wat betekenen de foutcodes die ik uitlees ?

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
corderooij

wat betekenen de foutcodes die ik uitlees ?

Bericht door corderooij » 25 jun 2012, 22:34

ik heb een foutmelding ' veiligheids systeem / airbags niet actief'
is al een paar keer eerder voorgekomen maar via INPA steeds kunnen resetten. Helaas, nu lukt het niet.
Ik krijg 6E BFS E484 40. dit moet met de sensoren van bv de zitting te maken hebben. Ik ben op zoek naar de toelichting van deze fout en hoop dan te weten wat ik moet doen.
Ik hoop dat iemand een tip heeft.

BMW_Lover
Contacteer:

Re: wat betekenen de foutcodes die ik uitlees ?

Bericht door BMW_Lover » 26 jun 2012, 06:13

Weet niets van de foutcode maar wellicht is de sensor mat inde stoel gewoon echt stuk, veel voorkomend probleem.
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

MaasMaster
Contacteer:

Bericht door MaasMaster » 26 jun 2012, 07:07

Alvorens je zetel volledig te demonteren om aan de sensormat te geraken, kan je misschien eerst eens je zetel losdraaien, kantelen en dan de stekker links achteraan (met drie draden die je onder de bekleding achteraan ziet verdwijnen) eens te checken. je kan twee dingen doen:
1. de pinnetjes van de stekker lichtjes (en voorzichtig!) ombuigen zodat ze meer contact geven
2. (mijn oplossing) de stekker er gewoon tussenuit knippen en de draden aaneen solderen en een krimpkousje erover.

Negen op tien kansen dat je probleem opgelost is. En als je toch bezig bent, doe het meteen aan beide zetels :)
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
- Gun control means: using BOTH hands!

E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 26 jun 2012, 21:55

Goed idee Maas. Ik had laatst ook de foutmelding en onder garantie naar de dealer geweest. Die heeft ook gewoon de stekker beter kontakt laten maken en nu is alles weer goed.
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

boink

Bericht door boink » 03 jul 2012, 19:39

MaasMaster schreef:Alvorens je zetel volledig te demonteren om aan de sensormat te geraken, kan je misschien eerst eens je zetel losdraaien, kantelen en dan de stekker links achteraan (met drie draden die je onder de bekleding achteraan ziet verdwijnen) eens te checken. je kan twee dingen doen:
1. de pinnetjes van de stekker lichtjes (en voorzichtig!) ombuigen zodat ze meer contact geven
2. (mijn oplossing) de stekker er gewoon tussenuit knippen en de draden aaneen solderen en een krimpkousje erover.

Negen op tien kansen dat je probleem opgelost is. En als je toch bezig bent, doe het meteen aan beide zetels :)
En dit is dus in feite wat je ook met de bypass sensor doet :) Als je de airbag melding krijgt laat je met deze sensor de auto geloven dat er altijd iemand zit :)

tom_il

Bericht door tom_il » 03 jul 2012, 20:19

Neen, dit is de connector verwijderen of deze repareren. De mat is in feite een weerstand die veranderd als je erop zit. Een slecht contact voegt een extra weerstand toe waardoor je die foutmelding krijgt.

Ik heb heel wat onderzoek gedaan en die bypass sensor werkt volgens mij niet. Als hij simuleerd dat er iemand zit zal steeds de melding weerklinken dat de passagier zijn gordel niet aanheeft. Als hij simuleerd dat er niemand zit zal de airbag niet afgaan in een ongeval. Zelf zou ik die bypass niet monteren aangezien je niet zeker weet dat de airbag nog werkt, dit is het gewoon weg niet waard. Je moest maar eens een ongeval krijgen waar je passagier zwaar gewond geraakt omdat de airbag niet werkt.
525d E61 2007 pre-LCI

boink

Bericht door boink » 20 jul 2012, 12:43

MaasMaster schreef:Alvorens je zetel volledig te demonteren om aan de sensormat te geraken, kan je misschien eerst eens je zetel losdraaien, kantelen en dan de stekker links achteraan (met drie draden die je onder de bekleding achteraan ziet verdwijnen) eens te checken. je kan twee dingen doen:

Heb jij een foto van welke draden je precies bedoelt?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) DIY: Do It Yourself”