Chiptuning ervaringen
Re: Chiptuning ervaringen
Het probleem met chiptuning is dat er verder niets wordt aangepast. Daarom is het ook goedkoop. De lagers, zuigerveren nokkenassen enz zijn op een bepaalde manier ingelopen en dat gaat nu ineens veranderd worden en dit gaat problemen veroorzaken. Dit is nou ook weer geen kwestie van maanden maar als je op den duur toch niet voor grote reperaties wil komen te staan zal ik er toch nog maar eens over nadenken.
BMW zelf is er ook duidelijk over
http://www.bmw.nl/nl/nl/owners/service/ ... ning3.html
BMW zelf is er ook duidelijk over
http://www.bmw.nl/nl/nl/owners/service/ ... ning3.html
Re: Chiptuning ervaringen
hallo yltkdy
nou wil jou nu ff zeggen dat jij echt fout zit, ik rij zelf BMW E46 330i 231pk 2003
ik wilde mijn auto dus laten chippen, en ben in mijn eigen stad Rotterdam naar een chiptunings bedrijf geweet weet ff niet meer de naam. maar dat is ook goed ook want dat was echt troep voor 399,- euro
wilde t dus nu zeker gedaan hebben, geld terug gekregen en een ander bedrijf gezocht. had er op eens een gevonden dat bij je langs komt,bedrijf noemt zich S-chip..maar fijn. gebeld en een afspraak gemaakt, kwamen de volgende dag. wat mij het eerste opviel is dat de tuner al meer wist al de vorige, en ik mocht dus mee kijken naar een soort 3D software..was apart om te zien hahah. hij vroeg mij ook bepaalde dingen zoals:
1. hoe rij ik? 2. welke branndstof ik tankte 3. welk eind toerental ik wilde 4. topsnelheid ect
nou na een uur verder te zijn was de tuning klaar, en gingen voor de eerste test ronde.
WOW!!!!!! niet te geloven wat een power, v.a 4000tpm tot aan 7500tpm overschrakel naar 2e ...wielspin!!!!
ik was super blij, en merkte ook echt duidelijk verschil. Testbank gegevens 231pk is 254pk geworden @ 7700tpm
dat is nu ongeveer 2jaar geleden, en de wagen doet het tot de dag van vandaag nog steeds super
dus chiptunen JAZEKER!!! maar doe het wel door een goeie tuner, deze gasten wisten precies wat ze deden
nou wil jou nu ff zeggen dat jij echt fout zit, ik rij zelf BMW E46 330i 231pk 2003
ik wilde mijn auto dus laten chippen, en ben in mijn eigen stad Rotterdam naar een chiptunings bedrijf geweet weet ff niet meer de naam. maar dat is ook goed ook want dat was echt troep voor 399,- euro
wilde t dus nu zeker gedaan hebben, geld terug gekregen en een ander bedrijf gezocht. had er op eens een gevonden dat bij je langs komt,bedrijf noemt zich S-chip..maar fijn. gebeld en een afspraak gemaakt, kwamen de volgende dag. wat mij het eerste opviel is dat de tuner al meer wist al de vorige, en ik mocht dus mee kijken naar een soort 3D software..was apart om te zien hahah. hij vroeg mij ook bepaalde dingen zoals:
1. hoe rij ik? 2. welke branndstof ik tankte 3. welk eind toerental ik wilde 4. topsnelheid ect
nou na een uur verder te zijn was de tuning klaar, en gingen voor de eerste test ronde.
WOW!!!!!! niet te geloven wat een power, v.a 4000tpm tot aan 7500tpm overschrakel naar 2e ...wielspin!!!!
ik was super blij, en merkte ook echt duidelijk verschil. Testbank gegevens 231pk is 254pk geworden @ 7700tpm
dat is nu ongeveer 2jaar geleden, en de wagen doet het tot de dag van vandaag nog steeds super
dus chiptunen JAZEKER!!! maar doe het wel door een goeie tuner, deze gasten wisten precies wat ze deden
Re: Chiptuning ervaringen
Dus jij wil zeggen dat jou 330i nu 8000 toeren maakt ipv de standaard 6750?
Dat is wel ff een heel verschil hoor!
Dat is wel ff een heel verschil hoor!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Chiptuning ervaringen
Ja dat heb jij echt goed 7700tpm is het
Re: Chiptuning ervaringen
kijk anders bij hun op de site, zal je zien
ze hebben er zelfs een gemaakt uit een ander land voor een bedrijf dacht ik??
maar wat is die ron 93???
ze hebben er zelfs een gemaakt uit een ander land voor een bedrijf dacht ik??
maar wat is die ron 93???
