Mijn motor loopt beter, lekkerder, smoother wanneer de temperatuur nog niet is bereikt
De motor lijkt dan een beetje 'ruw' te lopen en het geluid in de uitlaat is ook gedempter.
Ik had begrepen dat de auto dan in 'open loop' loopt dus met vaste waarden voor lucht/fuel waardes etc.
Nu heb ik al de volgende onderdelen vervangen die een rol spelen wanneer de auto in 'closed loop' gaat:
Luchtmassameter (maakte niets uit )
Lambdasensoren (4x) (1 ga een melding, anderen ook maar meteen)> werd iets beter
uitlaat temperatuur sensor (na melding)
kleppen gesteld
waar kan het aan liggen?
Zijn er nog andere sensoren die een rol spelen en slecht kunnen zijn?
motor loopt beter wanneer nog niet helemaal warm (open loop)
Re: motor loopt beter wanneer nog niet helemaal warm (open l
misschien iets in de electronica wat het niet fijn vind als het warm wordt? Bobines en zo?
thx, maar bobines zijn allemaal vervangen, 2 waren er slecht.
@ Maestroxl: ik heb geen foutcodes en de motor loopt zonder hotten en stoten, alleen minder fel en smooth..
Ik heb inmiddels een dynorun gedaan bij RICA en ik werd er niet echt vrolijk van..
Wheel power: 222,8 BHP
Engine power: 314,7 BHP
Corrected Power: 311,0 BHP
Torque: 337, NM
benzine: ARAL 102 octane (duitsland getankt)
Terwijl ik op andere fora lees dat stock M3's wel 275 wheel power halen!
Hij zei om mijn SIMOTA air intake te vervangen door origineel, maar dat zal het grote verschil toch niet verklaren?
waar moet ik het zoeken?
lekmeting/compressie?
@ Maestroxl: ik heb geen foutcodes en de motor loopt zonder hotten en stoten, alleen minder fel en smooth..
Ik heb inmiddels een dynorun gedaan bij RICA en ik werd er niet echt vrolijk van..
Wheel power: 222,8 BHP
Engine power: 314,7 BHP
Corrected Power: 311,0 BHP
Torque: 337, NM
benzine: ARAL 102 octane (duitsland getankt)
Terwijl ik op andere fora lees dat stock M3's wel 275 wheel power halen!
Hij zei om mijn SIMOTA air intake te vervangen door origineel, maar dat zal het grote verschil toch niet verklaren?
waar moet ik het zoeken?
lekmeting/compressie?
IK HEB HET GEVONDEN!
Het lag idd aan het filter. Ik heb zo'n kegelvormige SIMOTA luchtfilter en wat blijkt nu...
Tijdens de grote beurt Is deze filter met olie bewerkt. EN wat lees ik op de Simota website: geen olie gebruiken!
Dus ik heftig aan de gang om de filter te cleanen met oa dreft en filter cleaner, ff doorspelen met water en opdrogen, installeren EN...JAAAAAA ik heb mn auto terug! HIJ ADEMT WEER! De olie was duidelijk de filter aan t verstoppen!
Tijdens de grote beurt is dus ten onrechte mijn filter met olie bewerkt, terwijl dit niet dient te worden gedaan volgens de fabrikant. Ik wil nu het bedrijf een brief schrijven en een kostencompensatie vragen. ik heb nl behoorlijk wat kosten gemaakt om dit probleem uit te zoeken. Wat is jullie mening?
thx voor alle tips!
Het lag idd aan het filter. Ik heb zo'n kegelvormige SIMOTA luchtfilter en wat blijkt nu...
Tijdens de grote beurt Is deze filter met olie bewerkt. EN wat lees ik op de Simota website: geen olie gebruiken!
Dus ik heftig aan de gang om de filter te cleanen met oa dreft en filter cleaner, ff doorspelen met water en opdrogen, installeren EN...JAAAAAA ik heb mn auto terug! HIJ ADEMT WEER! De olie was duidelijk de filter aan t verstoppen!
Tijdens de grote beurt is dus ten onrechte mijn filter met olie bewerkt, terwijl dit niet dient te worden gedaan volgens de fabrikant. Ik wil nu het bedrijf een brief schrijven en een kostencompensatie vragen. ik heb nl behoorlijk wat kosten gemaakt om dit probleem uit te zoeken. Wat is jullie mening?
thx voor alle tips!