E46 M3CS individual, het moment is aangebroken :'(
Re: E46 M3CS individual, het moment is aangebroken :'(
weetik, maar vind het zonde van het geld, dan moet je nu iets kopen wat je eigenlijk niet wilt hebben. dus doe ik dat niet, en waarom hier wel die regel en ergens anders niet? ik ga dan pas een motor kopen zodat ik volop kan
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: E46 M3CS individual, het moment is aangebroken :'(
Om even in het gesprek in te haken. Ook ik heb wel eens respectabele snelheden gehaald, domweg om te proberen wat de wagen kan. Wat ik heb ervaren:
Naar de hoge snelheid toeleven geeft een kick, de hoge snelheid rijden geeft je al een riskant gevoel; en weer terug om normale snelheid geef je jezelf een klap voor je kop, omdat het ronduit levensgevaarlijk is geweest. Er hoeft maar één oneffenheid te zijn of iets onverwachts te gebeuren, en je bent er geweest.
Daarnaast besef je dan ook dat je andere medeweggebruikers flink het leven onveilig hebt gemaakt. De kans is namelijk groot dat je bij een crash een onschuldig persoon meeneemt.
Ook ik ben echt niet het de heiligste van de klas t.a.v. snelheid, maar ik heb domweg al ervaren hoe het is om met te hoge snelheid te rijden in een situatie waarin het niet kon. Daar leer je ook wel van. Daarnaast, met mijn 22 jaar zit ik ook nog in de 'beginnersgroep', ook al heb ik reeds een 100 á 150dkm op m'n naam staan in totaal. Het gaat een beetje om de ervaring die je opgedaan hebt, maar de psychologische ervaring komt daarbij om de hoek kijken. Daarmee bedoel ik je leeftijd. Men zegt wel eens, hoe ouder = hoe wijzer. En hoe moeilijk dat voor een jongere te accepteren is, het is een grote waarheid.
Als je hard en idioot wilt rijden, dan moet je dat maar op een circuit doen en niet op de openbare weg.
En daarnaast, als je al een instelling hebt van wanneer je iemand doodrijd; dan moet je zo'n 80000euro betalen en daarmee is de kous af...dan vraag ik me af waar je emotie en medeleven en vooral verantwoordelijkheidsgevoel is. Met die 80k hebben de nabestaanden hun familielid niet terug, een mensenleven is meer waard dan wat koud geld. Daarbij is het niet gezegd dat je het zelf zult overleven. Bedenk daarom dan ook altijd, wanneer je als een idioot in het verkeer van plan bent om te gaan rijden; dat je familie en vrienden hebt, die je niet kunnen en/of willen missen!
Een mensenleven en vele andere bijkomende zaken zijn veel belangrijker dan een paar minuutjes de adrenaline van idioot rijden.
Naar de hoge snelheid toeleven geeft een kick, de hoge snelheid rijden geeft je al een riskant gevoel; en weer terug om normale snelheid geef je jezelf een klap voor je kop, omdat het ronduit levensgevaarlijk is geweest. Er hoeft maar één oneffenheid te zijn of iets onverwachts te gebeuren, en je bent er geweest.
Daarnaast besef je dan ook dat je andere medeweggebruikers flink het leven onveilig hebt gemaakt. De kans is namelijk groot dat je bij een crash een onschuldig persoon meeneemt.
Ook ik ben echt niet het de heiligste van de klas t.a.v. snelheid, maar ik heb domweg al ervaren hoe het is om met te hoge snelheid te rijden in een situatie waarin het niet kon. Daar leer je ook wel van. Daarnaast, met mijn 22 jaar zit ik ook nog in de 'beginnersgroep', ook al heb ik reeds een 100 á 150dkm op m'n naam staan in totaal. Het gaat een beetje om de ervaring die je opgedaan hebt, maar de psychologische ervaring komt daarbij om de hoek kijken. Daarmee bedoel ik je leeftijd. Men zegt wel eens, hoe ouder = hoe wijzer. En hoe moeilijk dat voor een jongere te accepteren is, het is een grote waarheid.
Als je hard en idioot wilt rijden, dan moet je dat maar op een circuit doen en niet op de openbare weg.