Re: Chiptuning ervaringen
hmm ik dacht 8000 omdat het volle vermogen meestal onder de limiter zit. ook al op hun site gekeken, maar ga denk ik toch voor Tunex.
Ron 93 is brandstof?
Ron 93 is brandstof?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Chiptuning ervaringen
nou kunnen daarna ff sprintje pakken hahaha
0-400 tegen Mercedes cdi320 winnaar IK
0-400 Megane 225Turbo winnaar ik
vanavond 0-400 vs BMW M3 E90
rollend op de snel weg 140 tot 230 ben ik 2 auto's voor hem. geloof je mij niet?? tja zou zeggen kom maar op hahahah
0-400 tegen Mercedes cdi320 winnaar IK
0-400 Megane 225Turbo winnaar ik
vanavond 0-400 vs BMW M3 E90
rollend op de snel weg 140 tot 230 ben ik 2 auto's voor hem. geloof je mij niet?? tja zou zeggen kom maar op hahahah
Re: Chiptuning ervaringen
Dan is het bij jou wel goed gegaan dan, maar is ook weer een nieuwere auto. Daar staan al opmerkingen over hier in het topic. Hoeveel heeft de chiptuning je nu gekost dan als ik het vragen mag want blijkbaar hebben ze het hier wel goed gedaan idd maar daar zal dan ook een prijskaartje aan gehangen hebben.bmwdenny schreef:hallo yltkdy
nou wil jou nu ff zeggen dat jij echt fout zit, ik rij zelf BMW E46 330i 231pk 2003
ik wilde mijn auto dus laten chippen, en ben in mijn eigen stad Rotterdam naar een chiptunings bedrijf geweet weet ff niet meer de naam. maar dat is ook goed ook want dat was echt troep voor 399,- euro
wilde t dus nu zeker gedaan hebben, geld terug gekregen en een ander bedrijf gezocht. had er op eens een gevonden dat bij je langs komt,bedrijf noemt zich S-chip..maar fijn. gebeld en een afspraak gemaakt, kwamen de volgende dag. wat mij het eerste opviel is dat de tuner al meer wist al de vorige, en ik mocht dus mee kijken naar een soort 3D software..was apart om te zien hahah. hij vroeg mij ook bepaalde dingen zoals:
1. hoe rij ik? 2. welke branndstof ik tankte 3. welk eind toerental ik wilde 4. topsnelheid ect
nou na een uur verder te zijn was de tuning klaar, en gingen voor de eerste test ronde.
WOW!!!!!! niet te geloven wat een power, v.a 4000tpm tot aan 7500tpm overschrakel naar 2e ...wielspin!!!!
ik was super blij, en merkte ook echt duidelijk verschil. Testbank gegevens 231pk is 254pk geworden @ 7700tpm
dat is nu ongeveer 2jaar geleden, en de wagen doet het tot de dag van vandaag nog steeds super
dus chiptunen JAZEKER!!! maar doe het wel door een goeie tuner, deze gasten wisten precies wat ze deden
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 nov 2012, 20:16
Re: Chiptuning ervaringen
ja ik heb ervaring.
Geen enkel probleem bij Wolrdchiptuning.
Er komt een specialist met de juiste electronica speciaal voor alle chiptuningen die daar gehouden worden.
mijn auto is door hen uitgelezen, en vervolgens zijn de waardes uit mijn auto geoptimaliseerd en weer terug gezet.
Voordat ik beweringen maak die ik niet zeker weet, wil ik wel voorzichtig uitleggen hoe het mij is uitgelegd door verschillende tuning bedrijven.
Ik heb ervan begrepen dat de modernere auto's zelf een eigen waarde tabel hebben die intern in de computer van de auto bijgehouden wordt.
Deze gegevens welke de auto zelf geeft worden uitgelezen, en vervolgens word hier een juiste formule op los gelaten. en met de nieuwe codering de auto weer geprogrammeerd.
Het verschil is ook niet daverend vergelijkbaar met een auto voorzien van supercharger. maar ik zou het meer omschrijven het verschil tussen of je met je auto rijd met 4 passagiers, of dat je rijd en optrekt met alleen jezelf erin.
Het is dus een licht en acceptabel verschil. Mijn mening is dan ook dat dit niet schadelijk voor je auto is en krijg ook geen enkele foutmelding van mijn mercedes E klasse te zien.
en mijn Merc is best pietje precies om een indicatie te geven.... wanneer ik de tank te leeg heb gereden en er een klein vuiltje de verbranding heeft gehinderd van één cylinder in één turn .. geeft ie al aan dat er een error heeft plaatsgevonden haha .. ( tevens een reset en melding is weer verleden tijd )
Hoop dat jullie hier iets aan hadden.
mvg,
Geen enkel probleem bij Wolrdchiptuning.
