AUX aansluiting E46 FL op Business CD
Re: AUX aansluiting E46 FL op Business CD
Ik heb een nieuwere radio aangeschafd (09/2003) en ik krijg er ook de AUX-functie niet op... kabel en iPod is aangesloten zoals het hoort.
Wat heb je dan uiteindelijk gedaan om het probleem te verhelpen waardoor je de AUX-functie kreeg?
Wat heb je dan uiteindelijk gedaan om het probleem te verhelpen waardoor je de AUX-functie kreeg?
[url=http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=26442.0][img]http://i1271.photobucket.com/albums/jj630/SVLSDuran/BMW%20320i/On%20BBS%20Styling%20193/NierenTitansilber1-Cut-275x100.jpg[/img][/url]
Neem aan, dat aan de IPOD aansluitingskant niks mankeert. Het andere uiteinde van de kabel sluit je aan op de linkse stekker onderaan van de radio zie foto 1 http://s1106.photobucket.com/albums/h36 ... nsluiting/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarna druk je op de "MODE" knop van jouw nieuwe radio, zie foto 3, net zo lang tot het woord AUX in de display verschijnt. Als alle aansluitingen goed zijn dan moet dit vanzelf komen. Op AUX moet je dan jouw IPOD kunnen afspelen. Misschien moet je je volume wat harder zetten dan normaal. In ieder geval succes hiermee.
Daarna druk je op de "MODE" knop van jouw nieuwe radio, zie foto 3, net zo lang tot het woord AUX in de display verschijnt. Als alle aansluitingen goed zijn dan moet dit vanzelf komen. Op AUX moet je dan jouw IPOD kunnen afspelen. Misschien moet je je volume wat harder zetten dan normaal. In ieder geval succes hiermee.
Bimmer Nestor!
Achter een week hadden we het gevonden. We hadden gewoon de verkeerde weerstand gekregen in de winkel...
[url=http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=26442.0][img]http://i1271.photobucket.com/albums/jj630/SVLSDuran/BMW%20320i/On%20BBS%20Styling%20193/NierenTitansilber1-Cut-275x100.jpg[/img][/url]
Jeppaulbrs schreef:Dus alles werkt nu zoals het hoort??
Misschien op een HK dat dit nog niet de topkwaliteit is maar bij mijn standaardinstallatie speelt hij precies zoals de cd-speler doet mits wat bijstellen van de EQ op de aangesloten speler + radio.
Paul, had ik nou maar goed gelezen. Je had nog gewaarschuwd: links lijkt een pleks, maar er is te weinig plek.
Twee weken geleden kabeltje besteld bij bimmerparts. Radio uitgebouwd, mee naar de keukentafel en volledig gedemonteerd om netjes een gaatje te boren en de aansluiting te monteren. Radio weer in elkaar en zowaar geen schroefjes overgebleven. Bij het terug plaatsen begon de ellende. De slee is krap en de kabel heeft een verdikking. Gelukkig heb altijd geleerd dat als het de eerste keer niet past, een grotere hamer dé oplossing is...
Met wat grof geweld, een paar opstaande randjes moeten wegbreken, het rubber van het stekkertje heeft het ook niet overleeft, maar de radio zat weer, AUX deed het en CD was niet overleden tijdens de demontage.
Eerste rit: na dertig minuten iPod springt de radio automatisch op FM. Terug schakelen kon, maar na twee minuten weer FM. Na 10 minuten strijd was er helemaal geen AUX meer te selecteren. Weer uitgebouwd, gerommeld aan de stekkertjes niet geremd door enige inhoudelijke kennis. Terug gebouwd en het lijkt te zitten. Links sluit prachtig aan, maar rechts nét niet. Raar, want daar is niets veranderd.
Lessons learned: AUX op front panneel kan, maar doe het rechts. Gaat makkelijker op het paneel en je kan veel makkerlijker ruimte maken voor het stekkertje door een gat te maken in het ventilatie rooster. En... het 3.5mm snoertje zit niet constant in de weg als je hand naar de midden console rijkt.
