Dat weet ik hoor, DW70. Hele goede zelfs. Vandaar dat problemen ook bijna altjid wel opgelost worden. Maar er zijn er, zoals je zelf ook al aangeeft ook heel veel die zich compleet blind staren op "wat de computer zegt" Dit heeft ook uiteraard met ervaring te maken maar je moet het ook wel willen leren en begrijpen en... Verder kijken!!!. Vandaar dat de ene BMW specialist het probleem in dit geval wel gevonden heeft en de andere niet.er zijn ook zeer goede monteurs
Een Chevrolet Beretta is geen "echte" amerikaan. Het chassis is als ik het goed heb afkomstig van Daewoo (zuid koreaans) maar heeft inderdaad wel veel Amerikaanse trekjes. Sowieso zijn de Chevrolets die in Europa op de markt gezet worden niet bepaald Amerikaans te noemen. Ik ben wel met je eens dat echte amerikanen over de weg glijden, en dat geeft een vorm van comfort, maar laten we het dan niet over wegligging gaan hebben dan.Toch ben ik van de mening dat een Amerikaan echt wel evenveel comfort(soms nog meer)als een BMW heeft hoor echt wel! Mijn Chevrolet Beretta was een oude maar toch klopte die genoeg nieuwere Europese wagens waar ik in ging zitten!
Voor € 134,= zou ik het nog wel doen. een GM5 module vervangen kost echter 6 á 700 euro!!! dat vind ik toch een beetje te gortig dus ik doe het wel een keer zelf. Er staat hier op het forum een goede DIY over.Waarom ga je er niet mee naar de service dan?? Kan echt wel zijn dat de kosten meevallen hoor!! Kijk naar mij!! Ik had echt bang,voor men verkoper dan want hij moest dat betalen aangezien ik nog garantie heb,dat het over de 1000€ ging zijn maar ja.. je ziet het.. (=134€!!)
Persoonlijk heb ik daar nooit zo'n problemen mee gehad. Natuurlijk is er duidelijk verschil, maar ik vind het toch altijd een verademing weer in een auto te stappen die gewoon doet wat hij moet doen, rijden! In een E60 moet je eerst 100.000 toeters en bellen instellen, en als je dan wat wil veranderen zoek je je zelf helemaal verloren in welk (sub)menu dat ook weer zit. Laat staan als je in een auto rijdt die door een ander in is gesteld want iedereen heeft toch zo zijn eigen voorkeuren. Wat mij betreft is de techniek in dit geval te zwaar overdone en geeft het (zoals je zelf helaas hebt moeten ondervinden) te veel problemen naar mijn zin. maar goed, ieder het zijne natuurlijk, anders zaten we hier nou niet te discussiëren.Weet je wat het is.. als je niet beter weet dan is het niks.. maar als je éénmaal die grootte/luxe/comfort van een E60 gewoon zijt tja.. dan valt het echt wel DIK tegen als je lager moet gaan.. . Ik ben zelf getuige want heb dat in die 4 weken echt wel gemerkt hoor!!
een goed weekend toegewenst,
Mike