Als ik al deze problemen hier lees.......
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Als ik al deze problemen hier lees.......
Jongens.. ik hoop dat ik er niemand mee ga kwetsen ofzo en ook niet de admin. maar.. ik zeg jullie heel heel eerlijk.. dit is/was men eerste bmw en rij er nu bijna een jaar mee.. maar als ik al deze problemen zie en de mijne nu ook.. dan denk ik eerlijk gezegd dat het toch maar wat tijd is om naar een ander merk toe te stappen want dit is toch niet niks hoor... eerlijk is eerlijk!!!
Dit kan gewoon allemaal niet en zou niet mogen!!! En al de slechte dingen die ik gehoord van bmw's die over de 100.000Km's zijn zijn uitgekomen en ik vind het niet meer echt waard.. .
Als hem gemaakt is ga ik hem verkopen en een ander merk kopen denk ik. Wie vind wat over deze mening????
Dit kan gewoon allemaal niet en zou niet mogen!!! En al de slechte dingen die ik gehoord van bmw's die over de 100.000Km's zijn zijn uitgekomen en ik vind het niet meer echt waard.. .
Als hem gemaakt is ga ik hem verkopen en een ander merk kopen denk ik. Wie vind wat over deze mening????
Re: Als ik al deze problemen hier lees.......
Je moet doen waar je je goed bij voelt!
Ik ben ook aan mijn eerste BMW bezig (gekocht op 127.000km), rij er nu 4 maanden mee (nu op 135.000km) en heb nog geen technische problemen gehad.
Wel ben ik niet zo tevreden over het comfort. Ben van plan de runflat banden te wisselen tegen gewone banden. Als het dan nog niet beter is, weet ik ook niet of hij nog lang gaat blijven...
Bij een merk als BMW zou je toch mogen verwachten dat er niet te veel problemen de kop opsteken gezien de aankoopprijs van hun wagens.
Maar zoals bij elk merk zal je geluk moeten hebben zeker met je wagen?
Mijn vorige wagen was een Citroën C5 van 2001, die heb ik begin dit jaar verkocht met 326.000km op de teller. Nooit grote kosten aan gehad.
Ik ben ook aan mijn eerste BMW bezig (gekocht op 127.000km), rij er nu 4 maanden mee (nu op 135.000km) en heb nog geen technische problemen gehad.
Wel ben ik niet zo tevreden over het comfort. Ben van plan de runflat banden te wisselen tegen gewone banden. Als het dan nog niet beter is, weet ik ook niet of hij nog lang gaat blijven...
Bij een merk als BMW zou je toch mogen verwachten dat er niet te veel problemen de kop opsteken gezien de aankoopprijs van hun wagens.
Maar zoals bij elk merk zal je geluk moeten hebben zeker met je wagen?
Mijn vorige wagen was een Citroën C5 van 2001, die heb ik begin dit jaar verkocht met 326.000km op de teller. Nooit grote kosten aan gehad.
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Re: Als ik al deze problemen hier lees.......
Volgens een artikeltje van Autoblog was de E39 het beste......
"Drive softly, but carry a big engine"
Re: Als ik al deze problemen hier lees.......
Tja je moet doen wat je gevoel zegt. Investeren in een auto, ongeacht merk, is het slechtste wat je kunt doen, ze hebben allemaal wel wat. Ik heb nu mijn 3de BMW en stap er elke keer in met een big smile op mijn gezicht!
Vergeet ook niet dat alleen de slechte dingen op een forum als dit worden besproken, er is bijna nooit iemand die een lof trompet afsteekt. En dit geld voor alle forums van elke willekeurig merk, dus denk niet dat je bij een ander merk geen problemen hebt.
Ik bLijf bij BMW!
Vergeet ook niet dat alleen de slechte dingen op een forum als dit worden besproken, er is bijna nooit iemand die een lof trompet afsteekt. En dit geld voor alle forums van elke willekeurig merk, dus denk niet dat je bij een ander merk geen problemen hebt.
Ik bLijf bij BMW!
Re: Als ik al deze problemen hier lees.......
Ik ben ook van mening dat de E60 te veel problemen kent voor de prijs van de auto, ik heb dan ook voor een E39 gekozen. Echter is de E60 natuurlijk ook de eerste generatie techno BMW. De meeste problemen die hier te lezen zijn hebben allemaal te maken met de elektronica. Motorisch gezien gaat er zeer weinig stuk gezien het aantal km's dat er gereden wordt en de manier waarop deze km's worden afgelegd.