Er komt een specialist met de juiste electronica speciaal voor alle chiptuningen die daar gehouden worden.
mijn auto is door hen uitgelezen, en vervolgens zijn de waardes uit mijn auto geoptimaliseerd en weer terug gezet.
Voordat ik beweringen maak die ik niet zeker weet, wil ik wel voorzichtig uitleggen hoe het mij is uitgelegd door verschillende tuning bedrijven.
Ik heb ervan begrepen dat de modernere auto's zelf een eigen waarde tabel hebben die intern in de computer van de auto bijgehouden wordt.
Deze gegevens welke de auto zelf geeft worden uitgelezen, en vervolgens word hier een juiste formule op los gelaten. en met de nieuwe codering de auto weer geprogrammeerd.
Het verschil is ook niet daverend vergelijkbaar met een auto voorzien van supercharger. maar ik zou het meer omschrijven het verschil tussen of je met je auto rijd met 4 passagiers, of dat je rijd en optrekt met alleen jezelf erin.
Het is dus een licht en acceptabel verschil. Mijn mening is dan ook dat dit niet schadelijk voor je auto is en krijg ook geen enkele foutmelding van mijn mercedes E klasse te zien.
en mijn Merc is best pietje precies om een indicatie te geven.... wanneer ik de tank te leeg heb gereden en er een klein vuiltje de verbranding heeft gehinderd van één cylinder in één turn .. geeft ie al aan dat er een error heeft plaatsgevonden haha .. ( tevens een reset en melding is weer verleden tijd )
Hoop dat jullie hier iets aan hadden.
mvg,
Re: Chiptuning ervaringen
Ga alsjeblieft niet naar Tunex.. dat is drama eerste klas!! Ze gooien er goedkope sofware in die eigenlijk alleen maar de hoeveelheid brandstof ophoogt!
Als je de auto echt goed wil laten chippen.. ga dan naar Fasttech (www.fasttech.nl)
Ik heb heb daar toen samen met een maatje van me mijn vorige, en zijn huidige auto (volvo C70 T5 en een volvo 850 T5-R) laten chippen.. en die lui weten er ongelovelijk veel van.. auto's waren beiden helemaal afgesteld op de rollentestbank.. Eigenlijk chip op maat maar we hoeften alleen basisprijs te betalen.
Als ik mijn bimmer laat chippen (gaat toch wel een keer gebeuren denk ik) dan ga ik zeker weer naar hun toe.
Kijk maar eens bij hun op de site en de daarop geplaatste filmpjes.. dan weet je genoeg!
Als je de auto echt goed wil laten chippen.. ga dan naar Fasttech (www.fasttech.nl)
Ik heb heb daar toen samen met een maatje van me mijn vorige, en zijn huidige auto (volvo C70 T5 en een volvo 850 T5-R) laten chippen.. en die lui weten er ongelovelijk veel van.. auto's waren beiden helemaal afgesteld op de rollentestbank.. Eigenlijk chip op maat maar we hoeften alleen basisprijs te betalen.
Als ik mijn bimmer laat chippen (gaat toch wel een keer gebeuren denk ik) dan ga ik zeker weer naar hun toe.
Kijk maar eens bij hun op de site en de daarop geplaatste filmpjes.. dan weet je genoeg!
E46 330D touring Lifestyle Executive edition
Re: Chiptuning ervaringen
Hou er wel rekening mee dat die Volvo's beiden turbo geblazen zijn.... Dat werkt altijd beter als een atmosferische motor. Zelf veel getuned aan een Saab 9-5 Aero (HOT turbo, 2.3 4Cyl, van 230 naar 295Pk en 320 naar 390Nm). Zal verschrikkelijk gaan tegenvallen als je de resultaten van je Bimmer met dat soort auto's gaat vergelijken....
Re: Chiptuning ervaringen
Dat is absoluut een waar woord! Het rendenement zal bij een atmosferische motor veel minder zijn! In deze discussie ging het echter vooral om de kwaliteit van het tuningsbedrijf.
E46 330D touring Lifestyle Executive edition
Re: Chiptuning ervaringen
Heeft iemand hier al een keer zijn 325i of 330i laten chippen? Ik weet dat de vermogenswinst minimaal zal zijn, maar ben toch benieuwd. Mijn voorgaande auto's heb ik allemaal laten chippen. Moet wel eerlijk zeggen dat dit bijna altijd turbo's waren, dus hoge vermogenswinsten behaald werden.
BMW 130i
- martinus83
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 21:25
- Locatie: Noord-brabant