Misschien nog een andere optie....
Rij zelf in een 318D e46 facelift, dit is de
niet common rail 115pk versie in een zeer luxe dikke uitvoering qua opties. Motor roffelt wat meer dan een 320d maar het verbruik is echt subliem. Ik haal serieus 1150 km op 60 liter diesel! ruim 1:19 (5,2l /100km) met een licht voetje welte verstaan en veel snelweg zonder files (A9 de goede kant uit) als ik mijn best doe maar dan ook echt mijn best(het betere gaspedaalwerk), dan staat het gemiddelde verbruik op de BC op 6.3l/100km.
Daar kan mijn ouwe 90 pk peugeotje 206 hdi niet tegenop!
De 318d is veel sneller dan elke vergelijkbare diesel van een ander merk met het zelfde aantal pk's. en een chipje pompt er nog een bonk vermogen bij als je het te weinig vind. Ik heb zelf gezocht naar een uitvoering met M onderstel, maakt het zuinig tokkelen wel wat leuker op de afrit

.
Zelf heb ik hem niet gechipt, er staat namelijk ook een 525D voor de deur als het echt hard moet/wil gaan

. en ook daar kan je best zuinig mee rijden als het moet hoor, ik haal de 1:17 met gemak, das een kwestie van gas terug nemen als je kruissnelheid bereikt heb en niet altijd maar harder willen dan toegestaan.
Maar terug ontopic, een 318d is zeker een aanrader als het echt heel zuinig moet rijden.
Wel lastig een nette te vinden met minder dan 2 ton oor een goede prijs, kostte mij heel wat weken zoeken.