Het freude am fahren is voor mij weggelegd in het heerlijke draaien van de 6-in lijn (zowel diesel als benzine) en het weggedrag van de auto als je wat meer de grenzen opzoekt. Dan moet je inderdaad voor jezelf afwegen of dit opweegt tegen eventuele technische malheur.
Wij hebben nu 3 bimmers op het pad staan (E36, E46 en E39) alle drie hebben ze een totaal andere beleving en ook hun mankementen. Maar wat mij betreft zullen de vervolg auto's ook van hetzelfde merk zijn.
Succes met het maken van je keuze!
Het freude am fahren is voor mij weggelegd in het heerlijke draaien van de 6-in lijn (zowel diesel als benzine) en het weggedrag van de auto als je wat meer de grenzen opzoekt. Dan moet je inderdaad voor jezelf afwegen of dit opweegt tegen eventuele technische malheur.
Wij hebben nu 3 bimmers op het pad staan (E36, E46 en E39) alle drie hebben ze een totaal andere beleving en ook hun mankementen. Maar wat mij betreft zullen de vervolg auto's ook van hetzelfde merk zijn.
Succes met het maken van je keuze!
Re: Als ik al deze problemen hier lees.......
Hoe meer opties des te meer kan er stuk. De E6x zit vrij ruim in opties en electronica vandaar dat je veel over problemen leest. Plus zoals gezegd zie je op fora alleen de problemen. Dit geldt ook voor Audi en Mercedes om maar eens 2 andere merken te noemen, kijk daar maar eens op de fora. En de jarenlange meester in betrouwbaarheid Toyota heeft ook aardig wat problemen en terugroepacties gehad de laatste jaren.
De bimmer heeft me motorisch nog nooit in de steek gelaten terwijl een auto van de VAG groep me ooit eens met een doorgebrande accu langs te snelweg heeft laten staan wachten op de sleepauto.
De bimmer heeft mij ook al aardig wat gekost maar elke dag geniet ik als ik hem zie of erin rijd. Je werkt immers toch om te genieten in het leven?
Als je denkt dat de kosten het niet meer waard zijn: koop dan een kale auto: geen turbo, roetfilter, navigatie, stoelverwarming, luchtvering, etc. Of je daar dan blij van wordt elke dag vraag ik me af....
De bimmer heeft me motorisch nog nooit in de steek gelaten terwijl een auto van de VAG groep me ooit eens met een doorgebrande accu langs te snelweg heeft laten staan wachten op de sleepauto.
De bimmer heeft mij ook al aardig wat gekost maar elke dag geniet ik als ik hem zie of erin rijd. Je werkt immers toch om te genieten in het leven?
Als je denkt dat de kosten het niet meer waard zijn: koop dan een kale auto: geen turbo, roetfilter, navigatie, stoelverwarming, luchtvering, etc. Of je daar dan blij van wordt elke dag vraag ik me af....
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Re: Als ik al deze problemen hier lees.......
mm, er zijn genoeg andere merken die precies dezelfde sores met modellen hebben. Alleen lees je dat niet. Zoek een willekeurig ander forum uit van een ander merk en je ziet precies hetzelfde. Mercedes, Audi, Peugeot, Renault, Opel en Ford.
Des te meer electronica aan boord komt, hoe fouter het gaat. Uitzonderingen daargelaten.
Wat ik wel merk aan het merk BMW is (en dat heeft Audi en Mercedes ook). Draai je gewoon heel veel kilometers zijn dit de auto's om het er mee te doen. Dan wordt het allemaal heel rendabel. Maar de meeste mensen kopen een BMW en rijden te weinig kilometers in een jaar. Dan worden de onderhoudskosten erg hoog, verbazingwekkend, want dat verwacht je niet. Het lijkt erop dat als een BMW eenmaal rijdt en blijft rijden er niks aan kapot gaat. En laten we eerlijk zijn: een Duitse auto voor de oneindig lange Duitse autobahn ontwerpen, bouwen en laten draaien, daar is hij voor bedoelt. Mensen in Duitsland draaien kilometerstanden met BMW's die absurd zijn. Ik heb ook iemand ontmoet die een 525i e39 binnen 5 jaar mechanisch helemaal opgereden had. Die draaide zoveel kilometers dat het met het onderhoud niet meer bij te houden was. Hij was zeer content en wilde niks anders meer. Zijn auto leverde hem geld op. En dat voldeed absoluut ruimschoots.
Ik ben het met je eens dat als ik sommige ontwerpfouten zie (storingen en fouten in de constructies komen terug) ik ook denk: dat had toch beter gekund of men had lering moeten trekken van eerder gemaakte fouten. Daar wordt wel eens te weinig aandacht aan gegeven bij BMW. Vanos perikelen die door BMW gewoon genegeerd worden is daarvan een simpel voorbeeld. Zo ga je niet met eigen gemaakte ontwerpfouten om. De klant mag niet bloeden voor fouten gemaakt door de producent.
