Na een niet al te lange zoektocht heb ik een mooie 318 tds uit 1998 gevonden bij BMW Verstraeten in Lochristi.
Wagen is motorisch in prima staat en zag er voor zijn leeftijd gewoon goed uit.
Foto's bij aankoop:

Zoals te zien was de auto bij aankoop in (volgens mij) volledige OEM toestand.
Zelfs de originele radio/cassettespeler zat er nog in (mét blaupunkt CD-wisselaar in de kofferbak).
De auto was van eerste eigenaar, aankoopfactuur was nog aanwezig. Toen meneer overleed hebben de erfgenamen de auto bij Verstraeten ingeruild voor een M550d (leuk detail, maar ik weet niet of het veel aan de prijs heeft kunnen veranderen..)
Ik ben een hele hoop van plan met de auto, maar hieronder volgt mijn actieplan met de punten op korte termijn:
- airco maken (done)
- volledige M3 bumperset
- M3 contour velgen
- sportinterieur, liefst leder (done)
- audio installatie van een opfrissingskuur voorzien
- Eibach sportline veren plaatsen (done)
Ondertussen heb ik de airco laten maken. Bij Kwikfit hadden ze een actie dat er voor 74,25 euro een volledige lektest werd gedaan + volledig bijvullen. Blijkbaar was er een zekering kapot waardoor de koude lucht niet meer door de auto heen geblazen kon worden.
Ik heb het beige standaard interieur ingeruild voor een wit lederen sportinterieur in redelijke staat. Ik ga het opnieuw laten bekleden, want er zitten twee brandgaatjes van sigaretten en wat droogte plekjes in.
Via marktplaats voor 90 euro een set Eibach sportline veren op de kop getikt (nieuw)
Hieronder wat foto's van slechte kwaliteit van de verlaging en het interieur.