Hoi,
Ik ben in het bezit van een e46 330ci uit 2003 met ondertussen 216K op de teller. Zeer tevreden, geen buitensporig onderhoud aan, echter het laatste jaar is mijn olieverbruik behoorlijk gestegen van 1 liter per 8000-10000km naar 1 liter per 2000-2500km. Dit geeft mij geen goed/lekker gevoel...
Garage heeft de oliesensor, carterontluchting, en verschillende pakkingen vervangen, echter zonder resultaat.
Het olieverbruik blijft hoog.
Heeft iemand een idee/suggestie wat ik eraan kan doen dit weer terug op het oude niveau te krijgen.
Je hoort weleens van dingen toevoegen (slick 50 o.i.d.), maar ben ik beetje huiverig voor...
Alvast dank,
Patrick
330ci (hoog) olieverbuik
Re: 330ci (hoog) olieverbuik
2003 is dus een M54 motor. Op autoweek.nl staan veel revieuws van mensen die met de M54 blokken een hoog olieverbruik hebben met zowel de 2.2/2.5 als 3.0. Je zou eens kunnen kijken naar de rook uit de uitlaat.
Een plotseling hoog olieverlies is meestal eerder door lekkages dan door verbranding.
Een plotseling hoog olieverlies is meestal eerder door lekkages dan door verbranding.
Ik heb welliswaar geen 330ci maar, mijn motor lust wel wat olie.. z'n 1 liter op 500 km ongeveer ook heb ik als ik gas geef beetje witte rook wat hieruit geconcludeerd kan worden dat de valve stem seal rubbers versleten zijn of hard geworden zijn. Ik vermoed dat bij jou ook zoiets aan de hand is.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
330i sedan hier drinkt ook flink wat litertjes, volgens mij nog wel sneller dan 2000km, maar hier is de carter lek.
Lekt hij ook olie? (bodemplaat eronderuit halen, wij rijden voorlopig zonder)
Lekt hij ook olie? (bodemplaat eronderuit halen, wij rijden voorlopig zonder)
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
het is een gezegde
wanneer 1liter op minder dan 1000km verbruikt dat er echt iets mis is
Dus zolang je daar nog niet eens van in de buurt zit
zou ik me geen zorgen maken.
wanneer 1liter op minder dan 1000km verbruikt dat er echt iets mis is
Dus zolang je daar nog niet eens van in de buurt zit
zou ik me geen zorgen maken.
bmw 525D e39 zilverxenon4800k philips
10watt oem led angel eyes
iedereen maakt typ fouten
10watt oem led angel eyes
iedereen maakt typ fouten
Hij heeft geen last (meer) van lekkages, want carter ontluchting is vervangen, pakking(en) bij het olie filter etc...kostte me een kleine EUR1000,-- maar dan heb je nog niks..;-) Oké, geen lekkages... Heb van de garage de "garantie" gekregen dat moterblok echt dicht is en nie meer lekt... Bodemplaat is ook schoon... Roken doet hij ook niet, alleen wat condensrook bij een koude motor, maar dat is normaal. Dacht ook dat ie wel zou roken bij olie verbuik, maar ovlgens garage is da niet 't geval want wordt allemaal zo warm/heet dat olie al verbrand is voordat het door de katalysator gaat...