Wat het wel niet zo leuk maakt zijn de absurd hoge werkplaatsprijzen. Het merk verschaft zich status door prijsopdrijving. Maakt zichzelf exclusief. En dat is haast arrogant te noemen. We noemen ze stealers i.p.v. dealers.
Maar, koop willekeurig een ander merk en je krijgt precies hetzelfde op je dak. Vraag mensen die een Renault kochten of ze nog een keer een Scenic willen......
Vergeet niet dat heel veel mensen iedere dag de sleutel omdraaien van hun BMW en dat deze het gewoon doet. Als je het forum leest lijkt het alsof 3/4 stilstaat met storing.......dat lijkt maar zo
Des te meer electronica aan boord komt, hoe fouter het gaat. Uitzonderingen daargelaten.
Wat ik wel merk aan het merk BMW is (en dat heeft Audi en Mercedes ook). Draai je gewoon heel veel kilometers zijn dit de auto's om het er mee te doen. Dan wordt het allemaal heel rendabel. Maar de meeste mensen kopen een BMW en rijden te weinig kilometers in een jaar. Dan worden de onderhoudskosten erg hoog, verbazingwekkend, want dat verwacht je niet. Het lijkt erop dat als een BMW eenmaal rijdt en blijft rijden er niks aan kapot gaat. En laten we eerlijk zijn: een Duitse auto voor de oneindig lange Duitse autobahn ontwerpen, bouwen en laten draaien, daar is hij voor bedoelt. Mensen in Duitsland draaien kilometerstanden met BMW's die absurd zijn. Ik heb ook iemand ontmoet die een 525i e39 binnen 5 jaar mechanisch helemaal opgereden had. Die draaide zoveel kilometers dat het met het onderhoud niet meer bij te houden was. Hij was zeer content en wilde niks anders meer. Zijn auto leverde hem geld op. En dat voldeed absoluut ruimschoots.
Ik ben het met je eens dat als ik sommige ontwerpfouten zie (storingen en fouten in de constructies komen terug) ik ook denk: dat had toch beter gekund of men had lering moeten trekken van eerder gemaakte fouten. Daar wordt wel eens te weinig aandacht aan gegeven bij BMW. Vanos perikelen die door BMW gewoon genegeerd worden is daarvan een simpel voorbeeld. Zo ga je niet met eigen gemaakte ontwerpfouten om. De klant mag niet bloeden voor fouten gemaakt door de producent.
Wat het wel niet zo leuk maakt zijn de absurd hoge werkplaatsprijzen. Het merk verschaft zich status door prijsopdrijving. Maakt zichzelf exclusief. En dat is haast arrogant te noemen. We noemen ze stealers i.p.v. dealers.
Maar, koop willekeurig een ander merk en je krijgt precies hetzelfde op je dak. Vraag mensen die een Renault kochten of ze nog een keer een Scenic willen......
Vergeet niet dat heel veel mensen iedere dag de sleutel omdraaien van hun BMW en dat deze het gewoon doet. Als je het forum leest lijkt het alsof 3/4 stilstaat met storing.......dat lijkt maar zo
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Als ik al deze problemen hier lees.......
Ik heb in elk geval geen spijt van mijn aankoop, E61 2006 520D, gekocht vorig jaar in januari met 145000km op de teller, en nog geen noemenwaardige probelemen gehad...nu 165000km, ik heb voordien 20 jaar met VAG wagens gereden en ga voorlopig nog niet van BMW weg... maar ik heb dan misschien gewoon geluk...en ben dan ook niet zo een sportieve rijder...af en toe eens goed optrekken en max 140 op de autostrade. Het gaat er ook wel een beetje om hoe je er meer rijdt en of hij regelmatig zijn onderhoudsbeurten krijgt.
1990 Audi 90 2.3 20V > 1993 Toyota Corolla 1.6 16V > 1995 VW Golf 2 1.6D >1998 Audi 80 Avant 1.9 Tdi > 2002 Audi A6 Avant 1.9 Tdi > 2007 Audi A4 Avant 1.9Tdi >2011 BMW 520D E61 >2022 BMW F11 520D
- fastfisico
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 10:50
Re: Als ik al deze problemen hier lees.......
Zoals eerder gezegd: Hoe meer er op zit, hoe meer er stuk kan gaan.