Twee weken geleden kabeltje besteld bij bimmerparts. Radio uitgebouwd, mee naar de keukentafel en volledig gedemonteerd om netjes een gaatje te boren en de aansluiting te monteren. Radio weer in elkaar en zowaar geen schroefjes overgebleven. Bij het terug plaatsen begon de ellende. De slee is krap en de kabel heeft een verdikking. Gelukkig heb altijd geleerd dat als het de eerste keer niet past, een grotere hamer dé oplossing is...
Met wat grof geweld, een paar opstaande randjes moeten wegbreken, het rubber van het stekkertje heeft het ook niet overleeft, maar de radio zat weer, AUX deed het en CD was niet overleden tijdens de demontage.
Eerste rit: na dertig minuten iPod springt de radio automatisch op FM. Terug schakelen kon, maar na twee minuten weer FM. Na 10 minuten strijd was er helemaal geen AUX meer te selecteren. Weer uitgebouwd, gerommeld aan de stekkertjes niet geremd door enige inhoudelijke kennis. Terug gebouwd en het lijkt te zitten. Links sluit prachtig aan, maar rechts nét niet. Raar, want daar is niets veranderd.
Lessons learned: AUX op front panneel kan, maar doe het rechts. Gaat makkelijker op het paneel en je kan veel makkerlijker ruimte maken voor het stekkertje door een gat te maken in het ventilatie rooster. En... het 3.5mm snoertje zit niet constant in de weg als je hand naar de midden console rijkt.
Waarom niet gewoon de female AUX steken zoals bij mij?
Geen last van kabels en via een verlengUSB van Logitech heb ik er ook een USB voeding extra.
Geen last van kabels en via een verlengUSB van Logitech heb ik er ook een USB voeding extra.
Dat probleem na 30 minuten uitvallen klinkt me bekend in de oren. Het kan inderdaad natuurlijk een stekker zijn die niet helemaal goed zit. Maar ik heb precies hetzelfde gehad terwijl het stekkertje wel goed zat.
Wordt je Ipod toevallig tegelijkertijd opgeladen?
Ik heb een facelift model uit 2002, nadat ik dit gelezen had gelijk mijn auto in gedoken en de radio eruit gehaald. Zie ik op de achterkant SW/NO 41, dus zou ik het niet in kunnen bouwen. Er zitten bij mij wel gewoon 2 10-pins aansluitingen.
Ik kan hem dus wel aansluiten maar zou deze dan alsnog niet werken?
Ik kan hem dus wel aansluiten maar zou deze dan alsnog niet werken?
Beste,
ik heb heel lang gezocht om een aux kabel in te bouwen,
nu sinds vannacht eraan begonnen, een female jack gemaakt van +- 1m. Waarom een kabel kan je altijd wel wat wegwerken ik zou hem in de middenconsole leggen. ik heb ook gezorgt dat tussen elke van de twee draden een 0,22uF condensator geplaatst is, deze is wel van recyclage ben niet 100% zeker dat ze nog werken en dan tussen de twee draden een 300kOHM weerstand om het CD SIGNAAL 'na te bootsen'.
mijn LEFT zit op pin 8 en mij RIGHT op 9, de GRND op pin 4 van de auxilairy input [RECHTSE VAKJE VAN DE 2 10PINNEN vakjes].
Nu zet ik mijn business class CD43 [BJ 10/2003] aan en deze herkent dat er een aux aangesloten zit de optie komt erop maar ik krijg maar geen geluid, enkel als ik het volume op max zet hoor ik een licht geruis.
KAN IEMAND ME AUB verder helpen zou graag mijn telefoon kunnen aansluiten op mijn autoboxen.
mvg Simon
ik heb heel lang gezocht om een aux kabel in te bouwen,
nu sinds vannacht eraan begonnen, een female jack gemaakt van +- 1m. Waarom een kabel kan je altijd wel wat wegwerken ik zou hem in de middenconsole leggen. ik heb ook gezorgt dat tussen elke van de twee draden een 0,22uF condensator geplaatst is, deze is wel van recyclage ben niet 100% zeker dat ze nog werken en dan tussen de twee draden een 300kOHM weerstand om het CD SIGNAAL 'na te bootsen'.
mijn LEFT zit op pin 8 en mij RIGHT op 9, de GRND op pin 4 van de auxilairy input [RECHTSE VAKJE VAN DE 2 10PINNEN vakjes].
