wat betekenen de foutcodes die ik uitlees ?
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 18 feb 2010, 22:12
wat betekenen de foutcodes die ik uitlees ?
ik heb een foutmelding ' veiligheids systeem / airbags niet actief'
is al een paar keer eerder voorgekomen maar via INPA steeds kunnen resetten. Helaas, nu lukt het niet.
Ik krijg 6E BFS E484 40. dit moet met de sensoren van bv de zitting te maken hebben. Ik ben op zoek naar de toelichting van deze fout en hoop dan te weten wat ik moet doen.
Ik hoop dat iemand een tip heeft.
is al een paar keer eerder voorgekomen maar via INPA steeds kunnen resetten. Helaas, nu lukt het niet.
Ik krijg 6E BFS E484 40. dit moet met de sensoren van bv de zitting te maken hebben. Ik ben op zoek naar de toelichting van deze fout en hoop dan te weten wat ik moet doen.
Ik hoop dat iemand een tip heeft.
Re: wat betekenen de foutcodes die ik uitlees ?
Weet niets van de foutcode maar wellicht is de sensor mat inde stoel gewoon echt stuk, veel voorkomend probleem.
- MaasMaster
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 16 nov 2011, 18:36
- Locatie: Bree (België)
- Contacteer:
Re: wat betekenen de foutcodes die ik uitlees ?
Alvorens je zetel volledig te demonteren om aan de sensormat te geraken, kan je misschien eerst eens je zetel losdraaien, kantelen en dan de stekker links achteraan (met drie draden die je onder de bekleding achteraan ziet verdwijnen) eens te checken. je kan twee dingen doen:
1. de pinnetjes van de stekker lichtjes (en voorzichtig!) ombuigen zodat ze meer contact geven
2. (mijn oplossing) de stekker er gewoon tussenuit knippen en de draden aaneen solderen en een krimpkousje erover.
Negen op tien kansen dat je probleem opgelost is. En als je toch bezig bent, doe het meteen aan beide zetels
1. de pinnetjes van de stekker lichtjes (en voorzichtig!) ombuigen zodat ze meer contact geven
2. (mijn oplossing) de stekker er gewoon tussenuit knippen en de draden aaneen solderen en een krimpkousje erover.
Negen op tien kansen dat je probleem opgelost is. En als je toch bezig bent, doe het meteen aan beide zetels

- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
Re: wat betekenen de foutcodes die ik uitlees ?
Goed idee Maas. Ik had laatst ook de foutmelding en onder garantie naar de dealer geweest. Die heeft ook gewoon de stekker beter kontakt laten maken en nu is alles weer goed.
Re: wat betekenen de foutcodes die ik uitlees ?
En dit is dus in feite wat je ook met de bypass sensor doetMaasMaster schreef:Alvorens je zetel volledig te demonteren om aan de sensormat te geraken, kan je misschien eerst eens je zetel losdraaien, kantelen en dan de stekker links achteraan (met drie draden die je onder de bekleding achteraan ziet verdwijnen) eens te checken. je kan twee dingen doen:
1. de pinnetjes van de stekker lichtjes (en voorzichtig!) ombuigen zodat ze meer contact geven
2. (mijn oplossing) de stekker er gewoon tussenuit knippen en de draden aaneen solderen en een krimpkousje erover.
Negen op tien kansen dat je probleem opgelost is. En als je toch bezig bent, doe het meteen aan beide zetels


Re: wat betekenen de foutcodes die ik uitlees ?
Neen, dit is de connector verwijderen of deze repareren. De mat is in feite een weerstand die veranderd als je erop zit. Een slecht contact voegt een extra weerstand toe waardoor je die foutmelding krijgt.
Ik heb heel wat onderzoek gedaan en die bypass sensor werkt volgens mij niet. Als hij simuleerd dat er iemand zit zal steeds de melding weerklinken dat de passagier zijn gordel niet aanheeft. Als hij simuleerd dat er niemand zit zal de airbag niet afgaan in een ongeval. Zelf zou ik die bypass niet monteren aangezien je niet zeker weet dat de airbag nog werkt, dit is het gewoon weg niet waard. Je moest maar eens een ongeval krijgen waar je passagier zwaar gewond geraakt omdat de airbag niet werkt.
Ik heb heel wat onderzoek gedaan en die bypass sensor werkt volgens mij niet. Als hij simuleerd dat er iemand zit zal steeds de melding weerklinken dat de passagier zijn gordel niet aanheeft. Als hij simuleerd dat er niemand zit zal de airbag niet afgaan in een ongeval. Zelf zou ik die bypass niet monteren aangezien je niet zeker weet dat de airbag nog werkt, dit is het gewoon weg niet waard. Je moest maar eens een ongeval krijgen waar je passagier zwaar gewond geraakt omdat de airbag niet werkt.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: wat betekenen de foutcodes die ik uitlees ?
Heb jij een foto van welke draden je precies bedoelt?MaasMaster schreef:Alvorens je zetel volledig te demonteren om aan de sensormat te geraken, kan je misschien eerst eens je zetel losdraaien, kantelen en dan de stekker links achteraan (met drie draden die je onder de bekleding achteraan ziet verdwijnen) eens te checken. je kan twee dingen doen:
1. de pinnetjes van de stekker lichtjes (en voorzichtig!) ombuigen zodat ze meer contact geven
2. (mijn oplossing) de stekker er gewoon tussenuit knippen en de draden aaneen solderen en een krimpkousje erover.
Negen op tien kansen dat je probleem opgelost is. En als je toch bezig bent, doe het meteen aan beide zetels