Vaak zijn het de drie "groten" uit Duitsland die systemen/materialen als eerste toe passen in productie auto's. En dat heeft natuurlijk ook z'n nadelen. Een facelift model heeft daarom ook wat minder problemen.
Daarbij is het heel belangrijk hoe er met de auto wordt omgegaan. Warmrijden, cooldown en het onderhoud volgens schema zijn natuurlijk erg belangrijk. En als je net een voor jou mooie 5-serie hebt gekocht, waarbij de vorige eigenaar dit niet zo nauw genomen heeft, kunnen de kosten erg oplopen.
Ik heb een jaar in een 530i gereden, waarbij het enige probleem een nieuwe accu was. Dit was mijn eigen schuld omdat deze een aantal keer helemaal "plat"was gegaan door mijn avondjes coderen
Heb nu een 5 waar nog meer "exotische" techniek in schuil gaat. Ik heb dus ook de realiteit dat deze vaker de garage ziet dan de Punto JTD van mijn vrouw. Daarom ook extra garantie bijgekocht.
Premium rijden is niet alleen een dure aanschaf maar ook onderhoud, storingen en reparaties. Als je naar de (nog) hogere segmenten kijkt dan zie je daar het zelfde: De eerste bouwjaren van een porsche 996, Cayenne, ferrari's Aston's en Maserati's hebben zo ook hun problemen.
Groet Ingvar (die BMW gaat vervloeken als zijn M5 stuk gaat )
Vaak zijn het de drie "groten" uit Duitsland die systemen/materialen als eerste toe passen in productie auto's. En dat heeft natuurlijk ook z'n nadelen. Een facelift model heeft daarom ook wat minder problemen.
Daarbij is het heel belangrijk hoe er met de auto wordt omgegaan. Warmrijden, cooldown en het onderhoud volgens schema zijn natuurlijk erg belangrijk. En als je net een voor jou mooie 5-serie hebt gekocht, waarbij de vorige eigenaar dit niet zo nauw genomen heeft, kunnen de kosten erg oplopen.
Ik heb een jaar in een 530i gereden, waarbij het enige probleem een nieuwe accu was. Dit was mijn eigen schuld omdat deze een aantal keer helemaal "plat"was gegaan door mijn avondjes coderen
Heb nu een 5 waar nog meer "exotische" techniek in schuil gaat. Ik heb dus ook de realiteit dat deze vaker de garage ziet dan de Punto JTD van mijn vrouw. Daarom ook extra garantie bijgekocht.
Premium rijden is niet alleen een dure aanschaf maar ook onderhoud, storingen en reparaties. Als je naar de (nog) hogere segmenten kijkt dan zie je daar het zelfde: De eerste bouwjaren van een porsche 996, Cayenne, ferrari's Aston's en Maserati's hebben zo ook hun problemen.
Groet Ingvar (die BMW gaat vervloeken als zijn M5 stuk gaat )
Downsizing..... waar gaat dat heen met BMW.......
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Als ik al deze problemen hier lees.......
Jongens begrijp me echt niet verkeerd hoor... ik rij enorm graag met men E60 en geniet/heb genoten al de 10 maanden dat ik hem al heb maar nu begint hij toch wel wat de bloed uit men nagels te halen met herhaaldelijke startproblemen!! En ook die schokken net voor het stoppen zou gewoon niet mogen voor zo'n merk!! Een vriend van mij heeft pas een 7serie gekocht ook eentje van 2004 en yep... hij heeft die schokken ook en hij irriteert zich er zo aan dat als hij het niet kan laten wegkrijgen dat hij zen auto gaat verkopen!!
Ik heb men auto onlangs 3 weken moeten missen omdat het in de garage zo druk was waar ik hem had binnengedaan.. in die 3 weken heb ik met 3 verschillende auto's gereden en ik moet zeggen.. DAAAAMN... wat een verschil tov mijn E60 echt!! 15 dagen heb ik zelfs met een splinternieuwe Seat Altea XL gereden van 2012 en nog had die niet de luxe en comfort van mijn wagen van 2004!!??
Hij overtreft ZEKER genoeg andere merken maar als dat overtreffen ook gebeurt in problemen te hebben tja... .
Ps: ik moet wel toegeven natuurlijk dat ik alleen maar op deze forum zit.. als ik andere fora zou zien van andere merken dan zou ik natuurlijk hun problemen ook wel zien. Heb onlangs trouwens met iemand gesproken met een audi a6 van 2005(stationwagen).. hij had last van dat de auto soms trilde als hij stilstond en de auto bolde..
