Spoorstang vervangen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
aj11985

Spoorstang vervangen

Bericht door aj11985 » 20 jul 2012, 16:05

Dag allemaal

Heb nu inmiddels al een jaar een bmw e39, en hij begon een maand geleden te trillen bij hoge snelheid en vooral als ik ging remmen.

Ik heb nu inmiddels alle remschijven, remblokken en stabilisatorstangen vervangen.

Nu is mijn spoorstangen ook besteld en daar wacht ik nog op, hopen dat de trilling weg is nadat die ook vervangen is en dan mooi uit laten lijnen.

Ik heb alles zelf vervangen, en nu wil ik dus ook de spoorstangen zelf doen, heeft iemand daar toevallig een filmpje of foto's van hoe je dat moet hebben?

Heb ik daarbij echt een fuseekogeltrekker nodig of kan ik ook wel zonder, bij uitpersen maakt me niet uit als die kapot gaat, maar heb ik bij inpersen ook weer nodig??

Graag alle reacties en info's is welkom !!

Muhtar

Re: Spoorstang vervangen

Bericht door Muhtar » 01 aug 2012, 17:29

Hoi,

dit heb ik ook met mijn 525D. Bij mij zijn de draagarmrubbers niet goed meer.

BIj hoge snelheden vertoont de auto zoekerig rij gedrag en als ik rem dan trilt de auto. Trap je de rem wat steviger in, dan verdwijnt de trillingen helemaal.

Gr.

ps. ik heb me laten vertellen als je draagarmrubbers niet goed zijn, dat je de auto ook niet goed uitgelijnd krijg.

aj11985

Bericht door aj11985 » 06 aug 2012, 19:38

Hoi,

Ik heb inmiddels mijn spoorstangen vervangen, en gelukkig zijn mijn problemen verholpen.
Moet hem alleen nog wel even laten uitlijnen natuurlijk.

Heb jij jou probleem ook al laten oplossen?

Muhtar

Bericht door Muhtar » 07 aug 2012, 18:30

Nee nog niet.

Eerst nieuwe versnellingsbakolie en chip.

De rubbers komen dan wel ergens in de winter aan de beurt, samen met winterbanden.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”