Aanschaf M3
Gezien het laatst zon ontzettend lekker weer was, begon het te jeuken om een cabrio te gaan halen. Na diverse modellen afgewogen te hebben, ben ik bij een E36 Cabrio uitgekomen. Vind dit nette modellen, en vind het tof om na 3 jaartjes weer terug een E36 te bezitten. Het moest natuurlijk wel een
zijn!
Heb op internet zitten zoeken, en heb me een heel aantal (engelse) wagens geselecteerd, en contact gezocht met verkopers om eens aan te komen. Ik heb in het weekend van 24-26 mei een hele tourrit door Engeland (
zie andere showroom)enkele wagens te bezichtigd. Deze gingen van warm lopende M3's met flinke roest, tot mooie (dure), blauwe, grijze, groene en gele M3's.
Ben uiteindelijk gevallen voor een E36 M3 cabrio in de kleur Dakargelb uit 08-1997.
De
heeft 75.000 M gelopen, is vorig jaar volledig overgespoten, zit een compleet nieuw bekleed interieur in, heeft in winter gestald gestaan, en de complete onderhoudshistory, facturen en MOT formulieren heb ik erbij. Wagen heeft onlangs groot onderhoud gehad, waarbij een heel aantal onderdelen is vervangen.
Wagen is niet heel vol in de opties, maar enige wat ik zeker wou hebben was een cabrio met vol elektrisch dak, en een 3.2 origineel blok. Daarnaast had ik graag airco, en cruisecontrole gehad, echter gezien de staat van onderhoud van deze M was de keuze snel gemaakt.
De eigenaar was heel zuinig op zijn M, echter had hij niet veel omhanden als het op poetsen aankomt. Toen we daar smorgens aankwamen, stond zijn zoon de M af te nemen met een droge doek..dus een volledige poets en clean beurt moet nog gebeuren..
Heb na een testrit een prijsafspraak gemaakt met verkoper, en ben de wagen 2 weken later met een maat gaan ophalen. Met een verzekeringsbewijs en een zak geld zijn we via Eindhoven heen gevlogen, en zijn over dover-duinkerken teruggereden.
Heb helaas maar enkele foto's gemaakt...was mijn foto toestel vergeten.
Veer van dover naar duinkerken:
Tussen import en RDW keuring op stalling gezet in n garagebox
Ben 22 juni naar de RDW geweest voor de import keuring. Heb alvorens nieuwe koplampen gemonteerd (europese) en het mistlicht omgezet van rechts achter naar links achter.
Een nieuwe APK was niet nodig, ik kon gebruik maken van de MOT welke in de UK was uitgeschreven.
Eerstal bij de RDW gemeld, gegevens gechecked en kenteken aanvraag gedaan. Vervolgens heeft monteur de chassis en motor nummers aangesloten met de V5 document, en de koplampen en achterlichten gekeurd. Moest hiervoor € 126 aftikken.
Vervolgens bij Douane op basis van autoweek.nl berekening aangifte van BPM gedaan. Zodra ik in de loop van de week de BPM heb voldaan, krijg ik de kentekenpapieren thuisgestuurd.
Bij de RDW:
Nu staat de M3 gestald op de oprit, tot dat de papieren in bezit zijn.
Nu hier de rest van de foto's:
één uitlaat snel gepoetst.. werkt prima die allmetalpolisch
Vind de wagen uitstekend rijden.. heb nu zon 800 kilometer op de teller staan ermee.
Ga wel nog een en ander veranderen..vind het interieur net, echter het stuur en de pookhoes vind ik een beetje overkill. Dus deze worden weer standaard. De pook is gloedjenieuw, echter vind ik dat chrome echt niet net, dus zal er een shortshift pook (enkel de pook) opkomen, OEM BMW.
De velgen gaan er ook onderuit (staan al te koop) en zullen naar waarschijnlijkheid vervangen worden door een OEM motorsport 17" breedset.
Verder binnekort nog een bezoekje brengen aan Cliff, voor een grondige polijstbeurt, en aanpak van de motorruimte. Verder vooralsnog even gewoon genieten, als het mooie weer zich voordoet!
Zal als ik de platen heb, en er gepoetst is nog even wat goede mooie fotos schieten