Ik heb men auto onlangs 3 weken moeten missen omdat het in de garage zo druk was waar ik hem had binnengedaan.. in die 3 weken heb ik met 3 verschillende auto's gereden en ik moet zeggen.. DAAAAMN... wat een verschil tov mijn E60 echt!! 15 dagen heb ik zelfs met een splinternieuwe Seat Altea XL gereden van 2012 en nog had die niet de luxe en comfort van mijn wagen van 2004!!??
Hij overtreft ZEKER genoeg andere merken maar als dat overtreffen ook gebeurt in problemen te hebben tja... .
Dat hoor ik regelmatig dat mensen een E60 ofzo qua comfort niet zo goed vinden?? Ik ben er echt tevreden van hoor.. hij rijdt lekker,"muisstil",.. tja.. weet het niet.kos.be schreef: Wel ben ik niet zo tevreden over het comfort. Ben van plan de runflat banden te wisselen tegen gewone banden. Als het dan nog niet beter is, weet ik ook niet of hij nog lang gaat blijven...
Investeren? Jij hebt toch ook geïnvesteerd in je wagen? Iedereen doet dat toch door een auto te kopen?? Ik weet ook wel dat investeren in een huis veel beter is maar is toch ook belangrijk hoe je je op straat vertoont..(met wat voor wagen). Hier in België zeggen we "een auto is je statussymbool"... .BMW_Lover schreef:Investeren in een auto, ongeacht merk, is het slechtste wat je kunt doen
Ps: ik moet wel toegeven natuurlijk dat ik alleen maar op deze forum zit.. als ik andere fora zou zien van andere merken dan zou ik natuurlijk hun problemen ook wel zien. Heb onlangs trouwens met iemand gesproken met een audi a6 van 2005(stationwagen).. hij had last van dat de auto soms trilde als hij stilstond en de auto bolde..
Re: Als ik al deze problemen hier lees.......
ik begrijp je frustratie wel. Er zijn hier ook mensen die door hun E60 haast tot wanhoop gedreven zijn. Ik noem maar: een simpele dynamostoring en dan begint de sores pas echt.
Het valt wel op dat de E60 uitermate gevoelig is voor vervolgstoringen.
Natuurlijk kunnen we niet ieders rijstijl beoordelen. De auto een fatsoenlijk warming up en cooling down geven is voor sommige mensen nog steeds abracadabra en voor anderen weer niet nodig. Tsja..
Het valt wel op dat de E60 uitermate gevoelig is voor vervolgstoringen.
Natuurlijk kunnen we niet ieders rijstijl beoordelen. De auto een fatsoenlijk warming up en cooling down geven is voor sommige mensen nog steeds abracadabra en voor anderen weer niet nodig. Tsja..
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Als ik al deze problemen hier lees.......
Financieel gezien, wat je ervoor terugkrijgt qua geld, is een auto een slechte investering. Voor plezier is het natuurlijk allesbehalve een slechte investering als het goed gaat. Mijn vader had een E60 525i uit 2003, een van de allereerste E60jes die op de weg zaten dus. In 2011 stond er 96.000km op de teller, de jaren dat wij hem hadden heeft mijn vader eigenlijk nooit echt veel problemen mee gehad, op wat regulier onderhoud na. Het is maar net hoe je het treft eigenlijk. Spijtig dat het soms fout gaat, maar mijn oom rijdt bijvoorbeeld Citroën met aardig wat problemen achter de rug, een klant van ons rijdt al 30 jaar tevreden Citroën. Zo heeft mijn pa nu ook weer opnieuw een facelift model 530i E60 aangeschaft. Ik heb al de nodige mankementen met mijn E46 gehad (al mag je dat niet vergelijken met relatief nieuwe auto's die in de Huisselectie staan van BMW). Mijn vader rijdt dan wel echt heel zuinig met zijn auto's, die komt vaak zelfs niet in de buurt van een kickdown, maar toch..
Dat van de andere auto's die niet vergelijkbaar zijn met een auto uit 2004 is bekend. Ik rijd vaak in verschillende auto's (werk voor leasemaatschappijen) en merk nog steeds dat veel auto's zelfs niet in de buurt komen qua solideheid en ambiance in de cabine, zelfs niet met een E46 uit 1998. Het wordt wel steeds beter, maar nog steeds mist er altijd wat. Maar dan vergelijken we natuurlijk niet dezelfde prijsklasse, alleen je zou verwachten dat na 10 jaar bepaalde dingen wel standaard worden.
Heel jammer dat niet alle ervaringen met een bepaald merk zonneschijn zijn, maar je moet doen waar je zelf natuurlijk blij van wordt. Ik ben met dit merk opgegroeid dus natuurlijk zal ik niet zo snel ervan afstappen en zolang het kan alles proberen te maken om erin te blijven rijden, maar kan mij voorstellen dat het voor anderen wat minder acceptabel is.
