iPhone 4 in E60 met Business Navi
Re: iPhone 4 in E60 met Business Navi
Klinkt bekend.
Ik had eerst de Dension 500 (+ BTA1500) op het oog maar kleven in mijn ogen te veel nadelen aan (BT reageert alleen als Dension geselecteerd is volgens opgave van Dension).
Nu aan het kijken naar de ABT2010 van MoBridge, deze kan zowel BT als Ipod/iPhone maar is nogal prijzig (ca 700 ex inbouw). Maar als ik bv een Dension en bv een Fiscon optel, zit ik ook aan dat bedrag.
Ik ga in ieder geval de telefoon professional verwijderen, werkt in mijn ogen niet (ook niet met duo sim)
Ben er nog niet uit
Ik had eerst de Dension 500 (+ BTA1500) op het oog maar kleven in mijn ogen te veel nadelen aan (BT reageert alleen als Dension geselecteerd is volgens opgave van Dension).
Nu aan het kijken naar de ABT2010 van MoBridge, deze kan zowel BT als Ipod/iPhone maar is nogal prijzig (ca 700 ex inbouw). Maar als ik bv een Dension en bv een Fiscon optel, zit ik ook aan dat bedrag.
Ik ga in ieder geval de telefoon professional verwijderen, werkt in mijn ogen niet (ook niet met duo sim)
Ben er nog niet uit
Re: iPhone 4 in E60 met Business Navi
Ik heb zelf net een E61 (9/2007) en ben mij ook aan het oriënteren op een iPod integratie oplossing.
Dension GW-500: Het probleem met de Dension GW-500 in combinatie met iDrive Business Nav schijnt te zijn dat je op het scherm geen info hebt over de iPod nummers. Dus in plaats van de naam van het nummer, b.v. "I Don't Want To Know", zie je slechts "Track 1". Als je iDrive Professional NAV hebt, doet zich dit probleem niet voor. Onduidelijk voor mij is of dit probleem zich ook voordoet bij iDrive Business Nav LCI (zie http://www.thommy.nl/bmw-navigatie-systemen.html voor een overzicht van verschillende systemen. Nochtans geen antwoord van Dension. Totale kosten incl. installatie EUR 439.
BMW OEM iPod Aansluiting: Totale kosten incl. installatie EUR 642 (!) maar dat is incl. een noodzakelijke software upgrade van de auto t.w.v. EUR 150. Kost wat maar dan heb je ook wat schijnt hier te gelden. Enige mogelijke issue is de snelheid waarmee e.e.a. wordt geladen en dat schijnt afhankelijk te zijn van je iPod/iPod generatie.
Parrot UNIKA - MKi9200: Issue schijnt te zijn dat de bediening vanaf het stuur niet heel goed gaat. Men moet soms heel lang knoppen indrukken of soms meerdere keren, alvorens de iPod reageert. Dit wel nog even los van de vraag of je dan de iPod info ziet op het iDrive scherm of alleen op hety schermpje van de MKi9200; weet ik even niet meer. Totale kosten incl. installatie EUR 320.
NavInc Maestro universal IPOD/UsbRDS/AUX- IN module: Totale kosten nog onbekend. De benodigde NavInc componenten komen in ieder geval al op EUR 260. Bediening alleen vanaf het stuur (als je stuurbediening af fabriek hebt, anders alleen via bijgeleverde afstandsbediening). Bediening via iDrive NIET mogelijk. Ook hier is het me niet duidelijk of je nu de iPod info dan wel/niety ziet op het iDrive scherm.
Snap in adapter for iPhone: Totale kosten nog onbekend. De snap in in ieder geval is EUR 105. Ik heb geen iPhone maar een iPod maar kijkend naar de kosten zou het wellicht lonen om dan een 3G iPhone van Marktplaats te halen (EUR 80) en te gebruiken als iPod. Ik ben benieuwd hoe het precies werkt (Bediening vanaf het stuur? Bediening via iDrive? Info iPod op LCI scherm? Beperkingen?) wat hier de ervaringen mee zijn.
Zijn er andere alternatieven die de moeite waard zijn te overwegen?