En daarnaast, als je al een instelling hebt van wanneer je iemand doodrijd; dan moet je zo'n 80000euro betalen en daarmee is de kous af...dan vraag ik me af waar je emotie en medeleven en vooral verantwoordelijkheidsgevoel is. Met die 80k hebben de nabestaanden hun familielid niet terug, een mensenleven is meer waard dan wat koud geld. Daarbij is het niet gezegd dat je het zelf zult overleven. Bedenk daarom dan ook altijd, wanneer je als een idioot in het verkeer van plan bent om te gaan rijden; dat je familie en vrienden hebt, die je niet kunnen en/of willen missen!
Een mensenleven en vele andere bijkomende zaken zijn veel belangrijker dan een paar minuutjes de adrenaline van idioot rijden.
Re: E46 M3CS individual, het moment is aangebroken :'(
Ben ik het mee eens, maar je krijgt het vooroordeel al over je heen zonder dat je wat doet zoals ik ook in het voorbeeld aangaf. Ik vind asociaal hard rijden kansloos (je wilt opvallen maar gaat dan weer zo snel dat niemand je goed ziet?) maar icm een jong koppie (ben net als jij ook pas 20) en een duurdere auto (dwz BMW, Mercedes, GTI of zoiets) heb je die naam al voordat je auto is gestart. Mja, er is natuurlijk nog een verschil tussen stevig doorrijden of een sprintrace om jezelf zsm dood te rijden zoals het filmpje.Ben ik mee eens, maar zo val je wel op tussen het verkeer en dan is het helaas ook nog eens terecht als mensen zo over je denken Zeker dat 'jong' samen met 'veel te hard rijden' gaan dan helaas samen in één lijn zitten. Als er dan wat gebeurt dan heb je dus reacties als: "Tja, jong ventje zonder enig besef in een veel te dure auto" of "geld koopt nog geen verstand". Ik geef er niet veel om als anderen afgunst hebben tegen mij en mijn auto, zolang ik maar gelukkig ermee ben, maar ik vind wel dat je moet beseffen dat er nog anderen op de weg zitten die dit gedrag gewoon liever niet hebben. Dan mag je nog wel een dikke Bimmer rijden, maar dan ben je nog niet 'beter' dan anderen zeg ik maar.
Ja mbt wat anderen van BMW-rijders vinden, was één van de dingen die ik moraalridderlijk vond. Zoveel maakt het toch niet uit wat anderen vinden? .Overigens ben ik zelf ook 20 dus ook ik val onder de jonge groep, heel veel scheelt het dus niet en kan ik mijn leeftijdsgroep toch best even een heads up geven, weet niet of je op mij doelde met iets te moraalridderlijk ?
@Autoblog artikel
JzAero
Overigens kansloze reactie van dat over omkoping. Dat zouden alleen mensen zeggen die meer geld gekregen van hun naasten dan liefde ('hier heb je een nieuwe telefoon, ga daar maar even mee spelen, papa is druk'). Denk niet dattie het serieus bedoelde, maar meer stoer wilde doen, anders is je leven wel heel leeg en materialistisch.
@Mulderke
Jep inderdaad, een oude vriend van mij is motorcoureur maar hij neemt geen privé-motor omdattie weet dattie zichzelf dan doodrijdt.
@Iedereen
Nja, eigelijk is dit een zinloze discussie omdattie niet ziet dat het levensgevaarlijk is, omdat je nooit weet hoe anderen kunnen reageren (kan ook een dwaas bij zitten die hem er ineens voorgooit omdattie niet verwacht dat een andere dwaas met 200 km/h komt aanjagen). Nja, misschien dattie € 80.000 voor zichzelf opzij kan zetten .
Re: E46 M3CS individual, het moment is aangebroken :'(
Lekker boeie allemaal hoe die rijdt. Het is geen rijbewijzen forum ofzo.. Het gaat om de BMW's.
Dikke BMW was het man.
Hoe jij rijdt moet je zelf weten.
Dikke BMW was het man.
Hoe jij rijdt moet je zelf weten.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
- bmwfreak79
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 21 jun 2012, 17:51
- Locatie: oudenaarde
Re: E46 M3CS individual, het moment is aangebroken :'(
totaal mee eens wat een dikke drama gedoe hier om hoe hij rijd. hahahaDanishbmw schreef:Lekker boeie allemaal hoe die rijdt. Het is geen rijbewijzen forum ofzo.. Het gaat om de BMW's.
Dikke BMW was het man.
Hoe jij rijdt moet je zelf weten.