Dat van de andere auto's die niet vergelijkbaar zijn met een auto uit 2004 is bekend. Ik rijd vaak in verschillende auto's (werk voor leasemaatschappijen) en merk nog steeds dat veel auto's zelfs niet in de buurt komen qua solideheid en ambiance in de cabine, zelfs niet met een E46 uit 1998. Het wordt wel steeds beter, maar nog steeds mist er altijd wat. Maar dan vergelijken we natuurlijk niet dezelfde prijsklasse, alleen je zou verwachten dat na 10 jaar bepaalde dingen wel standaard worden.
Heel jammer dat niet alle ervaringen met een bepaald merk zonneschijn zijn, maar je moet doen waar je zelf natuurlijk blij van wordt. Ik ben met dit merk opgegroeid dus natuurlijk zal ik niet zo snel ervan afstappen en zolang het kan alles proberen te maken om erin te blijven rijden, maar kan mij voorstellen dat het voor anderen wat minder acceptabel is.
Re: Als ik al deze problemen hier lees.......
Ik houd het erop dat onderhoud (ook door vorige eigenaren) heel belangrijk is voor de wagen. Ook al doe jij alles eraan om het onderhoud goed te houden, als de vorige eigenaar er niet zo veel interesse daarin getoond heeft; heb jij de problemen. Die problemen zijn er moeilijk uit te krijgen. De wagen heeft namelijk in die tijd genoeg op z'n donder gehad, waardoor je er nu problemen mee krijgt en houdt.
Ik heb in korte tijd 4 BMW's gehad en rij nu een Rover. Er is één ding dat ik weer heel graag wil: terug naar BMW. Alleen zijn de aanschafprijzen van BMW iets hoger dan een gemiddelde Rover bijvoorbeeld. Maar het is qua eigenschappen en gedrag een totaal andere wagen. Ook al is de Rover nieuwer dan alle BMW's die ik gehad heb.
Ik was na m'n 4e BMW ook het merk even goed zat. Er zat aan onderhoud en reparatie zoveel geld in, dat ik bij wijze van spreken een E61 zou kunnen aanschaffen (mijn BMW's waren E30 318i uit 1989; E36 316i uit 1996; E36 318i uit 1997; E46 320d uit 2001).
Ik wilde weg uit het merk en ben naar een handelaar gestapt en heb de BMW ingeruild op een Rover 2.0 V6 uit 2001. Als ik geweten had dat het merk Rover zoveel problemen vertoonde, dan had ik daar ook wel vijf keer over nagedacht. Gelukkig voor mij heb ik een V6 aangeschaft, welke een hogere betrouwbaarheid heeft dan de 4-cilinder. Daarbij heeft deze wagen aantoonbaar altijd zijn onderhoud gehad, iets waar ik nu heel erg op controleer als ik een wagen ga bekijken.
Uiteindelijk blijft het je eigen ding en gevoel, maar ik snap je (mag ik het noemen?) frustratie wel. Ik heb het namelijk zelf meegemaakt. Een wagen laten repareren voor €1500 en dan nog niet goed. Aanschaf was €3100, dus totaal €4600 voor neergelegd en heb 'm in kunnen ruilen voor slechts €2000. En reken maar dat dat een verlies is, die je liever niet hebt. Voorlopig rij ik rond met de Rover tot volgend jaar voorjaar, dan ga ik wel weer eens kijken naar een facelift E46.
Ik heb in korte tijd 4 BMW's gehad en rij nu een Rover. Er is één ding dat ik weer heel graag wil: terug naar BMW. Alleen zijn de aanschafprijzen van BMW iets hoger dan een gemiddelde Rover bijvoorbeeld. Maar het is qua eigenschappen en gedrag een totaal andere wagen. Ook al is de Rover nieuwer dan alle BMW's die ik gehad heb.
Ik was na m'n 4e BMW ook het merk even goed zat. Er zat aan onderhoud en reparatie zoveel geld in, dat ik bij wijze van spreken een E61 zou kunnen aanschaffen (mijn BMW's waren E30 318i uit 1989; E36 316i uit 1996; E36 318i uit 1997; E46 320d uit 2001).
Ik wilde weg uit het merk en ben naar een handelaar gestapt en heb de BMW ingeruild op een Rover 2.0 V6 uit 2001. Als ik geweten had dat het merk Rover zoveel problemen vertoonde, dan had ik daar ook wel vijf keer over nagedacht. Gelukkig voor mij heb ik een V6 aangeschaft, welke een hogere betrouwbaarheid heeft dan de 4-cilinder. Daarbij heeft deze wagen aantoonbaar altijd zijn onderhoud gehad, iets waar ik nu heel erg op controleer als ik een wagen ga bekijken.