Dension GW-500: Het probleem met de Dension GW-500 in combinatie met iDrive Business Nav schijnt te zijn dat je op het scherm geen info hebt over de iPod nummers. Dus in plaats van de naam van het nummer, b.v. "I Don't Want To Know", zie je slechts "Track 1". Als je iDrive Professional NAV hebt, doet zich dit probleem niet voor. Onduidelijk voor mij is of dit probleem zich ook voordoet bij iDrive Business Nav LCI (zie http://www.thommy.nl/bmw-navigatie-systemen.html voor een overzicht van verschillende systemen. Nochtans geen antwoord van Dension. Totale kosten incl. installatie EUR 439.
BMW OEM iPod Aansluiting: Totale kosten incl. installatie EUR 642 (!) maar dat is incl. een noodzakelijke software upgrade van de auto t.w.v. EUR 150. Kost wat maar dan heb je ook wat schijnt hier te gelden. Enige mogelijke issue is de snelheid waarmee e.e.a. wordt geladen en dat schijnt afhankelijk te zijn van je iPod/iPod generatie.
Parrot UNIKA - MKi9200: Issue schijnt te zijn dat de bediening vanaf het stuur niet heel goed gaat. Men moet soms heel lang knoppen indrukken of soms meerdere keren, alvorens de iPod reageert. Dit wel nog even los van de vraag of je dan de iPod info ziet op het iDrive scherm of alleen op hety schermpje van de MKi9200; weet ik even niet meer. Totale kosten incl. installatie EUR 320.
NavInc Maestro universal IPOD/UsbRDS/AUX- IN module: Totale kosten nog onbekend. De benodigde NavInc componenten komen in ieder geval al op EUR 260. Bediening alleen vanaf het stuur (als je stuurbediening af fabriek hebt, anders alleen via bijgeleverde afstandsbediening). Bediening via iDrive NIET mogelijk. Ook hier is het me niet duidelijk of je nu de iPod info dan wel/niety ziet op het iDrive scherm.
Snap in adapter for iPhone: Totale kosten nog onbekend. De snap in in ieder geval is EUR 105. Ik heb geen iPhone maar een iPod maar kijkend naar de kosten zou het wellicht lonen om dan een 3G iPhone van Marktplaats te halen (EUR 80) en te gebruiken als iPod. Ik ben benieuwd hoe het precies werkt (Bediening vanaf het stuur? Bediening via iDrive? Info iPod op LCI scherm? Beperkingen?) wat hier de ervaringen mee zijn.
Zijn er andere alternatieven die de moeite waard zijn te overwegen?
Re: iPhone 4 in E60 met Business Navi
Even een reactie:
Ipod:
Dat de ipod bij Business of professional geen tekst weergeeft is een programmeerprobleem, kan ik eenvoudig oplossen.
Interfaces:
Gateway 500
Voordelen: Snel laden van ipod informatie, uitbreidbaar met Bluetooth, (bij professional) AVR voor DVD of TV of achteruitrijcamera.
Nadelen: Alleen als ipodinterface te duur!
BMW Ipod interface:
Voordeel: betaalbaar, origineel (€ 400,- incl. montage)
Nadeel: bij veel content kan het lang duren voor alles geladen is.
Snap in adapter: alleen om de telefoon op te laden, verder geen funktie (behalve bij de allernieuwste modellen)
Telefoon!
De telefoon professional waar over gesproken wordt is een handset in de middenconsole die via bluetooth praat met de ECU/telefoonmodule, je kan daar nooit een GSM telefoon op aanmelden en dan bellen!
Oplossing 1:
Ombouwen naar Bluetooth basis, motorola module wordt vervangen voor een Bluetooth module van BMW en de auto wordt omgeprogrammeerd naar Bluetooth, kosten ongeveer € 700,- all in.
Oplossing 2:
Telefoon professional eruit programmeren en een Fiscon Bluetooth set monteren, bijkomend voordeel als er geen CDwisselaar of Ipodinterface aanwezig is, kan de Iphone via bluetooth streaming audio afspelen, bedienbaar via Idrive, dus via het stuur naar het volgende nummer etc. Kosten ongeveer € 700,-
Als hierna e.e.a. nog niet duidelijk, of als dit verhaal vragen oproept, bel of PM me!
Groet Ronald
Thommy.nl
Navtel.nl
Ipod:
Dat de ipod bij Business of professional geen tekst weergeeft is een programmeerprobleem, kan ik eenvoudig oplossen.
