet kijken of je chassis van je auto er wel tegen bestand is. Zie link deze m3 is orgineel kijk wat hier met gebeurd is...... http://www.bmw-fabrieksfouten.nl
EX BMW: 325 clubsport - CarbonSchwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz
Huidige BMW: M3 Cabrio - CarbonSchwarz
Huidig BMW e92 M3 - jerez schwarz