Uiteindelijk blijft het je eigen ding en gevoel, maar ik snap je (mag ik het noemen?) frustratie wel. Ik heb het namelijk zelf meegemaakt. Een wagen laten repareren voor €1500 en dan nog niet goed. Aanschaf was €3100, dus totaal €4600 voor neergelegd en heb 'm in kunnen ruilen voor slechts €2000. En reken maar dat dat een verlies is, die je liever niet hebt. Voorlopig rij ik rond met de Rover tot volgend jaar voorjaar, dan ga ik wel weer eens kijken naar een facelift E46.
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Als ik al deze problemen hier lees.......
Ik ga ook niet zeggen dat ik in die 10 maanden elke dag problemen gehad heb beter.. eig is dit men eerste x dat ik ECHTE PROBLEMEN heb maar het zijn dan weer in 1x DIKKE PROBLEMEN!! Wat je zegt van de dynamostoringen.. dat kan toch simpel opgelost worden dan??..gewoon een nieuw dynamo toch?dw70 schreef:ik begrijp je frustratie wel. Er zijn hier ook mensen die door hun E60 haast tot wanhoop gedreven zijn. Ik noem maar: een simpele dynamostoring en dan begint de sores pas echt.
Het valt wel op dat de E60 uitermate gevoelig is voor vervolgstoringen.
Natuurlijk kunnen we niet ieders rijstijl beoordelen. De auto een fatsoenlijk warming up en cooling down geven is voor sommige mensen nog steeds abracadabra en voor anderen weer niet nodig. Tsja..
En eerlijk gezegd ik warm men wagen alleen maar in de winter wat op maar cooling down doe ik nooit en heb ik ook geen tijd voor man.. . Hoe lang zou je dan eig moeten laten afkoelen voor je de auto helemaal stopt?
Dit is mijn allereerste wagen waarbij dat ik gemerkt heb dat een wagen idd 1 van de slechtste investeringen is die je maar kunt doen.. want ik doe honderden euro's op aan verbruik/maand.. ,al die onkosten enzo.. en neem nu dat je die morgen tegen een boom rijdt??? Wat dan? Al je geld is foetsie!!!JzAero schreef:Financieel gezien, wat je ervoor terugkrijgt qua geld, is een auto een slechte investering. Voor plezier is het natuurlijk allesbehalve een slechte investering als het goed gaat. Mijn vader had een E60 525i uit 2003, een van de allereerste E60jes die op de weg zaten dus. In 2011 stond er 96.000km op de teller, de jaren dat wij hem hadden heeft mijn vader eigenlijk nooit echt veel problemen mee gehad, op wat regulier onderhoud na. Het is maar net hoe je het treft eigenlijk. Spijtig dat het soms fout gaat, maar mijn oom rijdt bijvoorbeeld Citroën met aardig wat problemen achter de rug, een klant van ons rijdt al 30 jaar tevreden Citroën. Zo heeft mijn pa nu ook weer opnieuw een facelift model 530i E60 aangeschaft. Ik heb al de nodige mankementen met mijn E46 gehad (al mag je dat niet vergelijken met relatief nieuwe auto's die in de Huisselectie staan van BMW). Mijn vader rijdt dan wel echt heel zuinig met zijn auto's, die komt vaak zelfs niet in de buurt van een kickdown, maar toch..
Dat van de andere auto's die niet vergelijkbaar zijn met een auto uit 2004 is bekend. Ik rijd vaak in verschillende auto's (werk voor leasemaatschappijen) en merk nog steeds dat veel auto's zelfs niet in de buurt komen qua solideheid en ambiance in de cabine, zelfs niet met een E46 uit 1998. Het wordt wel steeds beter, maar nog steeds mist er altijd wat. Maar dan vergelijken we natuurlijk niet dezelfde prijsklasse, alleen je zou verwachten dat na 10 jaar bepaalde dingen wel standaard worden.
Heel jammer dat niet alle ervaringen met een bepaald merk zonneschijn zijn, maar je moet doen waar je zelf natuurlijk blij van wordt. Ik ben met dit merk opgegroeid dus natuurlijk zal ik niet zo snel ervan afstappen en zolang het kan alles proberen te maken om erin te blijven rijden, maar kan mij voorstellen dat het voor anderen wat minder acceptabel is.