Interfaces:
Gateway 500
Voordelen: Snel laden van ipod informatie, uitbreidbaar met Bluetooth, (bij professional) AVR voor DVD of TV of achteruitrijcamera.
Nadelen: Alleen als ipodinterface te duur!
BMW Ipod interface:
Voordeel: betaalbaar, origineel (€ 400,- incl. montage)
Nadeel: bij veel content kan het lang duren voor alles geladen is.
Snap in adapter: alleen om de telefoon op te laden, verder geen funktie (behalve bij de allernieuwste modellen)
Telefoon!
De telefoon professional waar over gesproken wordt is een handset in de middenconsole die via bluetooth praat met de ECU/telefoonmodule, je kan daar nooit een GSM telefoon op aanmelden en dan bellen!
Oplossing 1:
Ombouwen naar Bluetooth basis, motorola module wordt vervangen voor een Bluetooth module van BMW en de auto wordt omgeprogrammeerd naar Bluetooth, kosten ongeveer € 700,- all in.
Oplossing 2:
Telefoon professional eruit programmeren en een Fiscon Bluetooth set monteren, bijkomend voordeel als er geen CDwisselaar of Ipodinterface aanwezig is, kan de Iphone via bluetooth streaming audio afspelen, bedienbaar via Idrive, dus via het stuur naar het volgende nummer etc. Kosten ongeveer € 700,-
Als hierna e.e.a. nog niet duidelijk, of als dit verhaal vragen oproept, bel of PM me!
Groet Ronald
Thommy.nl
Navtel.nl
Voor programmeren van single ECU's, coderen van alle E en F series, retrofit van opties, diagnose en storingoplossing.
Re: iPhone 4 in E60 met Business Navi
Wat een ellende inderdaad, ik krijg met mijn Iphone 5 mijn BMW (530D eind 2003 E60) niet gevonden, terwijl menig passagier deze wel krijgt gevonden met een Samsung of ander merk?!?!
Is hier inmiddels een simpele en goedkope oplossing voor? Ben niet van plan 5-700 euro in een auto van ruim 10 jaar te gaan steken voor enkel te kunnen bellen via bluetooth..
Ik zie trouwens dat er ook veel telefoonhouders voor iphones verkocht worden (op bv MP) voor enkele 10tjes.. er zit momenteel onder mijn armsteun al een telefoon met voorbereider (BMW standaard), past hier ook een iphone 5 en is dit gemakkelijk om te zetten?
Thanks!

Is hier inmiddels een simpele en goedkope oplossing voor? Ben niet van plan 5-700 euro in een auto van ruim 10 jaar te gaan steken voor enkel te kunnen bellen via bluetooth..
Ik zie trouwens dat er ook veel telefoonhouders voor iphones verkocht worden (op bv MP) voor enkele 10tjes.. er zit momenteel onder mijn armsteun al een telefoon met voorbereider (BMW standaard), past hier ook een iphone 5 en is dit gemakkelijk om te zetten?
Thanks!
Re: iPhone 4 in E60 met Business Navi
Er zijn "cradles" voor onder je armsteun, ook voor de Iphone 5.
Het kan ook zijn volgens mij dat je module geüpdate moet worden.
Het kan ook zijn volgens mij dat je module geüpdate moet worden.
-
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 07 nov 2014, 18:55
Re: iPhone 4 in E60 met Business Navi
Jongens bedankt hè.
Ik denk stuur Willem een pb of hij zijn interface eventueel wil ruilen met mijn wisselaar lees ik daarna dat het topic van 2012 is
Ik denk stuur Willem een pb of hij zijn interface eventueel wil ruilen met mijn wisselaar lees ik daarna dat het topic van 2012 is

Re: iPhone 4 in E60 met Business Navi
Ik heb de iphone 3gs,4,4s,5,5s en6 allemaal goed werkend gehad in mijn e60.
Heb eerst een 530i uit 2006 gehad tot de 4s daarna een 530d lci en daar de restvan de toestellen weet niet precies de overgangvan de mulf 1 naar 2 maar het werkt prima.
Heb eerst een 530i uit 2006 gehad tot de 4s daarna een 530d lci en daar de restvan de toestellen weet niet precies de overgangvan de mulf 1 naar 2 maar het werkt prima.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d