Nu zet ik mijn business class CD43 [BJ 10/2003] aan en deze herkent dat er een aux aangesloten zit de optie komt erop maar ik krijg maar geen geluid, enkel als ik het volume op max zet hoor ik een licht geruis.
KAN IEMAND ME AUB verder helpen zou graag mijn telefoon kunnen aansluiten op mijn autoboxen.
mvg Simon
Na lang wachten is het er dan toch van gekomen.
vorige week de aux kabel besteld bij de dealer, de volgende dag was hij al geleverd dus dat was lekker snel.
kabel opgehaald, radio uitgebouwd en geprobeerd of id het deed.
helaas werkte die niet. ik heb echter allebei de 10pin aansluitingen al bezet. ik denk 1 voor de wisselaar en de ander voor mijn klein scherm pijltjes navi. ik heb de kabel op allebei de aansluitingen geprobeerd, maar helaas mag niks werken.
ik denk dat mijn radio het niet ondersteunt (auto is namelijk van 02-2001) maar heeft wel een mode knop
heb de vraag nu bij de daeler neergelegd en die gaan dat voor mij uitzoeken, dus ben eens benieuwd
vorige week de aux kabel besteld bij de dealer, de volgende dag was hij al geleverd dus dat was lekker snel.
kabel opgehaald, radio uitgebouwd en geprobeerd of id het deed.
helaas werkte die niet. ik heb echter allebei de 10pin aansluitingen al bezet. ik denk 1 voor de wisselaar en de ander voor mijn klein scherm pijltjes navi. ik heb de kabel op allebei de aansluitingen geprobeerd, maar helaas mag niks werken.
ik denk dat mijn radio het niet ondersteunt (auto is namelijk van 02-2001) maar heeft wel een mode knop
heb de vraag nu bij de daeler neergelegd en die gaan dat voor mij uitzoeken, dus ben eens benieuwd
Helaas is het niet mogelijk om op mijn radio de aux kabel werkend aan te sluiten.
Dus als er nog forum leden zijn die deze kabel willen overnemen stuur maar ff een PB
Dus als er nog forum leden zijn die deze kabel willen overnemen stuur maar ff een PB
hallo
ik ben van plan om het ook in mijn bmw te plaatsen radio van 9-2003 met cd wisselaar etc
zeg maar wat je er voor wilt en dan is hij verkocht!:P
ik ben van plan om het ook in mijn bmw te plaatsen radio van 9-2003 met cd wisselaar etc
zeg maar wat je er voor wilt en dan is hij verkocht!:P
Hmmm, voor 34 dollar is dit wel een aantrekkelijke oplossing. Wel jammer dat de stuurwielbediening het dan niet meer doet, dus alles op de mp3-speler moet. Is in elk geval minder werk dan een Dension inbouwen, vooral aangezien die units vrij duur zijn en niet altijd storingsvrij werken.
Ik kan weer op het forum, dus Ik dacht laat ik lekker snel reageren. Maar inderdaad, het probleem zit hem in het opladen. Bij iPod en vooral ook bij iPhone 4(s), vanwege de aluminium ring. Er loopt kennelijk een klein lekstroomjes buitenlangs naar de Aux kabel en dat ziet de radio als een signaal om terug naar de FM te schakelen.'Goliath schreef:Dat probleem na 30 minuten uitvallen klinkt me bekend in de oren. Het kan inderdaad natuurlijk een stekker zijn die niet helemaal goed zit. Maar ik heb precies hetzelfde gehad terwijl het stekkertje wel goed zat.
Vraag me niet hoe het werkt, maar je kan het testen door met de lader zachtjes de ring van de iPhone aan te raken. Lag dus niet aan draadjes die contact maakten door de te strakke inbouw.
Ik schaam overigens diep, want het uiteindelijk heb in de aansluiting toch boven de VDO en onder airco gemaakt. Duurde nog geen half uur:
Pook hoed eraf, schroeven los en dan rusting naar boven werken al demonterend. Hoef je geen ir voor te zijn. Had gelukking nog een zwarte bic pen. De dop aan de achterkant past precies in het gat dat ik in mijn frontje had geboord...