Ik geef je zeker dik gelijk met dat je echt wel geluk moet hebben met een auto want ken toevallig iemand die jarenlang met een 3serie heeft gereden en die buiten onderhoud eig niets problemen gehad heeft... . Tja.. . Aan de andere kant ken ik iemand die een Renault monovolume gekocht had en die had er zoveel problemen mee gehad en onkosten dat die gezworen heeft dat die NOOIT MEER EEN RENAULT zou kopen!!
Eig is het wel raar eh dat soms zelfs nieuwe auto's een oudere mercedes of bmw niet kunnen kloppen qua comfort??Eig is dat een schande vind ik. Heb je trouwens weleens met een oude Chevrolet of Chrysler ofzo gereden??? Die kloppen dan weer echt wel een mercedes of bmw hoor echt wel!! Ik heb jaren met een chevrolet beretta gereden en je kunt niet geloven hoe soepel die servostuur was en zelfs de muziekinstallatie voor die bouwjaar was echt al uitzonderlijk.. en die comfort in het algemeen echt niet normaal hoor! Ik vind dat Amerikanen op dat vlak ook heel sterk voor staan tov Europese wagens.
Je kunt idd nooit echt weten wat de ECHTE verleden is van een wagen maar ja wat doe je eraan?? Onlangs vertelde iemand mij dat die iemand kende dat die elk jaar zen kilometers liet terugdraaien en tja.. je werd mss zelfs 100.000Km's BELAZERD!!!! Je moest die wagen maar kopen hé!!???Beens1 schreef:Ik houd het erop dat onderhoud (ook door vorige eigenaren) heel belangrijk is voor de wagen. Ook al doe jij alles eraan om het onderhoud goed te houden, als de vorige eigenaar er niet zo veel interesse daarin getoond heeft; heb jij de problemen. Die problemen zijn er moeilijk uit te krijgen. De wagen heeft namelijk in die tijd genoeg op z'n donder gehad, waardoor je er nu problemen mee krijgt en houdt.
Ik heb in korte tijd 4 BMW's gehad en rij nu een Rover. Er is één ding dat ik weer heel graag wil: terug naar BMW. Alleen zijn de aanschafprijzen van BMW iets hoger dan een gemiddelde Rover bijvoorbeeld. Maar het is qua eigenschappen en gedrag een totaal andere wagen. Ook al is de Rover nieuwer dan alle BMW's die ik gehad heb.
Ik was na m'n 4e BMW ook het merk even goed zat. Er zat aan onderhoud en reparatie zoveel geld in, dat ik bij wijze van spreken een E61 zou kunnen aanschaffen (mijn BMW's waren E30 318i uit 1989; E36 316i uit 1996; E36 318i uit 1997; E46 320d uit 2001).
Ik wilde weg uit het merk en ben naar een handelaar gestapt en heb de BMW ingeruild op een Rover 2.0 V6 uit 2001. Als ik geweten had dat het merk Rover zoveel problemen vertoonde, dan had ik daar ook wel vijf keer over nagedacht. Gelukkig voor mij heb ik een V6 aangeschaft, welke een hogere betrouwbaarheid heeft dan de 4-cilinder. Daarbij heeft deze wagen aantoonbaar altijd zijn onderhoud gehad, iets waar ik nu heel erg op controleer als ik een wagen ga bekijken.
Uiteindelijk blijft het je eigen ding en gevoel, maar ik snap je (mag ik het noemen?) frustratie wel. Ik heb het namelijk zelf meegemaakt. Een wagen laten repareren voor €1500 en dan nog niet goed. Aanschaf was €3100, dus totaal €4600 voor neergelegd en heb 'm in kunnen ruilen voor slechts €2000. En reken maar dat dat een verlies is, die je liever niet hebt. Voorlopig rij ik rond met de Rover tot volgend jaar voorjaar, dan ga ik wel weer eens kijken naar een facelift E46.
Ik merk wel dat jij meestal met oudere wagens heb gereden he?? Zowel de bmw's als de rover?
Ps: je mag het zeker frustratie noemen want dat is het ook!! Zit nu al bijna 4 weken zonder men wagen dus ja.. en de kosten gaan nog komen.. al maar goed dat ik nog garantie heb hoor echt..
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Als ik al deze problemen hier lees.......
JONGENS!!! VERGEET DEZE TOPIC VAN MIJ!!! DE SERVICE HEEFT JUIST GEBELD MEN AUTO IS KLAAR EN DE KOSTEN ZIJN MINIEM!!! 134€!!!! ZE HEBBEN GEVONDEN WAAR DE PROBLEMEN VANDAAN KWAMEN!!! VAN EEN RELAIS OF ZOIETS!!!! YIPPIEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!